טיפול בגלי הלם לספורטאים

טיפול בגלי הלם לספורטאים

טיפול בגלי הלם הפך בעת האחרונה לפופולרי עבור אנשים שסובלים מפציעות ספורט. הוא מתאים כמעט לכל סוג של פציעה ובעיה אורתופדית, היכנסו לפרטים

טיפול בגלי הלם
צילום: freepik
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

פציעות ספורט הן תופעה שכיחה יותר משהיינו רוצים שתהיה, בקרב ספורטאים בכל הגילאים ובכל הרמות – ממקצוענים ועד לחובבנים. יש סוגים רבים של פציעות ספורט. הפציעות נבדלות זו מזו בדרגת החומרה, באזור הגוף שנפגע ובדרכי הטיפול האפשריות. דרכי הטיפול בפציעות ספורט מגוונות ומתחלקות לטיפול תרופתי, התערבות כירורגית, טיפולים משלימים כמו דיקור סיני, וטיפול בגלי הלם.

טיפול נכון, שמוביל להחלמה מלאה ובתקווה גם מהירה, מתחיל באבחון נכון. במהלך האבחון יש כמובן להיעזר באנשי מקצוע מנוסים ולעיתים גם בבדיקות CT, צילומי רנטגן או MRI. יש מקרים, כמו שברים מורכבים או בקע בטני/מפשעתי, שבהם רק ניתוח להביא להחלמה. מכיוון שניתוח הוא פרוצדורה פולשנית המלווה בזמן החלמה ארוך והשבתה מפעילות, וטיפול תרופתי עלול לגרום לתופעות לוואי לא נעימות ולמנוע עיסוק בפעילות ספורטיבית לפרקי זמן ארוכים, לא פלא שספורטאים ואתלטים מכל הסוגים מחפשים פתרון אחר.

טיפול בגלי הלם הוא טכנולוגיה מודרנית יחסית, לא פולשנית, ללא תופעות לוואי. הטיפולים עצמם הם לרוב סדרה של 5-12 מפגשים באורך 20 דקות כל אחד, ולאחריהם המטופל יכול לחזור לשגרת יומו בלי בעיה. במהלך הטיפול, מטפל מוסמך/פיזיותרפיסט או טכנאי משתמש במכשיר המשחרר גלי אקוסטי שמפורר הסתיידות, מגבירים את זרימת הדם לאזור הפגוע ומעלה את ריכוז החומרים בדם שתפקידם ריפוי וחידוש הרקמות בגוף האדם. הטיפול הינו בטוח לחלוטין.

כאמור, למעט פציעות כמו בקע ושבר מורכב שאותם הזכרנו קודם, ישנן הרבה פציעות ספורט ובעיות אורטופדיות שהטיפול בהן בגלי הלם נחשב לאפקטיבי: כאבים במפרק הכתף כתוצאה מהסתיידות ו/או דלקת, מרפק טניס, מרפק גולף, דלקת בגיד אכילס, דלקות בגיד, דלקות בשריר, קרעים בשריר, הסתיידויות גידים, דורבן בעקב וזאת רק רשימה חלקית.
אחוזי הצלחה ומגמות שיפור בטיפול בפציעות ספורט באמצעות גלי הלם

אחוזי ההצלחה בטיפול בגלי הלם עומדים על ממוצע של 75%. לרוב המטופלים ידווחו על שיפור בהרגשה לאחר שלושה טיפולים, אולם היו מקרים בעבר שכבר לאחר הטיפול הראשון דווח על שיפור בהרגשה ובכאבים. אורכו של סבב טיפולים הוא בערך שלושה חודשים, שבסופם מתבצעת הערכה מחודשת של המצב ע"י הרופא המטפל ומטופל. לעיתים יש צורך בשניים שלושה סבבים של טיפולים על מנת להגיע להחלמה מלאה.

יתרונות נוספים של טיפול בגלי הלם על פני טיפול מסורתי

  • בעוד שטיפול פולשני ו/או כירורגי והתאוששות מהם קשה לשלב עם פיזיותרפיה, טיפול בגלי הלם ניתן לשלב עם פיזיותרפיה במידה ושני המטפלים מתואמים ביניהם.
  • יש מקרים בהם טיפול בגלי יכול לחסוך לחלוטין מהמטופל את הצורך בניתוח. יותר ויותר פציעות ספורט שעבר היה נהוג לטפל בהם בניתוח ניתנות לפתרון באמצעות גלי הלם.
  • ניתן לכלול טיפולים בגלי הלם בביטוח של קופת החולים שלכם (לרוב) ולמרות שהדבר עלול להגביל את המכונים בהם תוכלו לקבל טיפולים אלה, ההשתתפות של קופות החולים בעלות דרך הביטוח מורידה את המחיר לעיתים אפילו בחצי!

לסיכום

טיפול בגלי הלם הוא אלטרנטיבה שכדאי לשקול כמעט לכל הסוגים של פציעות ספורט ובעיות אורתופדיות. מדובר בהליך לא פולשני, לא מסוכן ונעדר לחלוטין תופעות לוואי עם אחוזי הצלחה גבוהים. פנו לאורתופד שלכם על מנת להבין בדיוק איזה הטבה מגיעה לכם מקופת החולים שלכם בפנותכם לקבל טיפול זה, ושתהיה לכם החלמה מהירה!

1
נגישות