עוקץ הקשישים: 15 נעצרו בגין 150 תלונות על ביטוח פיקטיבי למוצרי חשמל ועוד - פואנטה

עוקץ הקשישים: 15 נעצרו בגין 150 תלונות על ביטוח פיקטיבי למוצרי חשמל ועוד

החשודים נסעו במכוניות יוקרה בזמן שקורבנותיהם הקשישים והעולים החדשים גילו שכספם המועט נגנב בדרכי מרמה. מדובר במספר חברות שפגעו בכ-150 צרכנים

עוקץ קשישים
עוקץ קשישים: עוד 15 עצורים, הפעם מהצפון
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

עוקץ קשישים הוא אחד הנושאים שכאן, באתר פואנטה, אנו מסקרים בהרחבה, בשל ההיקף של התופעה המכוערת הזאת. עוקץ צרכנים, ובעיקר עוקץ קשישים, מתבצע בשיטות שונות, בדרך כלל באמצעות יצירת קשר עם צרכנים מוחלשים ושכנועם למסור את פרטי האשראי שלהם כדי לרכוש מוצרים מיותרים ויקרים או להזמין שירות פיקטיבי. הפרשה הנוכחית היא פרשה רחבה שבה נעצרו 15 תושבי חיפה והקריות בחשד לעבירות מרמה והונאה כלפי קשישים ואחרים ביותר מ-150 תיקים שונים.

המעצר התבצע בתום חקירה סמויה המשותפת למשטרת ישראל, רשות המיסים והרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן. מדובר בחקירה שנמשכה שנה וחצי, שבה אותם נוכלים גזלו את כספם של קשישים, מוגבלים ועולים חדשים.


כך מתבצע עוקץ צרכנים מוחלשים ועוקץ קשישים

על-פי החשד, החשודים נהגו לאתר את הקורבנות הפוטנציאלים באמצעות פרסומים ברשתות חברתיות ובשיחות טלפון (טלמרקטינג), תוך שהם מציעים לכאורה שירותים פיננסיים תמורת תשלום וכך מוציאים מהם במרמה כספים רבים, ללא כל תמורה ובכלל זה:

  • מכירת פוליסה פיקטיבית של שירותי תיקון למוצרי חשמל
  • דרישת "דמי ניהול תיק" בסך מאות ₪ לבחינת מתן הלוואה (שלא קיימת
  • שירות "ניכיון צ'קים" תוך גביית הכסף ואי העברתו לבעליו

כאמור, נחקרו 150 תלונות שהעלו קווי דמיון בשיטת הביצוע שלהן. בעת המעצר, נתפסו במשרדיהם ובבתיהם של החשודים מסמכים, מחשבים והתקני אחסון, וכן רכבי יוקרה.

עוד עוכבו לחקירה חשודים נוספים.

יש להדגיש כי לא מדובר בחברה אחת, אלא במספר חברות באזור חיפה והקריות, אשר עפ"י החשד עסקו בעבירות מרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, עבירות מס בהיקף של מיליוני ₪ ועבירות נוספות.

עוד יש להזכיר כי אלה אינם מעצרים הראשונים. בדצמבר האחרון נעצרו באזור המרכז 12 חשודים בעבירות דומות של עוקץ קשישים.

לאחרונה גם הודיעה הרשות להגנת הצרכן כי היא מטילה על חברת הלפ פיסי (HELP PC) קנס של מיליון וחצי שקל בגין עוקץ קשישים, וזאת לאחר מספר הודעות על עיצומים של מיליוני שקלים כנגד חברות דומות, ביניהן חברת פמילי דיל, חברת ביג סייל וחברת לירף. עם זאת, לחברות האלה יש זכות ערעור והן מנצלות אותה היטב, כך שהשורה התחתונה היא שהקנסות טרם שולמו ויש הליכים ביורוקרטיים מתמשכים שמונעים מהצדק לצאת לאור.



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות