גלישה במהירות חצי ג'יגה בהוט: רק מאמצע אוגוסט - פואנטה

גלישה במהירות חצי ג'יגה בהוט: רק מאמצע אוגוסט

נמאס לכם לגלוש באינטרנט זוחל? תמשיכו לחכות. האינטרנט המהיר של הוט, שהחלה להציע גלישה במהירות חצי ג'יגה, עוכב על-ידי משרד התקשורת

אינטרנט מהיר
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם תכננתם להצטרף לחבילת הגלישה של הוט במהירות 500 מגה – תצטרכו להמתין עד אמצע אוגוסט. משרד התקשורת הודיע היום כי הוא מקפיא את שיווק החבילה.

נזכיר כי כפי שפורסם במדור הסלולר והטלוויזיה של "פואנטה חדשות צרכנות", במאי האחרון הודיעה הוט כי היא משיקה אינטרנט במהירות חצי ג'יגה בכל חלקי הארץ. ההכרזה הזאת טלטלה את הענף, מפני שעד אז רק פרטנר וסלקום הציעו אינטרנט מהיר (ולא רק במהירות חצי ג'יגה, אלא גם במהירות של ג'יגה). החידוש בהכרזת הוט – שעד אז הציעה גלישה במהירות 500 מגה רק למגזר העסקי – היה שמדובר בפריסה ארצית באופן מיידי.

סלקום ופרטנר זעמו על הוט, משום שהשירות של הוט לא תואם עמן מראש. לפי הנוהל בשוק הסיטונאי, הוט אמורה להודיע לספקיות האינטרנט 3 חודשים מראש על השקת שירות חדש, כדי שהן תוכלנה להתאים את הציוד שלהן (למשל נתבים מתקדמים יותר שמתאימים לתשתית החדשה והמהירה).

מעבר לציוד, הייתה לפרטנר ולסלקום בעיה עם המחיר שבו בחרה הוט למכור את הישרות – מפני שהוא לא מאפשר להן להתחרות בה בתנאי תחרות שווים.

משאד התקשורת ביקש מהוט הבהרות מיד לאחר שהיא הכריזה על המהלך, אבל לקח חודשיים וחצי עד להחלטתו הנוכחית – שלמעשה בסך הכול מקפיאה את השירות בחודש וחצי.



לפי הודעת המשרד, "לאחרונה בוצע הליך ברור, אשר במסגרתו נערכו בין היתר ניסויים הנדסיים על מנת לבחון אם ניתן לממש בתנאים שוויוניים ובלתי מפלים את שיווק שירות גלישה במהירות של 500 מגה גם בקרב ספקי השירות האחרים במסגרת השוק הסיטונאי. לאור תוצאות הבירור עולה כי לא ניתן למלא את כל התנאים באופן מלא בטווח הזמן המיידי ודרושה תקופת הערכות נוספת. לאור זאת, שיווק חבילת הגלישה במהירות 500 מגה יתאפשר החל מתאריך 14/8/2019".

תגובת הוט: "מכבדת את בקשת משרד התקשורת"

מהוט נמסר בתגובה להחלטת משרד התקשורת: "הוט מכבדת את בקשת משרד התקשורת, ותשוב להציע למנויים פרטיים את שירות 500 מגה באמצע חדש אוגוסט, לרווחת הציבור בישראל. הוט תאפשר לכל המעוניין להצטרף לרשימת ההמתנה".

אינטרנט מהיר



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות