סופר-פארם, מכבי וסולגאר הטעו צרכנים וישלמו מיליונים: תוספי התזונה לדלקות מפרקים לא בונים את הסחוס

סופר-פארם, מכבי וסולגאר הטעו צרכנים וישלמו מיליונים: תוספי התזונה לדלקות מפרקים לא בונים את הסחוס

צרכנים הרוכשים תוספי תזונה המיועדים לדלקות מפרקים מוציאים עליהם אלפי שקלים בשנה, כשלפי פשרה בייצוגית, אותם מוצרים מבטיחים הבטחות שווא

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם או מכריכם צורכים בקביעות תוספי תזונה לטיפול בבעיות מפרקים ושחיקת סחוס – כדאי שתדעו שאין ממש בהבטחות לבנייה מחדש של הסחוס.

המוצרים הללו יכולים אולי להביא להקלה נקודתית בכאבים, וגם על כך יש מחלוקת, אך אין תוסף תזונה שמסוגל באמת לייצר בנייה מחדש של הסחוס.

זה, כמובן, לא מנע מחברות גדולות ומוכרות לפרסם אותם ככאלה – ואף לגבות עבורם הרבה מאוד כסף.

מדובר למשל בתוסף התזונה סופר גלוקון של לייף מבית סופר-פארם, איזי פלקס של סולגאר, קאר פלקס של מכבי care ו-free motion של סופהרב – אשר פורסמו כולם כמשקמים את הסחוסים ובונים אותם.

לקוחות רבים הסובלים מדלקות מפרקים רכשו את המוצרים הללו במיטב כספם, תוך שהם מאמינים לפרסום.

רבים מאותם לקוחות, אגב, הם בני הגיל השלישי שסובלים עוד יותר מבעיות מפרקים ואף נאלצים להוציא כספים רבים על תרופות וטיפולים רפואיים. בבקשה לייצוגית נגד אותן חברות, נטען כי בעת שהוציאו סכומים גבוהים על אותם תוספי תזונה, יכולים היו להשתמש בתרופות אמיתיות וזולות יותר שהיו יכולות להקל על כאביהם.

בבקשה לייצוגית (ת"צ 41999-01-13), שהוגשה כבר ב-2013 על-ידי עו"ד אריאל מרון ועו"ד יצחק חשין, הובאו צילומים וציטוטים של החברות השונות לגבי המוצרים – כשההבטחה לבנייה מחדש של הסחוס אינה משתמעת לשני פנים.

במילים אחרות, מדובר בהטעיה בפרסום, וההטעיה הזאת תעלה לאותן חברות כ-2.9 מיליון שקל, בעקבות פשרה שהושגה ואושרה ע"י שופטת המחוזי ת"א צילה צפת.

כעת תפצה סופר-פארם את הציבור בכ-833,000 שקל – חלק מהכסף באמצעות מתן הנחות בסניפיה, חלק כתרומה ל"עמותת ג'וינט אשל – יחד לעשייה חברתית למען הזקנים" וחלק כתרומה לקרן לרווחה לניצולי שואה.

סולגאר וסופהרב יפצו את הציבור בשווי של כ-967,00 שקל – מתוכם כ-805,000 באמצעות תרומת תוספי תזונה כמו ויטמין B12 ואבץ לקשישים, וכ-162,000 שקל במזומן לעמותת ג'וינט אשל / יד שרה / עזר מציון / חברים לרפואה.

 מכבי ומכבי care יפצו את התיבור בשווי של כ-1.1 מיליון שקל, כאשר כ-907,000 שקל יועבר בצורה של תרומת  מוצרים המיועדיםלגיל השלישי לעמותות יד שרה, עזר מציון וחברים לרפואה. כ-172,000 שקל יועברו במזומן לאותן עמותות.

בנוסף, בתוך 60 יום צריכות החברות להפסיק לפרסם את המוצרים באמצעות היגדים כמו "המוצרים משקמים את הסחוס"; "המוצרים בונים את הסחוס מחדש" וכו'.

קראו עוד כתבות מעניינות באתר פואנטה:

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות