תוכן ממומן ע"י ישראכרט: חכם בשמש: 5 טיפים לסדר בתקציב לקראת הקיץ

תוכן ממומן ע"י ישראכרט: חכם בשמש: 5 טיפים לסדר בתקציב לקראת הקיץ

בין בגדי הקיץ החדשים שחייבים לקנות לילדים וגם להורים, לבין החופשות שמתייקרות והולכות ולבין הקייטנה והאטרקציות לנופשים – כך שומרים על שפיות בחשבון הבנק גם בעונה החמה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מאת: אביבה טנא

קדחת ההוצאות לקראת הקיץ לא פוסחת כמעט על אף בית בישראל. בילדותי, התרגלתי לכך שכאשר הימים החלו להתארך, אמי היתה עורכת סדר בארונות שלנו – ומחליטה כי "חייבים לקנות לכם בגדים חדשים". כמובן שגם היא עצמה היתה מתחדשת בשמלה קיצית יפה, או בגד ים אופנתי. אבל כיום, בגדים חדשים לקיץ הם הוצאה בטלה בשישים לעומת קייטנות, אטרקציות עבור הילדים שבבית וכמובן, חופשה משפחתית בישראל או בחו"ל, עסק שהולך מתייקר כל שנה.

גם בסעיפים אחרים נרשמות הוצאות גדולות יותר מהרגיל – משפחות רבות חשות צורך לשפץ את הבית בקיץ, לקראת השנה החדשה, או לקנות רהיטים חדשים; עלויות המזון גדלות, כי אוכלים בבית יותר ארוחות, ומרבים יותר לארח חברים ומשפחה, כמו גם הוצאות החשמל הגדלות בעקבות השימוש המוגבר במזגן; ועוד.

לצריכה המרובה הזו יש כמובן מחיר כלכלי שעשוי להיות כבד – ולהשאיר אותנו משועבדים לחוב בבנק, דווקא בזמן בו כולם יוצאים לחופשה. לכן, גם כשכולנו מתרגשים לקראת הקיץ, חשוב לתכנן מראש את התקציב המשפחתי לעונה החמה ולהשתדל להיצמד אליו.

במקרה של הוצאות חריגות שלא ניתן לדחות, כמו למשל שיפוצים דחופים שנדחו כבר בעבר, ניתן לשקול פתרון כגון הלוואה ברגע*. זוהי הלוואה חוץ בנקאית שניתן לקבל תוך ימים ספורים מחברת האשראי, שאותה חשוב לבחון היטב – במיוחד את הפרמטרים כגון הגוף המלווה, הריביות, ההחזרים ותנאי השירות. בנוסף, אספנו עבורכם כמה טיפים לשמירה על חשבון הבנק גם לקראת הקיץ.

1. בניית תקציב משפחתי מסודר

הקיץ הרי מגיע מדי שנה – כך שאין מקום להפתעות. חודש או חודשיים לפני הקיץ, אפשר כבר להתחיל להיערך בכל החזיתות. בדיוק כפי שאתם מסכמים עם בני המשפחה היכן ומתי תצאו לחופשה, תוכלו לבנות עם בני ביתכם תקציב מתאים.

שימו לב לכלול בו את כל הדרוש – למשל, רכישות מזון בסכומים גבוהים יותר, לארוחות הרבות יותר שתאכלו בבית כשהילדים לא יהיו במסגרת; תקצוב חופשה, אם החלטתם לצאת אליה; קייטנה לילדים; שיפוצים בבית, אם נדרשים, ועוד. החליטו מה הסכום המקסימלי שתוכלו להקצות לתקציב, וכעת תוכלו לגזור ממנו את התקציב לכל סעיף בנפרד.

2. מעבר על חשבונות וחסכונות

תקופת ההכנות לקיץ היא גם תקופה טובה לסדר כלכלי במשק הבית שלכם. זה הזמן לפנות כמה שעות ולהקדיש אותן למעבר על חשבונות – טלפון, אינטרנט, טלוויזיה, וגם חוגים, חדרי כושר וכן הלאה. בדקו האם אתם משלמים מחיר הוגן, כאשר ניתן להיעזר בהשוואת מחירים ברשת וכן ממידע מחברים ומכרים. הגעתם למסקנה שהמחיר גבוה מדי? זה הזמן להתקשר לנותן השירות ולדרוש הנחה.

בד בבד, בדקו מה מצב החסכונות של בני הבית. בדיוק בתקופה זו, חברות הביטוח והפיננסים השונות שולחות לנו דוחות המסכמים את 2022. בדקו שאכן כל הכסף שהעברתם הופקד בחסכונות ובפוליסות השונות, עברו על אחוזי התשואה, והשוו גם אותם לחברות מתחרות, כדי לדעת אם אתם נמצאים בידיים טובות.


רוצים גם אתם לפרסם בפואנטה? לחצו כאן >


3. הכנת רשימת קניות חיוניות

אין ספק שהקיץ המתקרב מעורר בנו רצון להתחדש – בבגדים, רהיטים, כלים ועוד. אך היכולת הכלכלית היא מוגבלת, ובמיוחד בתקופה כמו זו הנוכחית. לכן, לפני שיוצאים לקניות, כדאי לשבת ולחשוב מה באמת דרוש לנו – ומה אנחנו רוצים, אך לא באמת צריכים.

האם כולם חייבים בגד ים חדש, או שאולי זה מהשנה שעברה עדיין מתאים? האם אכן יש לקנות בגדי קיץ חדשים לכל הילדים, או שחלקם יכולים להשתמש בבגדים שכבר קטנים על האחים הגדולים או ילדים אחרים במשפחה? וכך גם לגבי סעיפים אחרים – כמו למשל ריהוט למרפסת ולגן.

4. לשפץ רק מה שחייבים

הקיץ מתקרב ואתם מרגישים שחייבים לפחות לסייד את הבית או להחליף אסלה בשירותים? אם אכן לא ניתן לדחות את השיפוץ, בצעו אותו כעת. ואולם שיפוצים שניתן לעשות מאוחר יותר, בין אם מדובר ברמונט כללי, בהחלפת מטבח או בשדרוג חדרי השינה, כדאי לדחות לאחרי הקיץ. כך תתנו לחשבון הבנק זמן להתאושש מהוצאות החופשה הארוכה – וגם תוכלו ליהנות מהמחירים הנמוכים יותר בתקופת החורף.

5. והעיקר – ליהנות עם המשפחה והחברים

קל ללכת לאיבוד בטרפת ההכנות לעונה החמה – בין החיפושים האינסופיים אחרי החופשה שלא תהיה יקרה מדי, לבין בחירת קייטנות ובניית לוח זמנים לילדים. אבל חשוב לזכור דבר אחד – חופשת הקיץ לא נועדה לרוקן את חשבון הבנק שלנו ולא לחגיגת צרכנות, אלא לאפשר לנו לבלות זמן איכותי עם המשפחה והחברים. גם אם רכישה של מערכת ריהוט חדשה למרפסת היא משמחת ונעימה, הרי שבלי חברת האנשים שאנחנו אוהבים, היא פחות מהנה.


*בכפוף לאישור החברה ותנאיה. המלווה ישראכרט מימון בע"מ. אי עמידה בפירעון ההלוואה או האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.
**הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.
***מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.

1
נגישות