השמחה הייתה מוקדמת מדי: ועדת החינוך נכנעה ותאשר את תשלומי ההורים - פואנטה

השמחה הייתה מוקדמת מדי: ועדת החינוך נכנעה ותאשר את תשלומי ההורים

שר החינוך הזמני פרץ וסיעת כחול לבן הגיעו להסכמות שלפיהן רוב התשלומים יאושרו, למעט סעיף זניח. משרד החינוך התחייב (שוב) שבעתיד יבוטלו התשלומים

תשלומי הורים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אחרי ניצחון היסטורי של ועדת החינוך על משרד החינוך בתחילת השבוע, כאשר תשלומי ההורים לראשונה לא אושרו (למעט תשלום ביטוח והשאלת ספרים) – חברי הכנסת לוקחים צעד אחורה. כפי שדיווחנו כאן בפואנטה, בדיון ועדת החינוך השבוע, חברי הכנסת של כחול לבן ושל ישראל ביתנו התנגדו לאישור תשלומי ההורים, ואכן ההצעה לא עברה. לקראת הדיון הנוסף בנושא, הצליח משרד החינוך, ובראשו שר החינוך הזמני רפי פרץ (איחוד מפלגות הימין), להפוך את הקערה על פיה ולהגיע להסכמות עם חברי הכנסת של כחול לבן – כך שמשרד החינוך יממן מתקציבו את סעיף המסיבות הכיתתיות עבור כל תלמידי בתי הספר, ואילו חברי הכנסת יאשרו את יתר התשלומים. אלא שמימון סעיף המסיבות לא ממש מקל על ההורים, משום שמדובר ב-24 שקלים בלבד – לעומת סכום כולל של מאות ואלפי שקלים. משרד החינוך אף התחייב להציג מתווה שבסופו יבוטלו תשלומי ההורים כליל, אבל קשה להאמין שיש לו כוונה כזאת, כי בשנת 2012 כבר הייתה התחייבות כזאת של הממשלה.

נזכיר כי תשלומי ההורים מוגדרים תשלומי "רשות" וכוללים אלפי שקלים בשנה שההורים משלמים מכיסם עבור טיולים שנתיים, מסיבות ועוד. הנה הטבלה שביקש משרד החינוך לאשר לשנת הלימודים הקרובה:

ההורים מאוכזבים וזועמים

בהנהגת ההורים הארצית מאוכזבים מההסכמות, ובצדק. עו״ד אייל בן יהודה באום, יו״ר הנהגת ההורים הארצית, פרסם את התגובה הבאה: "אנו בוחנים ברצינות ולעומק את השלכות ה"בשורה" שיצאה ממשרד החינוך היום, שלפיה יממן בשנת הלימודים הקרובה 24 ש״ח לתלמיד, על סעיף מסיבות כיתתיות. מבחינתנו אין כאן סיבה למסיבה. זו יכולה הייתה להיות בשורה של ממש, אך לצערנו זהו לעג לרש.

"הנהגת ההורים הארצית ממשיכה להוביל את הקו לפיו מדינה המחוקקת "חוק לימוד חובה חינם" צריכה אכן לממן את עלויות הלימוד ולא להשית "מס ילדים" על ההורים הכורעים תחת הנטל.

"המשרד בהודעתו מתחייב להציג בפני ועדת החינוך של הכנסת *מתווה רב שנתי לביטול גורף של כל תשלומי ההורים*. אנו מצפים מחברי הכנסת חברי הועדה לבחון לעומק מתווה זה ולערוב לקיומו.

"כמו כן, אנו מבינים כי המשרד מתחייב לממן את סעיף "מסיבות כיתתיות" בכל שכבות הגיל בכל הארץ (כיום- 24 ש"ח לילד) בעלות כוללת של 20 מליון ש"ח. אנו מכירים את הנתונים ויודעים כי העלות הכוללת של סעיף זה הנה 52 מליון ש"ח והננו תמהים בנוגע לכיסוי 32 מליון השקלים ה"חסרים".

"אנו מברכים על עצם קבלת האחריות ועל עצם המימון אבל… ציפינו להרבה יותר ממשרד כזה עתיר תקציבים.

"שר החינוך, כבוד הרב פרץ, הצוות המקצועי במשרד וכל סיעות הבית ה"מברכות" על ההסכמות הללו, אנחנו עוקבים מקרוב ולא נאפשר שום ספין של לפני בחירות על הורי ישראל.

"אפשר היה הרבה יותר לטעמנו (התחייבות למימון סעיפים משמעותיים יותר לכל שכבות הגיל) ועדיין, זהו מהלך חשוב ותקדימי שאנו מקווים שיבשר את הבאים בעקבותיו.

"המטרה – *מימון מלא של המדינה את חינוך החובה חינם המגיע לילדינו – כי מגיע להם ולנו יותר!*".

עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

פואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות