רעיונות לאירוח אינטימי בחג שבועות

רעיונות לאירוח אינטימי בחג שבועות

החל מסידור שולחן ייחודי ועד פשטידות פטריות וגבינות – קבלו טיפים לארוחת שבועות חגיגית וטעימה שמתאימה לכל הרכב של סועדים

פשטידת פטריות
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

שולחנות חג גדולים, ארוכים ועמוסי משתתפים הם אחת הדרכים לחגוג את חג השבועות או כל חג אחר, אך לעיתים ארוחה קטנה ומצומצמת נעימה לא פחות. מספר קטן יחסית של סועדים, אווירה שקטה ואינטימית, שיחות רגועות ואוכל טעים, משרים אווירת חג לא פחות מכבדת ונעימה על כולם.

אם החלטתם להזמין רק זוג חברים אחד או שניים, אם מזדמן לכם לחגוג בחיק המשפחה הגרעינית בלבד, עדיין תוכלו להתהדר בשולחן חגיגי, מנות נפלאות ואווירה קסומה.

ישיבה אינטימית וקרובה

בארוחות בהן יש מספר משתתפים גדול, לרוב עורכים שולחן אוכל ארוך שבו שניים יושבים בשני קצוות השולחן והשאר לכל אורכו. בצורה זו, האורחים יכולים לשוחח עם מי שיושב מימינם או משמאלם ועם אלו היושבים מולם. אחד היתרונות במספר קטן של מוזמנים הוא היכולת לנהל שיחה עם כולם שכן השולחן קטן והמרחקים מתקצרים.

כדי ליצור שולחן אוכל נעים וחגיגי כאשר מספר המוזמנים קטן, רצוי לקרב את הסועדים זה לזה ולערוך שולחן באופן שבו יוכלו כל האורחים לדבר זה עם זה. שולחן עגול או מרובע, כזה שכל פאותיו שוות, מתאימים למטרה זו במיוחד.
תאורה אינטימית ליצירת אווירה

יצירת האווירה היא חלק גדול ומשמעותי מהחג, וניתן לעשות זאת בכמה דרכים שונות ומגוונות. אורות מעומעמים, מוזיקה שקטה ונעימה, נרות ריחניים ואפילו זר פרחים על השולחן, כל אלו יצרו אווירה חגיגית גם אם יושבים לשולחן פחות מעשרה אנשים.

אפשר לערוך את השולחן עם מפת חג לבנה, להניח במרכז כמה כוסות עם מים ובהם נירות אווירה צבעוניים ולהדליקם. להוסיף פוטפורי יבשים וריחניים לעיטור השולחן ומפיות מקופלות בצבעים מחמיאים לצבעי הנירות והפרחים. אם ניתן לעמעם את האור המרכזי ולהשאיר במקומות תאורת אווירה – נהדר, אם לא, ניתן להניח עליו בד תחרה מעניין שייצור אווירת צללים מיוחדת.

מנות אישיות כמספר המוזמנים

פשטידות לשבועות הן כמעט ללא עוררין, מנות הדגל של החג. פשטידות במגוון עצום של שילובים, טעמים, מרקמים וצבעים. גם בחר גדול של פסטות חלביות, סלטים בתוספת גבינה ודגים ניתן למצוא על שולחן החג.

בארוחה קטנה אפשר להכין את המנות בכוסות, תבניות או קערות אישיות. ניתן לבחור תבנית מאפניס להכנת מגוון מאפים, קערות אישיות להגשת הסלט ובמנג'טים במבחר גדלים וצבעים למנות הקינוח.

אם בכל זאת ההכנה נעשתה בתבנית אחת, ניתן להכין צלחות אישיות לכל אורח ולהעניק להם תחושה של מנות במסעדה המעוצבות ביד רגישה ובאופן אישי.

פשטידות פטריות תפוחות בתבנית שקעים

מנה נהדרת וטעימה במיוחד לשבועות היא פשטידת פטריות כמובן. זוהי הפשטידה עם כמות ואריאציות גדולה וכל השילובים האפשריים שלה טעימים להפליא. כדי להכין את המנות האישיות אפשר להשתמש בתבנית שקעים או במנג'טים אישיים. מומלץ להכין יותר ממנה אחת לכל אורח כדי שלא יחסר, וניתן יהיה לקחת מנה נוספת אם רוצים.

מערבבים בקערה ביצים, מיונז וקמח תופח עד שמתקבלת בלילה אחידה. מוסיפים פטריות שמפיניון פרוסות וקוביות של גבינה צפתית. מתבלים במלח ופלפל לפי הטעם ומעבירים לתבנית המשומנת. חשוב לא למלא כל גומחה עד הסוף כיוון שהפשטידה תופחת מעט.

מכניסים את התבנית לתנור החם לחצי שעה עד 40 דקות וממתינים עד להשחמה של הפשטידות. מוציאים את התבנית, מניחים לה להתקרר מעט ורק אז מחלצים בעדינות את הפשטידות.

אם רוצים להגיש צלחת מוכנה, ניתן להניח לצד הפשטידה גם ירקות חתוכים ומנת דג מכובדת.

סלט פירות בכוסות אישיות

אין מנה קלה מסלט פירות לקינוח, וכאשר הוא מוגש בכוסות אישיות לצד קצפת, מתקבל מראה מרשים ומעורר תיאבון. מומלץ להכין את הסלט לפני הארוחה ולתת לו לנוח כדי לאפשר לפירות לספוג טעמים ואף להתרכך מעט. אפשר להוסיף לו פרוסות שקדים קלופים, צימוקים ואפילו תאנים מיובשות חתוכות לקוביות.

ארוחת חג מוצלחת אינה תלויה בכמות המוזמנים כי אם באווירה הנוצרת ביניהם. גם ארוחת קטנה ואינטימית יכולה להיות חגיגית, מושקעת ובלתי נשכחת אם משקיעים וחושבים גם על הפרטים הקטנים.

המנות הנפלאות, השולחן החגיגי, תאורת האווירה וניחוח הנרות, כל אלו רק יוסיפו לשיחה הקולחת ולתחושת החגיגיות. בקבוק יין איכותי או סנגרייה חמה ונפלאה עשויים אף הם להוסיף למצב רוח ולהפוך את האירוע הקטן לאלגנטי ויוקרתי.

1
נגישות