נסיעה חינם בתחבורה ציבורית לחיילים - גם על אזרחי

נסיעה חינם בתחבורה ציבורית לחיילים – יש חדשות טובות

נסיעה חינם בתחבורה ציבורית לחיילים הייתה אפשרית רק במדים, אבל שימו לב לשינוי. על כך נאמר – טוב מאוחר מאשר לעולם לא

נסיעה בתחבורה ציבורית חינם לחיילים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

חייל הוא חייל, גם כאשר הוא פושט את המדים, אבל עד עתה התאפשרה נסיעה חינם בתחבורה ציבורית לחיילים במדים בלבד. עכשיו זה משתנה, וחיילים זכאים לנסיעה חינם ברכבת או באוטובוס גם ללא מדים, כאשר הם לבושים על אזרחי. השינוי ייכנס לתוקף ב-15.12.22.

מדובר בתיקון עוול של עשרות שנים. עד כה, התאפשרו נסיעות חינם ללא מדים רק ביום שישי ומוצאי שבת. בעת היותם בחופשה, במיוחד חופשה ארוכה כמו רגילה, נבצר מהם ליהנות מההטבה הכל כך משמעותית הזאת והם נאלצו לשלם ממשכורתם הצנועה על נסיעות ברכבת או באוטובוס. מאחר שלרוב רובם של החיילים אין רכב פרטי, מדובר באוכלוסיה מאוד גדולה שמצד אחד תורמת יותר מכל אחד אחר למדינה, ומצד שני נמנעה ממנה הטבה רק בשל עניין פעוט כמו הופעה במדים. בין הסובלים העיקריים מהמצב שהיה עד כה היו חיילים בודדים, שלא מחכה להם בבית רכב משפחתי שהם יכולים לנסוע בו כאשר הם בחופשה.

ההסדר החדש מאפשר לחיילות וחיילים בסדיר לנסוע לא תשלום בכל ימי השבוע, בכל אמצעי התחבורה הציבורית: אוטובוסים, רכבת ישראל, הרכבת הקלה והרכבלית.

פואנטה בטלגרם

זאת, בעקבות סיכום שהושג בין משרד התחבורה, משרד הביטחון וצה"ל, ובעקבות המעבר של צה"ל לשימוש באפליקציית זוזו. "זוזו" היא אפליקציה צה"לית, המחליפה את תעודת החוגר ב"תשלום" עבור הנסיעה. אם בעבר חיילים העבירו את החוגר כדי לתקף נסיעה, כיום זה נעשה באמצעות האפליקציה.

המעבר לתשלום באפליקציית זוזו הוא חלק משינוי באופן ההתחשבנות של צה"ל מול מפעילי התחבורה הציבורית. כעת צה"ל משלם לא משלם על נסיעות באופן גלובלי, אלא בדיוק על המרחק והנסיעות של החיילים.

איך מתבצעת נסיעה חינם בתחבורה ציבורית לחיילים על אזרחי?

החיילות והחיילים נדרשים לתקף בכל נסיעה בתחבורה הציבורית את כרטיס החוגר, בדומה לתיקוף כרטיס רב-קו או יישומוני התחבורה הציבורית.

כמו באפליקציות תחבורה אזרחיות, כל מה שהחיילים צריכים לעשות הוא לפתוח את האפליקציה, לסרוק את הברקוד על מכונות התיקוף ולהזין את התחנה שיורדים בה.

ברכבת יש לתקף את הכרטיס ביציאה מהתחנה.

לאחר התיקוף, מקבלים כרטיס עלייה לאוטובוס, שאותו אפשר להציג לפקח אם יבקש מכם.

אגב, נזכיר כי יש עוד אוכלוסיה אחת שזוכה לנסיעה חינם בתחבורה ציבורית מאז שנכנסה רפורמת דרך שווה לתוקף. מדובר בבני הגיל השלישי מעל גיל 75. כל הפרטים בכתבה על תעריפי תחבורה ציבורית.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות