עוד תביעה נגד ג'ול בארה"ב: "הסיגריות האלקטרוניות משווקות במכוון לילדים" - פואנטה

עוד תביעה נגד ג'ול בארה"ב: "הסיגריות האלקטרוניות משווקות במכוון לילדים"

סיגריות אלקטרוניות, ובפרט ג'ול, הוגדרו כמגפה בארה"ב. יותר מ-3.5 מיליון תלמידים מעשנים בקביעות. התביעה נגד ג'ול שהוגשה לאחרונה, מצטרפת לתביעות ייצוגיות נוספות

סיגריות אלקטרוניות
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אחרי שה-FDA הגדיר את הסיגריות האלקטרוניות כמגפה בקרב בני נוער בארה"ב, מגיעות התביעות. בצ'רלסטון שבדרום קרוליינה שבארה"ב הגישה לפני מספר ימים אם לנער בן 16 תביעה נגד יצרנית הסיגריות האלקטרוניות ג'ול (JUUL), בטענה שהיא מסמנת את הילדים כקהל היעד שלה. התביעה עשויה להפוך לתביעה ייצוגית.

התביעה נגד ג'ול היא למעשה תביעה נגד 3 חברות: חברת ג'ול; חברת פיליפ מוריס, המחזיקה 35% מג'ול, וחברת אלטריה (Altria), המחזיקה בפיליפ מוריס.

נזכיר כי הסיגריות האלקטרוניות של ג'ול הן סיגריות אידוי, כלומר, סיגריות שאינן מכילות טבק אלא נוזל מילוי (שמגיע בטעמים שונים) שהמעשן מאדה בעת העישון. הן אינן מתאפיינות בריח מסריח המאפיין סיגריות בערה, ויש להן מראה אופנתי ועכשווי. לפי נתונים שפורסמו בארה"ב לאחרונה, כיום שם כ-3 מיליון תלמידי תיכון אמריקנים המעשנים סיגריות אלקטרוניות בקביעות, ועוד יותר מחצי מיליון תלמידי חטיבות ביניים. לדברי האם שהגישה את התביעה, בנה התמכר לסיגריות אלקטרוניות. הטענה המרכזית בתביעה היא שיצרנית הסיגריות האלקטרוניות הפכה את עישון סיגריות ג'ול לסמל ססטוס, ובמקביל פונה אל הצעירים באמצעות סרטונים ויראליים ברשתות החברתיות ובאמצעות חלוקת סיגריות חינם. בנוסף, הטענה כלפי ג'ול היא שהחברה מציגה אותה באופן מטעה כחלופה לסיגריות רגילות, למרות שכמות הניקוטין בה גבוהה והיא מאוד ממכרת.



גם בת 15 הגישה ייצוגית נגד ג'ול

תביעה זו נגד ג'ול אינה היחידה. ביוני האחרון הוגשה בקליפורניה תביעה ייצוגית נגד ג'ול, בטענה שהחברה נקטה בשיטות שיווקיות דומות לאלה של תעשיית הטבק המסורתית – אשר נאסרו לשימוש. בנוסף, נטען בתביעה כי החברה ייצרה את סיגריות האידוי JUUL כך שיהיו ממכרות במיוחד, והשתמשה בשיווק שקוסם לצעירים באמצעות שימוש בטעמים שונים. לאחרונה ה-FDA אסר על שיווק רוב הטעמים של נוזלי המילוי של סיגריות JUUL, אך היא עדיין משווקת מספר טעמים, כמו מנגו, פירות ומנטה.

תביעה ייצוגית נוספת הוגשה נגד ג'ול בפלורידה באפריל 2019 ע"י ילדה בת 15 והוריה, לאחר שהילדה התמכרה לסיגריות ג'ול וסבלה מפרכוסים בעקבות בליעת נוזל האידוי.

סיגריות אלקטרוניות הן תעשייה משגשגת שגלגלה בשנת 2018 בארה"ב בלבד הכנסות של 2.3 מיליארד דולר. ג'ול, החברה שבסיס האם שלה נמצא בסן פרנסיסקו, אחראית ליותר ממחצית ההכנסות ב-2018. אגב, סן פרנסיסקו עצמה היא העיר הראשונה שאסרה על שיווק סיגריות אלקטרוניות.

ג'ול בתגובה מסרה לאמצעי התקשורת האמריקניים כי היא מחויבת למגר את עישון סיגריות הטבק, שהן גורם מוות מספר אחת שניתן למניעה. לדברי ג'ול, הסיגריות של החברה מיועדות למעשנים בוגרים בלבד, והחברה לא מעוניינת שצעירים ינסו אותו.

עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

פואנטה



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות