מהי הדרך המומלצת להעניק תמיכה למתמודדי נפש?

מהי הדרך המומלצת להעניק תמיכה למתמודדי נפש?

תמיכה למתמודדי נפש באה לידי ביטוי בכמה דברים, החל מהכלה והקשבה ועד סיוע לוגיסיטי עם משימות שונות. הנה כמה נקודות למחשבה

תמיכה במתמודדי נפש
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

בשנים האחרונות חלו שינויים באפשרויות הטיפול הזמינות לאנשים המתמודדים עם הפרעות נפשיות. קהילת מתמודדי הנפש זוכה כיום לנראות משמעותית יותר, והמודעות בקרב האוכלוסייה מאפשרת שיח בריא יותר. כתוצאה מכך, מעגלי התמיכה הזמינים כיום יעילים יותר מאשר בעבר. רבים מהמתמודדים עם מצבים אלו יחוו לעתים קרובות תחושת בדידות, פחד ואי וודאות. התמיכה שנוכל להעניק להם לאורך ההתמודדות יכולה לעשות הבדל ניכר באופן בו ינהלו את המצב. החל מסיוע בבחירת טיפול רפואי בבעיות נפשיות והתמדה בו, ועד לתמיכה היום-יומית, אלו כמה דברים שכדאי לנו ליישם.

לתמיכה הרגשית תפקיד קריטי בסיוע לחולי נפש

לא תמיד יהיה קל לדעת כיצד לנהוג או לפעול כשאדם יקר לנו המתמודד עם הפרעה נפשית מבקש את עזרתנו. לא פעם, עשויים לעלות תכנים מדאיגים והאמוציות עלולות להיות גבוהות. עם זאת, לא צריך שום הכשרה מקצועית מיוחדת כדי להראות למישהו שאיכפת לך. יש כמה דברים שנוכל לעשות שעשויים להיראות קטנים, אך מהווים עולם ומלואו עבור אדם החווה מצוקה.


רוצים לפרסם בפואנטה? צרו קשר


לאפשר לאדם להיתמך

לעתים קרובות אדם המתמודד עם מצב נפשי עשוי לחוש כי הוא מהווה נטל או מעמיס על הסביבה שלו. חשוב שנעניק לו את התחושה שבטוח לפנות אלינו וליצור מרחב לשיתוף מבלי להתבייש. תמיכה נפשית כזו יכולה לא פעם להעניק לאדם את הביטחון לפנות אל מומחה ולקבל טיפול רפואי בבעיות נפשיות שיעניק מענה מקיף יותר.

לשמור על קור רוח

לא תמיד קל לשמוע אדם היקר לנו המדווח על מצוקה או מתמודד עם קושי רגשי. ברגעים כמו אלו, האנשים שמולנו מחפשים אחר גורם יציב להישען עליו. לכן, חשוב שאנו נשמור על היציבות הזו ונסייע להם להירגע. חשוב שנהיה סבלניים ונאפשר להם לשתף בקצב שלהם.

פשוט להקשיב

לעתים כל מה שאנו זקוקים לו, הוא פשוט להישמע. לא פעם, המחשבות שנחוות כאיומות או קשות בראש שלנו, יכולות לקבל פרופורציות אחרות רק כשאומרים אותן בקול רם. זוהי הזדמנות חשובה להעניק את המרחב הזה למישהו שזקוק לו.

לרכוש מידע ולשתף אותו עם האדם היקר לך

האדם המתמודד עשוי לעמוד מול התלבטויות רבות. אלו עשויות להיות סביב הטיפול התרופתי המתאים ביותר, החלפת מטפל או אפילו פניה לאשפוז פסיכיאטרי בעת משבר. ככל שנרכוש יותר ידע על הנושא ונכיר את כלל האלמנטים שמאפיינים את ההפרעה, נוכל לסייע לאדם לקבל החלטות מושכלות יותר. ניתן לסייע לאדם לעשות סדר ולערוך רשימה של כל הדברים שמטרידים אותו ושניתן לשאול את הרופא המטפל. במידת הצורך, ניתן גם ללוות אותו לפגישה.

לסייע במשימות השוטפות

לעתים סיוע למתמודדי נפש הוא לתת עזרה לוגיסטית או להוריד עבורם דאגה או שתיים מהראש. אמנם חשוב לשאוף שהם יהיו כמה שיותר עצמאיים, כי עצמאות היא מרכיב חשוב בקידום החלמה, ועדיין תמיכה נכונה בזמן הנכון תוכל לסייע לאדם להתמקד בהתמודדות ולפתח אסטרטגיות לניהול בריא יותר.

ההקלה בעומס היא המפתח כדי לעמוד במשימה הזו. זה יכול להיות עזרה במטלות הבית, במשימות בירוקרטיות או אפילו בייביסיטר של כמה שעות כדי לאפשר רגע של התכנסות פנימה ומילוי מצברים.

הנכונות שלך לשמש גורם תומך בהתמודדות של אדם הקרוב אליך יכולה לעשות שינוי עצום באופן ניהול המחלה. לצד הטיפול והתרופות, מעגל התמיכה המשמעותי של האדם הוא אחד הגורמים העוצמתיים ביותר להתמודדות בריאה. אם נשכיל לשים את החששות והדעות הקדומות שלנו בצד ונהיה נכונים להעניק כתף תומכת כנה, נוכל להעניק ערך רב לאדם שמולנו.

1
נגישות