צמצום הוצאות ללא מאמץ - כך תעשו זאת

ההוצאות השקופות: לא תאמינו כמה קל לצמצם את ההוצאות במאות שקלים בחודש

צמצום הוצאות נשמע לכם כמו משימה בלתי אפשרית? שימו לב איך תחסכו על אינטרנט, גז ועוד בלי מאמץ

צמצום הוצאות
צמצום הוצאות
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

רובנו עושים מאמץ יומיומי לשלוט בהוצאות שלנו, לא לבזבז ולהוציא את הכסף שלנו בתבונה – אבל בתוך המירוץ היומיומי של החיים לא שמים לב להוצאות שקופות, חלקן לכאורה קטנות, שמבלי משים חומקות לנו תחת הרדאר. צמצום הוצאות נתפס כאתגר אצל רבים מאיתנו, אבל יש דרך פשוטה לעשות זאת – אמנם לא בלי מאמץ כלל, אך במאמץ קטן מאוד.

איך? חלק גדול מההוצאות השקופות מסתתר בחשבונות שאנחנו מקבלים מחברות התקשורת – טלוויזיה, סלולר, אינטרנט וטלפון ביתי. כך, ייתכן שמדי חודש אתם משלמים 10 שקלים על שירות "שיר בהמתנה", עשרות שקלים בחודש על חבילת סלולר שלא מתאימה לצרכים שלכם ומאות שקלים בחודש על חבילת טלוויזיה מנופחת.

פואנטה בטלגרם

חלק אחר של ההוצאות השקופות מסתתר באגף שרובנו מתקשים להתמודד איתו: ביטוחים ופנסיה. שם מתחבא כסף שהוא לעתים כלל לא כסף קטן. זה מתחיל בדמי ניהול ששווה להתמקח עליהם ומגיע לביטוחים כפולים או כאלה שמסתתרים בהם סעיפים לא נחוצים.

גם ההתנהלות שלנו בבנק יכולה להיות חסכונית יותר אם נעבור למשל לשיטת המסלולים במקום לשלם בנפרד על כל שירות – ובעיקר אם נעבור לשירות דיגיטלי במקום לשירותים באמצעות פקיד.

חשוב לזכור, חוק המספרים הקטנים עובד לא רק בחברות גדולות, אלא גם אצלנו, הצרכנים. חיסכון של 10-50 שקל בכל אחד מהשירותים המתמשכים שאנחנו משלמים עליהם, יכול להסתכם בחיסכון של מאות שקלים מדי חודש, ואפילו יותר.

דוגמאות להוצאות השקופות הנפוצות ביותר

שם השירות סוג השירות מי נותן עלות מיותרת
חבילת סלולר ביותר מ-50 שקל בחודש חבילת הכול כלול חברות הסלולר – בעיקר הגדולות עשרות שקלים בחודש
שיר בהמתנה / המתנה נעימה האזנה לשיר במקום לצליל חיוג חברות הסלולר 7-15 שקל בחודש
אנטי וירוס / אנטי ספאם שירות סינון חברות התקשורת קפיצה משירות חינם לכ-20 שקל בחודש
חבילת טלוויזיה דוגמה: ערוצי ילדים לגמלאים, ערוצי ספורט למי שלא חובב ספורט חברות הטלוויזיה 50-200 שקלים בחודש
דמי חבר לחברת אשראי חברות במועדון לקוחות גפים מסחריים בשיתוף עם חברות האשראי (שופרסל, כאל, ישראכרט, לאומי קארד) 10-30 שקל בחודש
גז בישול  בלון גז פרטי או שירות לבניין חברות הגז הגדולות 30 שקל בחודש
עמלות עו"ש לבנק שירותי בנקאות שונים בנקים 10-20 שקל בחודש
דמי ניהול דמי ניהול בקרנות פנסיה ובקופות גמל גופים פיננסיים מאות שקלים בשנה, עשרות אלפי שקלים בתום התקופה

צמצום הוצאות: כך חסכה א' כ-300 שקל בחודש ללא מאמץ

א' היא אישה בת 59, שיש לה כמובן קו בחברת סלולר, מנוי לחברת טלוויזיה, מנוי לספקית אינטרנט, חשבון בנק, ביטוח חיים וקרן פנסיה. שימו לב כמה הוצאות שקופות מסתתרות בחשבונות שלה:

סלולר

א' משלמת על חבילת הסלולר שלה 170 שקל בחודש (!!!!) – ובתוכה מסתתרים שירות שיר בהמתנה (שהיא כלל לא יודעת על קיומו, תשלום על תא קולי, אנטי וירוס ועוד דברים מיותרים.

השירות של שיר בהמתנה, למשל, עולה לה 15 שקל בחודש.

בנוסף, החבילה כוללת גלישה בנפח כ-30 ג'יגה, בעוד שהיא משתמשת בפחות מ-5 ג'יגה בחודש – ויש היום חבילות של 100 ג'יגה ב-25 ש"ח.

כמה היא יכולה לחסוך על סלולר?

מעבר לחברת סלולר אחרת שמציעה חבילה שמתאימה לצרכיה ולא כוללת שירות מיותר כמו שיר בהמתנה, תאפשר לה לשלם אפילו פחות מ-30 שקל בחודש. א' התלבטה באיזו חברת סלולר לבחור, ובסוף עברה לרמי לוי תקשורת, שם היא משלמת כ-20 שקל בחודש בלבד תמורת חבילת הכול כלול עם 100 ג'יגה.

