טרמיטים בבית – סוגים, אזורי הימצאות נפוצים ואיך להיפטר מהם

טרמיטים בבית – סוגים, אזורי הימצאות נפוצים ואיך להיפטר מהם

הדברת טרמיטים היא עסק למקצוענים, מפני שמדובר במזיק שיוצר מטרד מעיק ולא קל להדביר אותו. כדאי להכיר את סוגי הטרמיטים השונים ולהבין איפה הם עלולים להימצא

הדברת טרמיטים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

רבים מאתנו מכירים את השם, אך לא ממש יודעים מהם טרמיטים בבית. יש אנשים למעשה מזמינים שירותי הדברת טרמיטים בכל שנה, וזאת כדי למנוע מראש את הבעיה, שכן מדובר על בעיה חמורה ביותר. אמנם מבחינה פיזית הם נראים כמו נמלים, אך בינם ובין נמלים יש הבדל אחד קטן ומהותי: טרמיטים מעכלים גם עץ. מדובר על הבדל משמעותי ביותר שכן כתוצאה מכך שהם ניזונים גם מעץ, הם מצליחים לחיות ולשרוד בכל מקום. במילים אחרות, אם יהיו לכם סוגי טרמיטים שונים בבית, עלול מאוד להיות שהם יהרסו כל רהיט מעץ שנמצא בביתכם.

הכירו את סוגי הטרמיטים שעלולים להיות בביתכם

כאשר מדברים על טרמיטים בבית, חשוב להבין שיש סוגים שונים של טרמיטים. כפי שקורה בהתמודדות מול כל מזיק אחר, גם כאשר מדברים על הדברה נגד טרמיטים, צריך לזהות את הסוג הספציפי של הטרמיטים כדי למקסם את יעילותה. בכל מושבת טרמיטים אפשר למצוא את סוגי הטרמיטים הבאים:

טרמיטים פעילים

הגודל שלהם מאוד קטן, שכן רובם בגודל של עד 3 ס״מ, אין להם יכולת לעוף אך יש להם יכולת מופלאה להרוס כל חלקה טובה. במילים אחרות, הסוג הזה של הטרמיטים הוא הסוג שגורם לבעיות ולנזקים בעץ וברהיטים.

טרמיטים מעופפים

מי שאחראי על התרבות המושבה אלה הם למעשה הטרמיטים המעופפים. יש מלך ומלכה במושבה, מעופפים, ובעלי יכולות התרבות מרשימות ביותר. מדובר על היכולת להשריץ אלפי טרמיטים ולכן ברור מדוע בעיה של טרמיטים בבית אינה פשוטה להתמודדות.

טרמיטים לוחמים

כאן כבר מדובר על סוג של טרמיטים שאינו נפוץ בישראל. הטרמיטים האלה, כפי השם מעיד, אחראים על הגנה של המושבה במקרה של תקיפה. כמו כן, מדובר על טרמיטים שהגודל שלהם הרבה יותר גדול מגודל של כל סוג אחר של טרמיטים.

טרמיטים בבית – איך נפטרים מהם?

אם יש לכם טרמיטים בבית, אתם מן הסתם תוהים איך נפטרים מטרמיטים בבית. בין אם מדובר על טרמיטים במשקוף הדלת ובין אם בכל מקום אחר – לא קל להיפטר מהם.

הם מאוד קטנים וגם מתרבים במהירות שיא, כך שלא פשוט להיפטר מהם. אם חשבתם שיש לכם טרמיטים בבית בלבד, יש סיכוי סביר שאתם טועים ויש לכם טרמיטים כנראה בכל מקום – בגינה, מרפסת, במחסן ובכל מקום אחר. עוד מידע כאן.

כדי להיפטר מבעיה של טרמיטים בקיר הבית, חשוב לבנות אסטרטגיית עבודה נכונה, שכן אחרת הסיכוי שלכם להצליח קלוש. אם ננסה להבין מה הורג טרמיטים, אנחנו נראה שיש מספר אפשרויות, כמו למשל: ריסוס נגד טרמיטים, שאיבה או פיתיונות שונים של ג׳ל.

למה כדאי להזמין מדביר מקצועי?

זה נכון שתוכלו ללמוד לנסות לעשות את הדברים לבד, אולם זה לא יעיל ואף עלול להיות מסוכן. אין כמו עבודה של מדביר מקצועי. אם אתם רוצים להבטיח שהבית יהיה חופשי מטרמיטים, פנו אל אנשי מקצוע. על מנת שתוכלו לבחור מדביר טוב להתמודדות עם טרמיטים, כדאי יהיה לברר:

  • מה הניסיון של המדביר
  • באיזה שיטות הדברה הוא משתמש
  • האם מדובר על מדביר שיש לגביו המלצות

בנוסף, כמובן שכדאי יהיה גם לקבל הצעת מחיר מראש כדי להבטיח שתשלמו מחירים סבירים ולא תיכנסו להוצאה יותר מדי גדולה.

1
נגישות