ייצוגית נגד גט: "גובה דמי הזמנה גם כשאסור ומקווה שהלקוח לא ישים לב"

ייצוגית נגד גט: "גובה דמי הזמנה גם כשאסור ומקווה שהלקוח לא ישים לב"

ייצוגית נגד גט: לקוחה הבחינה שמתוך 19 נסיעות שביצעה התובעת, ב-10 נגבו ממנה דמי הזמנה שלא כדין

צילום: סטודיו גט
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם נוהגים להשתמש במוניות של Gett (גט טקסי) – כדאי שתבדקו היטב כמה אתם משלמים בסוף הנסיעה, במיוחד אם אתם נוסעים בשעות שבהן לא אמורים לגבות מכם דמי הזמנה. מדובר ב-4.80 שקלים שאותם רשאים לגבות הנהגים בשעות העומס בלבד בימי חול ובסופי שבוע – לאחר שינוי שהחילה גט טקסי בתעריפים מאז תחילת ינואר 2017. ייצוגית נגד גט מגלה שהחברה לא ממש מקפידה לגבות בדיוק מה שמותר לה לגבות.

מהבקשה לתביעה ייצוגית נגד חברת Gett, עולה שרבים מהנהגים גובים מהנוסעים דמי הזמנה גם בשעות שבהן הנוסעים אמורים להיות פטורים מכך – והנוסעים כלל אינם יודעים זאת אם אינם מבקשים לקבל חשבונית מס. הסכום הזה מתחבא בסכום הכולל, ויש להניח שרוב הנוסעים משלמים את התשלום בעד הנסיעה מבלי לבקש קבלה או חשבונית מס.

הנוסעת, שנתקלה בתופעה, מספרת בבקשה כי לאחר שהבחינה בכך באחת מנסיעותיה, היא פנתה לחברת Gett וזו לא הכחישה אלא הציעה לה פיצוי.

לאחר שהדבר קרה שוב מספר פעמים, החליטה הנוסעת לתעד את כל נסיעותיה ולבקש בעבורן חשבוניות מס.

במהלך החודשים מאי-יוני 2017 היא נסעה במוניות של Gett כ-19 פעמים, וביותר ממחצית מהנסיעות, כלומר ב-10 פעמים, הנהגים גבו ממנה דמי הזמנה בשעות שבהן לא היו אמורים לעשות זאת (בימי חול, השעות המותרות לגביית דמי הזמנה הן 07:00-10:00 ו-15:00-19:00) .

במצטבר, נגבו מהנוסעת 43 שקלים שלא כדין, ולא על-ידי נהג אחד אלא על-ידי 10 נהגים שונים.

התובעת בייצוגית נגד גט: "זו שיטת מצליח"

התובעת, המיוצגת ע"י עו"ד אוהד רוזן ועו"ד ליעד ורצהיזר, טוענת כי מדובר בשיטת מצליח, במיוחד לאור העובדה שהיא כלקוחה עדכנה את חברת המוניות Gett ואף קיבלה ממנה פיצוי, כך שהחברה לא יכולה לטעון שהנהגים עושים זאת ללא ידיעתה.

לטענת התביעה, ל-Gett יש אינטרס להעלים עין מהתופעה, משום שבסופו של דבר היא חולקת עם הנהגים את ההכנסות.

בנוסף, התובעת שמה דגש על הניסוח בפרסומים של Gett, שלפיו: "גט טקסי לא מאפשרת לנהגים לגבות דמי הזמנה, אלא בשעות העומס". הניסוח הזה, לטענת התובעת, מרמז שהגבייה כלל אינה בשליטת הנהגים אלא נשלטת ומפוקחת על ידי Gett עצמה.

עוד מדגישה התובעת כי לנוסעים עצמם אין יכולת לזכור מתי הם צריכים לשלם דמי הזמנה ומתי לא, משום שגט טקסי שינתה את מודל התמחור שלה כמה פעמים בשנים האחרונות:

  • אוקטובר 2013-ינואר 2014: כלל לא נגבו דמי הזמנה
  • ינואר 2014-ינואר 2017: דמי הזמנה נגבו בסופי שבוע בלבד
  • ינואר 2017-היום: דמי הזמנה בשעות העומס בימי חול ובסופי שבוע

כעת דורשת התובעת הן פיצוי והן חדילה מהתנהלות זו של Gett.

ייצוגית נגד גט בפעם השנייה בגין דמי ההזמנה

באפריל האחרון הוגשה בקשה לייצוגית נגד Gett בעניין דומה (ת"צ 16445-04-17).

לקוח קבוע של החברה גילה באחת הפעמים שלמרות שהוא הזמין מונית מיידית באמצעות שירות Gett אקספרס – ולא בהזמנה מראש – נגבים ממנו דמי הזמנה של 4.80 שקל. זאת, למרות שהדבר לא צוין בשום שלב בעת ההזמנה.

וכך מתאר הלקוח באותה בקשה את השיטה של החברה: "הזמנת שירות "גט אקספרס" לשעה מאוחרת יותר כרוכה בתשלום דמי הזמנה בגובה 4.80, והחברה מציינת עמלה נוספת זו באופן ברור ומובהק במסגרת האפליקציה עצמה. התברר כי גט טקסי אף דורשת עמלה זהה בגין הזמנת שירות "גט אקספרס" באופן מיידי, אך את העמלה הזו היא אינה טורחת לפרסם בריש גלי, אלא כוללת את העמלה במסך נסתר, לא אינטואיטיבי, אשר המשתמשים כלל אינם נתקלים בו. החברה אף אינה מפרטת אודות העמלה בחשבונית הניתנת ללקוחותיה. באופן זה, גט מעמיסה על לקוחותיה תשלום דמי הזמנה שהמשתמשים לא הסכימו לו וכלל לא נתקלו בו לאור התנהלותה המטעה".

עוד טוען התובע כי כאשר פנה לחברה בטלפון, היא סירבה להשיב לו את כספו אך שינתה את האפליקציה והחלה לכלול בה את החיוב.

במקרה הזה עומד סכום התביעה על 5 מיליון שקל.

תגובת Gett: "החברה טרם קיבלה את מסמכי הבקשה והיא תגיב לגופו של עניין בבית המשפט. חברת Gett פועלת בהתאם להוראות הדין ותמשיך להעניק לכלל לקוחותיה שירות אמין, מתקדם ומוביל, כפי שעשתה ועושה מיום הקמתה".

 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 1

  1. רואים שהרמה של עורכי הדין ירדה ! בכול ה זמנה חייבים לקחת דמי הזמנה על פי חוק גט טקסי לקחה סמכות יתר והורתה לנהגים לא לגבות בשעות מסויימות על פי החוק על הנהג לחייב בכול נסיעה ואולי תביעה יצוגית היתה יכולה להיות של הנהגים נגד גט טקסי עורך הדין הממוצע טיפש לא קט ןחמדן גדול

נגישות