יקר וטוב לה: מה הופך את תל אביב לעיר כל כך מבוקשת?

יקר וטוב לה: מה הופך את תל אביב לעיר כל כך מבוקשת?

העיר תל אביב ממשיכה להתחדש והביקוש לדירות בא רק עולה, גם באמצעות פינוי-בינוי. מה הופך את העיר הזו לכל כך אטרקטיבית?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מאמר אורח מאת עומר רגב

תל אביב כבר בת יותר ממאה שנים ועדיין כל הזמן מתחדשת ושומרת על נעוריה. יש סיבות רבות שבגללן העיר הלבנה היא עיר מצוינת לגור בה, מלבד המיקום המצוין שלה במרכז הארץ. תל אביב היא עיר ליברלית ומקבלת, פתוחה כל ימות השבוע וקרובה לים, ולא בכדי היא אחת הערים שזכו להיכלל בין שמונה הערים שהכי כיף לגור בהם בעולם על פי מדד הערים הבינלאומי של טיים אאוט. למרות הרצון, קיימת מעט מאוד קרקע פנויה לבנייה נוספת בעיר, ותוספת של יחידות דיור מסתמכות על תוכניות כמו התחדשות עירונית ופרויקטים של פינוי בינוי בתל אביב שינסו לענות על הדרישה לגור בה.

אז מה הופך את העיר הזו לכל כך שונה ומיוחדת?

האווירה, יא חביבי, תל אביב

תל אביב היא עיר תוססת, בה מקומות רבים נשארים פתוחים גם בסופי שבוע ובלילות, דינמיקה שלא תמיד קיימת במקומות אחרים בארץ. התושבים ידידותיים והקבלה לכל אחד שרוצה לגור בעיר, על פי דרכו, היא מלאה. אווירה זו מושכת שלל אנשים מסוגים רבים ושונים אשר למדו לחיות זה לצד זה באחווה.

תל אביב

 

העיר מציעה לבאים בשעריה מגוון רחב של בילויים: ממוזיאונים, בתי אופרה וגלריות דרך פיצוציות, פאבים ומועדונים וכלה בשווקים פתוחים תוססים ומלאי חיים, כך שכל אחד ימצא את הפינה המתאימה ביותר עבורו בעיר – וכולם מוזמנים.

יפה ומתחדשת

שכונות רבות בעיר נבנו לפני שנים רבות, והבתים שמרכיבים את השכונות הוותיקות בעיר כבר נכנעו כמעט לפגעי הזמן. לצד אלו, העיר חווה תנופת התחדשות עירונית ופרויקטים של תמ"א 38/2 ופינוי בינוי צצים בכל פינה ומחדשים את פני העיר, ובטיחותה. דוגמה טובה לכך היא שכונת קריית שלום; פרויקט של פינוי בינוי מתוכנן, יפתור את בעיית תושבי הבתים המזדקנים בשכונה שנמצאים לצד כביש איילון וסובלים מרעשי הכביש ומזיהום אויר. במסגרת הפרויקט, יבנה מגדל מגורים ומסחר, מרוחק יותר מהכביש, כאשר כל 118 יחידות הדיור הבעייתיות יועתקו למגוריהן החדשים במגדל החדש שיוקם ויכיל 335 יחידות דיור. כמו כן, בנייני השיכון החדש יהרסו ויופנו לצרכי הקמת מבני ציבור ושטחים פתוחים.

כך, שכונת קריית שלום שהצליחה עם השנים לשמור על אווירת המושב בתוך עיר, תמשיך לשמר את האווירה הנינוחה, המרווחת ומשופעת החנייה. כיום קיימת דרישה רבה לדירות בשכונה, מרביתן מצד תושבים בשכונות הסמוכות שמחפשים דירה למגורים, לא להשקעה, בתנאים נוחים – שיהפכו לנוחים יותר לאחר ביצוע של התחדשות עירונית במקום – רכבת קלה וקווי מטרו יעברו בשולי השכונה ושטחים פתוחים יתווספו אליה.

לגדול באווירה חופשית

לא סתם הביקוש לדירות בעיר תל אביב הוא כה גדול. העיר מהווה מרכז מסחרי, תעסוקתי ותרבותי המושך אליו אנשים מכל גווני הקשת. מחקרים הראו כי ילדים אשר גדלו בסביבה רב תרבותית ומגוונת גדלו עם אינטליגנציה חברתית ויכולות אנליטיות משופרות.

לגדל את הדור הבא בתל אביב היא משימה פשוטה יחסית ליתר חלקי הארץ – בגלל אופייה הפתוח של העיר, הסיכוי למצוא מקום לבלות עם הילדים בו ביום שבת, לאכול או פשוט להירגע הוא גבוה במיוחד בעיר הזו.

כדי להימנע מקשיי החניה, תושבי העיר יכולים לוותר על רכב ולבחור באחת האלטרנטיבות שהעיר הלבנה מציעה – מתל אופן, דרך אוטותל וכלה בתחבורה ציבורית חינמית בסופי שבוע.

לא לשכוח את הים

לעיר תל אביב יש המון מה להציע: מוזיאונים ותיאטראות, פאבים וחנויות, שווקים ותרבות קולינרית שהוכתרה כשנייה רק לשנחאי על פי מגזין טיים אאוט. אם חשקה נפשכם בקצת היסטוריה, טיול קצר ליפו העתיקה או לשכונת נווה שאנן, יסגור גם את הפינה הזו.

ואם מה שאתם מחפשים זה חוף ים – גם כאלו אינם חסרים בתל אביב, מטופחים ומושקעים.

לסיכומו של עניין, תל אביב ממשיכה להוות מוקד משיכה לרבים אשר מחפשים את הקירבה למרכז – מרכז תעסוקה, מרכז מסחרי, מרכז תרבותי וצומת בו הרב גוניות של כל חלקי האוכלוסייה נפגשת, מתמזגת ויוצרת את האוירה הישראלית החדשה והאותנטית ביותר.

1
נגישות