בדיקת קורונה בזום: סופר פארם ומד"א מאפשרות בדיקת אנטיגן בווידאו

בדיקת קורונה בזום: סופר פארם ומד"א מאפשרות בדיקת אנטיגן מוסדית בווידאו

מה יותר נוח מבדיקת קורונה בזום? היכנסו לפרטים על בדיקת אנטיגן מוסדית בסופר-פארם ובמד"א באמצעות שיחת וידאו, המאושרת ע"י משרד הבריאות

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

כשמרגישים לא טוב אין חשק לצאת מהבית, וגם לא כדאי – במיוחד כשמדובר בקורונה. הפתרון הוא בדיקת קורונה מרחוק. אם זה נשמע לכם מוזר, אז האמת היא שזה דווקא די פשוט: בדיקת קורונה בזום תחת פיקוח מרחוק. ואכן, לפני מספר שבועות החל משרד הבריאות לאשר ביצוע של בדיקות קורונה בווידאו. הכוונה לבדיקת אנטיגן מוסדית שאפשר לבצע מרחוק, כאשר המצלמה של המחשב או הטלפון פועלת ומתעדת את התוצאות. הבדיקה מתבצעת בזום והתוצאה מוכרת על-ידי משרד הבריאות. המטרה: להפחית את התורים הצפויים לקראת החורף במוקדי בדיקות קורונה. מד"א הייתה הראשונה שקיבלה את אישור משרד הבריאות לבצע בדיקת קורונה בזום, וכעת זה אפשרי גם בסופר-פארם. סופרפארם היא רשת הפארם הראשונה שמציעה בדיקת קורונה מרחוק, ויש להניח שיצטרפו אליה רשתות נוספות. את הבדיקה מבצעת עבור סופר-פארם חברת טל שירותי רפואה.

בדיקת קורונה בזום – פרטים נוספים

כזכור, סופר פארם משווקת בדיקות אנטיגן שמאפשרות ביצוע בדיקת קורונה ביתית. בנוסף היא מפעילה כיום 11 עמדות פיזיות לבדיקת אנטיגן מוסדי בסניפים של זכייני הרשת.

כאמור, כעת היא מרחיבה את השירות לבדיקות קורונה, ומציעה לראשונה ללקוחותיה בדיקת קורונה בזום. מדובר בבדיקת אנטיגן מוסדי מרחוק בשיחת וידיאו, שחוסכת את היציאה מהבית והעמידה בתור. לשם כך, הנבדק צריך כמובן להיות מצויד במכשיר נייד (טלפון או מחשב) שכעליו מותקנת אפליקציית זום.

השירות זמין 24/7 דרך אתר סופר-פארם אונליין, ובתשלום של 31 שקלים (שמתווספים לעלות של הבדיקה עצמהף שאותה יש לקנות באופן עצמאי).

פואנטה בטלגרם

השירות החדש ניתן הודות לכך שלאחרונה משרד הבריאות אישר לבצע בדיקות אנטיגן מוסדיות מרחוק. המשמעות היא שבדיקות קורונה ביתיות יוכלו להתקבל כבדיקה רשמית שתוכר על-ידי קופות החולים.

מה נדרש כדי לבצע בדיקת קורונה בזום דרך סופר פארם?

  • תעודה מזהה (ת.ז/רישיון/דרכון)
  • ערכת בדיקה מאושרת בתוקף
  • כלי כתיבה לסימון על הקסטה הבדיקה
  • מצלמה פעילה לשיחת וידאו במכשיר הנייד
  • תוכנת זום מותקנת בטלפון או במחשב
  • אם הנבדק הינו קטין, נוכחות אפטרופוס חובה

כדי לבצע את הבדיקה הנבדק מבצע תהליך הרשמה קצר שבסופו נשלח אליו לינק לשיחת זום. הנחיות לביצוע הבדיקה יוצגו על מסך זה.

כאמור, מדובר בבדיקה שהנבדק מבצע לעצמו תוך שהוא מצולם בווידאו. תוצאותיה יתקבלו במערכת הבריאות כחלופה לבדיקות המוסדיות שפעלו עד היום. מטרת השירות היא להקל על הנבדקים ולחסוך להם את היציאה מהבית והעמידה בתור, ויאפשר למי שנכללים בקבוצת סיכון להימנע מחשיפה נוספת.

בדיקת קורונה בזום במד"א

כדי לבצע את בדיקת קורונה בזום במד"א יש להזמין תור. העלות היא 32 ש"ח לנבדק. אם מדובר במשפחה – אין צורך לקבוע מספר תורים, אבל יש צורך לשלם בנפרד עבור כל נבדק.

כמובן, יש להקפיד שהמצלמה פתוחה לכל אורך הבדיקה.

מומלץ לוודא לפני הבדירה שהמצלמה עובדת, שהמיקרופון מחובר וניתן לשמוע ולהישמע. יש לוודא שהחיבור לאינטרנט תקין ורציף כדי שהשיחה לא תתנתק טרם סיום הבדיקה וקבלת התוצאה.

כמו בסופר-פארם, גם בבדיקת אנטיגן בזום במד"א הנבדקים נדרשים להישאר עם הדוגם מרחוק בשיחת וידיאו רציפה למשך דקות ארוכות, מרגע תחילת השיחה ועד אישור התוצאה.

נוהל משרד הבריאות לגבי בדיקת קורונה בווידאו

החל מ-27.7 מאפשר משרד הבריאות להיבדק בבדיקות אנטיגן ביתיות מפוקחות מרחוק באמצעות שיחת ווידאו מצולמת.
בדיקת קורונה בזום נחשבת כבדיקה מוסדית ותוצאותיה מדווחות למשרד הבריאות ולקופת החולים, ללא צורך לבצע בדיקה נוספת בתחנות מוסדיות.

המהלך נועד להקל על הציבור ולאפשר לכל מי שמעוניין להיבדק בצורה קלה ונגישה בביתו ובכך לחסוך את היציאה מהבית ואת העמידה בתור, ומקל במיוחד על מי שנמצא בקבוצות הסיכון.

כדי לקבל אישור לביצוע בדיקות קורונה בזום, החברה המבצעת צריכה להציג בפני משל"ט הקורונה הלאומי את יכולותיה ואת מחויבותה לשמירת פרטיות האזרח.

כאמור, מד"א הייתה הראשונה שאושרה למטרה זו, סופר-פארם מצטרפת וללא ספק יגיעו עוד גופים בעקבותיהן. כל אחד יכול לבחור דרך איזו חברה לבצע את הבדיקה, כאשר השיקול המרכזי הוא המחיר וכמובן הזמינות.

משרד הבריאות שב וקורא לציבור שנמצא בסיכון עקב גיל או מחלות ממושכות להיבדק בבדיקה מוסדית (PCR או אנטיגן) ולקבל תרופות שמונעות אשפוז ומחלה קשה.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות