דמי אבטלה - יותר מרבע מיליון ישראלים בסכנה מיידית. עדכוני קורונה

דמי אבטלה – יותר מרבע מיליון ישראלים בסכנה מיידית. עדכוני קורונה

דמי אבטלה למאות אלפי ישראלים טרם אושרו לתקופה הקרובה. אם הממשלה לא תתעשת, בתוך כמה ימים מאות אלפי ישראלים ייקלעו למצוקה קשה. חדשות קורונה באתר פואנטה

מענק סיוע לעצמאים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




מה קורה במשרד האוצר? חודש יולי בפתח – והמשמעות היא הפסקת דמי אבטלה ל-262 אלף מובטלים אשר נזרקו מהעבודה עם תחילת משבר הקורונה בחודש מרץ. גם מענק קורונה לבני 67 ומעלה אמור להיפסק במועד זה.

למעשה, אם הממשלה לא תדאג לפתרון, עד סוף אוגוסט 2020 יהיו כבר חצי מיליון מובטלים ללא זכאות לדמי אבטלה. אלה נתונים מבהילים, המבוססים על ניתוח שערך הביטוח הלאומי ונמסרו כבר לפני מספר ימים – אך עד כה לא התקבלו החלטות.

קבלו את כל העדכונים החמים גם בטלגרם של פואנטה >

עקבו אחרינו באינסטגרם > 

הצטרפו לקבוצת "עדכוני קורונה" של פואנטה בפייסבוק >

 

דמי אבטלה: במוסד לביטוח לאומי ממתינים להחלטות

כאמור, למרות שמנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר הציג את הנתונים כבר לפני כשבוע, בביטוח הלאומי לא קיבלו הנחיות חדשות. מי שנכנס לאתר מקבל את ההודעה המדאיגה הזאת:

אנו מודעים לשאלות הרבות שלכם בנושא הארכת תקופת הזכאות לדמי האבטלה, ולבלבול שנוצר בעקבות פרסומים שונים בתקשורת. להלן הבהרות בנושא:

נכון להיום, אין הארכה של תקופת הזכאות לדמי אבטלה.

  • מי שנגמרו לו ימי האבטלה קיבל דמי אבטלה עד ל-31.5.20. ההארכה עליה דובר בתקשורת עדיין לא אושרה בחוק.
  • קיימת הצעה של משרד האוצר שהתפרסמה בתקשורת, לפיה הימים שבהם היה סגר בין ה-15.3 ל-19.4 לא ייכללו במניין ימי האבטלה.
  • פנינו למשרד האוצר כדי להאריך את תקופת האבטלה עד לסוף חודש אוגוסט. כלומר, לפי ההצעה שלנו, כל מי שלא חזר לעבודה – יוכל להמשיך לקבל דמי אבטלה כרגיל, גם אם נגמרו לו ימי האבטלה. ברגע שיהיו החלטות, נעדכן.

דמי אבטלה לבני 67 פלוס

כאן באתר פואנטה אנחנו עוקבים אחר נושא המבוגרים שאיבדו את מקום עבודתם. לקח למדינה זמן עד שהיא דאגה לדמי אבטלה לבני 67 פלוס (מענק קורונה), ובכל חודש הדבר עולה לדיון מחודש.

כפי שפרסמנו, ב-14.6 ניתן מענק קורונה עבור חודש מאי לבני 67 ומעלה שפוטרו או הוצאו לחל"ת. המענק שולם למי שלא עבדו בכל חודש מאי (מ-1.5 ועד 31.5). אולם, מה יקרה כעת?

בינתיים, אין בשורות גם לאוכלוסיה הזאת.

היה לכם מעניין? נשמח אם תפרגנו לנו בלייק, זה ממש חשוב לנו!

 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות