8 יקבים ברמת הגולן שכדאי לכם לבקר בהם

8 יקבים ברמת הגולן שכדאי לכם לבקר בהם

אם אתם אוהבים לטייל ואתם אוהבים יין – יש כמה וכמה יקבים ברמת הגולן שאתם חייבים להכיר. החל מיקב בהט ועד טרה נובה – קבלו הצצה

יקבים ברמת הגולן
לחיים! יקבים ברמת הגולן ששווה להכיר
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

חוץ מן הנופים המרהיבים, ברמת הגולן יש סצנה קולינרית ייחודית, המבוססת על התוצרת המקומית באזור. לצד חומוס גלילי ובשר משובח, יקבים ברמת הגולן לא חסר, ולכן החלטנו לקבץ עבורכם 8 יקבים שכדאי מאוד לבקר לפחות באחד מהם בביקור הבא שלכם בגולן:

1. יקב טרה נובה

טרה נובה הוא יקב הקיים משנת 2006 במושב כנף אשר ברמת הגולן. בביקור בטרה נובה תוכלו ליהנות מטעימת יינות, שמן זית איכותי, פירות יער בעונה, ונשנושים חלביים, למול נוף יפהפה הצופה אל הכינרת, הר תבור ואתר החרמון.

2. יקב גבריאל

יקב גבריאל הוקם על ידי היינן חוטר חיים, ושוכן במושב השיתופי אלוני הבשן. בביקור ביקב גבריאל תוכלו ליהנות מן המסורת המשפחתית העשירה, שכוללת בתוכה חוץ מטעימת יינות משובחים, גם זמרה וריקודים מן המסורת התימנית. כשמדברים על יקבים ברמת הגולן, יקב גבריאל הוא ללא ספק מן המיוחדים שבהם.

3. יקב רם

יקב בוטיקי משפחתי שהוקם בשנת 2000, ושוכן במושבה קדמת צבי. הכרמים של היקב ממוקמים ברום של 550 מטרים מעל פני הים באדמת הבזלת המאפיינת את רמת הגולן, ומשווה ליינותיהם טעם עשיר וייחודי.

4. יקב הר אודם

יקב משפחתי שהוקם בשנת 2003 על ידי משפחת אלפסי המייצר כ-100 בקבוקים בשנה, וממוקם במושב אודם אשר בצפון הגולן. מרכז המבקרים של היקב נחשב כלב הפועם של המושב, ובביקור בו תוכלו לשמוע אודות הכרמים ותהליך הייצור של היין וכמובן ליהנות מתפריט טעימות המתאים לשותי יין מתחילים וותיקים כאחד.

5. יקב רמת הגולן

יקב רמת הגולן ממוקם בעיר קצרין, ובמרכז המבקרים שלו תיהנו מסיור של שעה המסביר על מפת הכרמים, ביקור בחדר החביות, וטעימה של 3 סוגי יינות. ניתן להוסיף לחוויית הסיור גם ארוחת שף במרתף היינות של היקב.

6. יקב תל שיפון (אורטל המחודש)

היקב הוקם בשנת 2009 על ידי חבר קיבוץ אורטל אילן זעפרני, שהבין את הפוטנציאל הטמון באדמת הקיבוץ ושאף להקים עוד יקבים ברמת הגולן. חברי הקיבוץ התגייסו, וכך הוקם יקב אורטל. במהלך השנים, עבר היקב מספר תהפוכות וחילופי ידיים, וכיום מנצח על ייצור היין היינן יוסי סידון.

היקב מייצר בשנה עד כ-50,000 בקבוקי יין של יינות זניים וגם בלנדים.

7. יקב בהט

יקב בוטיק משפחתי היושב בקיבוץ עין זיוון אשר בצפון הגולן. במרכז המבקרים של יקב בהט תיהנו מסיורי טעימות, מעדניית בוטיק בה תמצאו שלל גבינות, יינות, ליקרים ומעדנים מתוצרת הגולן, ואף פעילויות ייחודיות לילדים.

8. יקב אסף

יקב משפחתי שהוקם על ידי משפחת קדם במושבה קדמת צבי, וללא ספק מן הנעימים שביקבים ברמת הגולן. ביקב תמצאו חדר טעימות, בקתות אירוח, ובית קפה המעשיר קולינרית את חוויית הביקור ביקב.

לחצו למידע נוסף על אתר החרמון

נגישות