חיסכון חודשי –> 150 ש"ח!

טלוויזיה

א', כאמור, פנסיונרית וחיה עם בעלה בלבד. הם אינם חובבי ספורט ואין להם ילדים קטנים בבית. למרות זאת, א' משלמת לחברת הוט על חבילת כבלים טופ פרימיום שיש בה גם מסלולי ילדים וספורט וכן על שלושה ממירים – כשההוצאה מגיעה ל-350 שקל בחודש.

כמה היא יכולה לחסוך על טלוויזיה?

נתחיל בזה שבשיחת טלפון למוקד שירות הלקוחות של הוט, אפילו בלי להתמקח, אפשר בקלות להוזיל את החבילה – וכך אכן קרה כאשר א' טלפנה להוט. נציגת השירות הציעה ל-א' ביוזמתה לשלם פחות, ולא סתם, אלא כ-100 שקל פחות.

במקביל, נציג שירות באינטרנט הציע ל-א' לעבור לחבילה שכוללת ערוצי סרטים וערוצים נוספים – תמורת 129 שקל בלבד.

חיסכון חודשי –> 100-200 שקל (בהתאם לחבילה)!

החלפת חברת גז

א' משלמת כבר שנים חשבון גז באופן אוטומטי לחברה שאליה הדירה שלה מחוברת מאז שקנתה אותה: חברת סופרגז. אלא שלאחר שקראה כאן בפואנטה כתבה על השוואת מחירי גז, היא גילתה למרבה כעסה שסופרגז היא החברה היקרה ביותר באזור – ואין שום סיבה לשלם 105 שקל בחודשיים על גז ביתי.

א' לא התעצלה. היא עזבה את חברת סופרגז והתחברה לחברת הגז "גז יגל", שמציעה לה שירות ב-75 שקל בחודשיים.

חיסכון חודשי –> 20 שקל.

מועדון לקוחות מבוסס כרטיס אשראי

בשנים האחרונות מועדוני הלקוחות הגדולים משכנעים בהצלחה רבה את הצרכנים להנפיק כרטיסי אשראי, וכך גם את א', שמחזיקה בכרטיס אשראי של מועדון לייף סטייל השייך לסופר פארם. הכרטיס הזה ניתן בזמנו חינם – כלומר, היה לה פטור מדמי חבר. כיום היא משלמת עליו יותר מ-28 שקל בכל חודש.

א' מחזיקה עוד שני כרטיסי אשראי, והחליטה לוותר על כרטיס הלייף סטייל, וזאת משתי סיבות: ראשית, היא לא מנצלת את מבצעי לייף סטייל בתדירות גבוהה מפני שהיא לא מגיעה הרבה לסופר-פארם. שנית, סופר-פארם היא רשת יקרה, ומשתלם לה יותר לבצע את קניות הפארם שלה ברשת מזון.

חיסכון חודשי –> כ-30 שקל.

צמצום הוצאות: כמה חוסכים כשמתמקחים על דמי הניהול?

יש עוד כסף שכולם זורקים לפח בלי לדעת וגם הוא נכנס אל קטגוריית צמצום הוצאות בקלות.

א' מפרישה כספים לפנסיה ומשלמת את דמי הניהול הגבוהים ביותר המותרים בחוק – 6% מההפקדה החודשית ועד 0.5% מהסכום הכולל שנצבר. זה כמובן בזבוז נוראי של כסף.

היא משלמת גם את דמי הניהול הגבוהים ביותר המותרים על קופת הגמל שלה.

כמה היא יכולה לחסוך אם תתמקח על דמי הניהול?

מומחים לפנסיה כבר הוכיחו שאפילו הפחתה ל-4% מההפקדה החודשית ול-0.4% מהסכום שנצבר – תהיה משמעותית מאוד בעת הפדיון. כך גם לגבי קופת הגמל. למעשה, פה ממש לא מדובר בכסף קטן – אלא בעשרות אלפי שקלים במצטבר.

איך מזהים הוצאות שקופות ואיך נפטרים מהן?

  • עקבו אחרי דף החשבון מחברת האשראי: יש לא מעט צרכנים שמתעצלים לקרוא את השורות הצפופות בדף שהם מקבלים מחברת האשראי, אבל חלק גדול מההוצאות המיותרות יימנעו, אם פעם בחודש תשקיעו כמה דקות בקריאתו.
  • עשו סדר בביטוחים ובקרנות הפנסיה שלכם: נכון שזה לוקח זמן, נכון שקשה להבין את האותיות הקטנות, אבל שווה לעשות זאת – אפילו פעם בשנה.
  • תתמקחו: בכל פעם שאתם עומדים לסגור הסכם עם חברה כלשהי – החל מחברת ביטוח ועד חברת סלולר – תתמקחו ותגלו שאפשר לשלם פחות.
  • בדקו את כל החבילות שלכם בחברות התקשורת, ושאלו את עצמכם:

* האם החבילה מתאימה להרגלי הצריכה שלכם? ייתכן שאתם משלמים על חבילת 100 ג'יגה כשבפועל אתם משתמשים ב-2 ג'יגה.

*האם המבצע כבר הסתיים והסכום קפץ?

*האם משתלם לאגד את כל בני המשפחה אצל חברת סלולר אחת שמעניקה הנחה לבני משפחה?

  • מכניסים תזכורות בטלפון הסלולרי שיתריעו לפני סיום המבצע בחבילת הסלולר / טלוויזיה / אינטרנט וכו'.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות