סקירה: סמסונג גלקסי A70 - ארבע מצלמות, מסך גדול וסוללה חזקה - פואנטה

סקירה: סמסונג גלקסי A70 – ארבע מצלמות, מסך גדול וסוללה חזקה

סקירת גלקסי A70 מגלה סמארטפון עם חומרה טובה, נפח אחסון נדיב ותכונות שמגיעות ממכשירי הדגל. רוצים לראות איך הוא מצלם, ומה ההבדל בינו לבין גלקסי S10 פלוס?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה




להשוואה בין גלקסי A71 לגלקסי A51 לחצו כאן

סמסונג גלקסי A70 הוא חלק מסדרת A החדשה, שמתאפיינת במחירי ביניים – החל מכ-550 שקל ועד 1,700 שקל. גלקסי A70 הוא הסמארטפון היוקרתי בסדרה זו, לצד A80. גלקסי A70 מצויד בכמה מהטכנולוגיות המתקדמות של סמסונג ובנפח אחסון נדיב, כשהמטרה היא להציע מכשיר יוקרתי במחיר נגיש, ולתת מענה לסמארטפונים של שיאומי. האם זה מצליח?

גלקסי A70: מסך וטביעת אצבע

המסך של גלקסי A70 הוא מסך super amoled, שמשתרע על פני 6.7 אינץ' – מה שאומר שמדובר בסמארטפון גדול מאוד, שעונה להגדרה של פאבלט (שילוב של סמארטפון וטאבלט). מדובר במסך שמוגדר Infinity-U, כלומר, מסך שנמתח מצד אל צד ובמרכזו בחלק העליון טיפה קטנה שמחליפה את המגרעת הגדולה אשר עדיין קיימת בדגמים מסוימים. הזכוכית היא גורילה גלאס 3 – כלומר לא הכי עמידה שיש היום בשוק (כיום כבר קיימת גרסה 6). המסך מגיע בטכנולוגיית ה-Super AMOLED ברזולוציית Full HD Plus. כמובן, עושר הצבעים נמוך יותר מזה שמציעים בגרסת S היקרה, אבל הוא בהחלט עשיר וגם מתמודד יפה עם אור שמש ישיר.

מימין: גלקסי A70; משמאל: גלקסי S10+
מימין: גלקסי A70; משמאל: גלקסי S10+. צילום: דפנה הראל כפיר
מימין: גלקסי A70. משמאל: גלקסי S10+. המסך של ה-A70 גדול יותר. צילום: דפנה הראל כפיר

פתיחת המכשיר יכולה להתבצע בעזרת זיהוי פנים שעובד מצוין, אך גם באמצעות טביעת אצבע על המסך. סמסונג מתגאה בכך שהיא שילבה בדגם הזה את טביעת האצבע המסך – תכונה שהושקה בסמסונג רק בסדרת הדגל גלקסי S10 שהושקה בסוף פברואר. עם זאת, התהליך לא מספיק מהיר. זיהוי האצבע מצריך לעתים כמה ניסיונות כדי לפתוח את המכשיר. אגב, זה מאפיין לא רק את ה-A70, אלא גם את הסמארטפונים היקרים יותר גלקסי S10 וגלקסי S10 פלוס.

גלקסי A70: מצלמות

גלקסי A70 מצויד בארבע מצלמות שמייצרות מערך צילום מתקדם, במיוחד יחסית למחירו. מדובר בשלוש מצלמות אחוריות ובמצלמה קדמית מתקדמת. המצלמות האחוריות מגיעות עם כמה עדשות: 32 + 8 + 5 מגה פיקסל – אך אלה לא ההבדלים היחידים ביניהן. המצלמה העיקרית בעלת 32 מגה פיקסל; מצלמה אחרת היא מצלמה אולטרה רחבה של 123 מעלות והשלישית היא בעלת עדשת עומק המציעה מיקוד (אפקט בוקה).כמו בדגמים מתקדמים של גלקסי – גם כאן יש התבססות על בינה מלאכותית (AI), שמאפשרת לצלם את הסצנה הטובה ביותר. בעת הצילום אפשר להיעזר בתכונת טיוב התמונות, אשר מזהה את הסיטואציה ב-20 סצנות. הטלפון מציע גם Flaw Detection – שמטרתו לשפר תמונות דיוקן.

מצלמה A70
צילום בגלקסי A70. צילום: דפנה הראל כפיר

בחינה של המצלמות גילתה מצד אחד תוצאות טובות, אך מן הצד השני כאלה שלא משתוות לתמונות שמפיק סמארטפון הדגל גלקסי S10 או גלקסי 10 פלוס. מצד שני, זה בדיוק מה שאפשר לצפות מסמארטפון שמיועד לספק איכות גבוהה אך לא מעולה. שימו לב להבדלים: שתי התמונות צולמו באותה שעה ובאותו מקום בהגדרות אוטומיות – העליונה צולמה ב-A70 והתחתנה בגלקסי S10 פלוס, שהוא כיום מכשיר הדגל היקר ביותר של סמסונג.

מצלמה גלקסי A70
צילום במצלמה הרגילה באור יום גלקסי A70. צילום: דפנה הראל כפיר

 

מצלמה גלקסי S10+
צילום במצלמה הרגילה באור יום בגלקסי S10+. צילום: דפנה הראל כפיר

כאמור, בדיוק כמו בסדרת גלקסי S10 – גם בגלקסי A70 יש אפשרות לצילום בעדשה רחבה. מבחינת היקף הפרטים שנכנסים לתמונה, התוצאות דומות, אך אפשר להבחין כי הצבעים עשירים יותר במצלמה של ה-S10 פלוס, אשר יקר מגלקסי A70 בכ-2,000 שקל. מצד שני, יש צרכנים רבים מאוד שהפערים הללו לא חשובים להם, ואיכות הצילום של ה-A70 תיתן להם מענה מספק.

צילום בעדשה רחבה - גלקסי A70
צילום בעדשה רחבה – גלקסי A70. צילום: דפנה הראל כפיר

 

צילום בעדשה רחבה בגלקסי S10 פלוס. צילום: דפנה הראל כפיר
צילום בעדשה רחבה בגלקסי S10 פלוס. צילום: דפנה הראל כפיר

ומה לגבי צילום בחושך ב-A70? בבדיקות שביצענו, צילומי הלילה לא היו מושלמים, אך בהחלט משביעים רצון.

צילום לילה גלקסי A70
צילום לילה מרחוק בגלקסי A70. צילום: דפנה הראל כפיר
צילום לילה בגלקסי A70
צילום לילה בחושך מוחלט בגלקסי A70. צילום: דפנה הראל כפיר

סוללה

הסוללה היא אחד מהיתרונות הגדולים של גלקסי A70. מדובר בסוללה של 4,500 מיליאמפר/שעה, שמאפשרת שימוש אינטנסיבי בטלפון, כולל גלישה מרובה ברשתות חברתיות, צפייה בסרטונים ועוד – לאורך כל היום, מבלי להזדקק לטעינה נוספת. אפשר אפילו להגיע לסוף היום עם כ-20% סוללה ויותר. בנוסף, הטעינה היא טעינה מהירה. הסמארטפון מגיע עם המטען המהיר בערכה, ועם כבל USB type C משני הצדדים (כלומר, אין חיבור USB רגיל בצד אחד של הכבל – כך שלא ניתן לחבר אותו ישירות למחשב רגיל אלא רק למחשבים חדשים שכבר מצוידים ביציאות USB כאלה).

נפח אחסון

נפח האחסון של גלקסי A70 בהחלט נדיב ועומד על 128 ג'יגה. הסמארטפון מאפשר לקהל היעד, שהוא בעיקר צעירים שמחפשים טלפון טוב במחיר סביר, להתמודד בקלות עם כמויות הקבצים והתמונות שנשמרים אצלם מדי יום.

בשורה התחתונה

גלקסי A70 הוא סמארטפון טוב מאוד – במיוחד ביחס למחירו. המסך הגדול חד ומספק צבעים יפים ועשירים והסוללה מאפשרת שקט נפשי לכל היום. הטלפון עובד מהר וחלק, ומבחינת עיצוב הוא נראה מצוין. קורא טביעות האצבע הממוקם על המסך נמצא במקום הנכון, אך הפתיחה באמצעותו לא תמיד מתרחשת בפעם הראשונה. המכשיר עצמו גדול מאוד, יש אולי מי שזה פחות יתאים לו, אבל עבור מי שאוהב מכשירים גדולים – זה תענוג. מכשיר מצוין ביחס למחירו.

מחיר

1,700 שקל.

עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

השוואת סמארטפונים





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות