האם לילדיי מגיעה אזרחות פורטוגלית?

האם לילדיי מגיעה אזרחות פורטוגלית?

הורים רבים מעוניינים להוציא אזרחות פורטוגלית לילדיהם, לאור יתרונותיה. האם גם ילדיכם זכאים לדרכון פורטוגלי ומה צריך לדעת? התשובות לפניכם

אזרחות פורטוגלית לילדים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

(תוכן מקודם)

הצורך לתכנן קדימה, לזהות הזדמנויות מראש ולא לפספס הצעות אטרקטיביות, הפך את המסע אחר דרכון אירופאי לשאיפה של ישראלים רבים. ומאז כניסתו לתוקף של התיקון לחוק האזרחות הפורטוגלית, הפכו גם צאצאי מגורשי ספרד למועמדים אידיאליים לדרכון אירופאי.

מתוקף היותם אזרחי האיחוד האירופי, בעלי אזרחות פורטוגלית רשאים להתגורר בכל אחת מהמדינות החברות באיחוד ללא מגבלת זמן; לעבוד בפורטוגל או ביתר מדינות האיחוד, תוך שהם נהנים מכל התנאים הסוציאליים הניתנים לאזרחים; ואף לבקר כתיירים במגוון מדינות נוספות ללא אשרת כניסה, הנדרשת למחזיקי דרכון ישראלי.

מדוע כדאי להוציא אזרחות פורטוגלית גם לצעירים?

דרכון פורטוגלי אטרקטיבי לא רק עבורנו אלא גם עבור הילדים שלנו. ראשית, האפשרות לטייל במדינות שונות ללא ויזה, תאפשר להם לצאת לטיול הגדול בקלות וללא עיכובים. השגרירות האמריקאית למשל, עשויה להקשות על הוצאת ויזת תיירים לחיילים משוחררים, שלא תמיד מצליחים להציג אישורים על תכנונים ארוכי טווח בישראל. עם דרכון פורטוגלי לעומת זאת, ילדיכם לא יצטרכו להגיש בקשה לוויזה לארצות הברית ויוכלו לארוז לטיול בראש שקט.

אם הם יבחרו לצאת ללימודים בחו"ל, הם יהיו זכאים ללמוד במגוון מוסדות אקדמיים מובילים במדינות האיחוד האירופי, ובחלקם אף ליהנות מהנחה או מסבסוד מלא של שכר הלימוד.

בניגוד למצוקה שחווים סטודנטים רבים בישראל, כאזרחי פורטוגל ילדיכם יוכלו לחוות את תקופת הלימודים שלהם בחו"ל באופן שונה. בזכות היכולת ללמוד בעלות מוזלת, האפשרות לעבוד באופן חוקי במקביל ללימודים, והיכולת להתגורר במדינה שהוצאות המחייה בה נמוכות באופן משמעותי.

האם בעלי אזרחות פורטוגלית מעבירים אותה לילדים באופן אוטומטי?

בהתאם לחוק בפורטוגל, ילדים שנולדים להורים בעלי אזרחות פורטוגלית, יהיו זכאים לקבל אזרחות באופן אוטומטי. הדבר נכון גם אם מדובר רק בהורה אחד. לצורך המימוש, ההורים יצטרכו פשוט להגיש עבור הילד בקשה להנפקת התעודות ברשויות הפורטוגליות.

מה לגבי ילדים שנולדו לפני תחילת התהליך?

ניתן לאזרח גם ילדים עד גיל 18 בהליך מקוצר ביחס לתהליך האזרוח של צאצאי מגורשי ספרד, והוא ניתן לביצוע כאשר אחד מההורים סיים את התהליך ונרשם במרשם האוכלוסין הפורטוגלי. על אף שקבלת האזרחות במצב כזה איננה אוטומטית, ילדים של בעלי אזרחות פורטוגלית עוברים תהליך פשוט יותר – ללא שלבי הוכחות יהדות וזיקה למגורשי ספרד.
הילדים לא צפויים להזדקק לדרכון פורטוגלי בשנים הקרובות, האם לדחות את הטיפול בעניין?

חשוב להבין שדחיית תהליך האזרוח עשויה להיות בעייתית ממספר סיבות. ראשית, מכיוון שמדובר בהליך ממושך שאורך בין 24 ל-29 חודשים בממוצע. כך שאם תחכו לרגע בו הדרכון יידרש בפועל, ייתכן שתפספסו את ההזדמנות שעבורה אתם ממתינים.

ולבסוף, למרות שהתיקון לחוק האזרחות הפורטוגלית אינו מוגבל בזמן, קשה לחזות מה יקרה בעתיד. לכן אם אתם מעדיפים להעניק לילדים את הבסיס למיצוי הזדמנויות, לחסוך זמן ולהימנע מאתגרים פוטנציאליים – כדאי להקדים ולגשת אל הנושא כבר היום.

אזרחות פורטוגלית לדור הבא – עם פורטוגליס

השינויים בחוק האזרחות הפורטוגלי הגדילו את מאגר הזכאים, ויצרו הזדמנות יוצאת דופן בפני צאצאי המגורשים. עם זאת, מדובר עדיין בתהליך מורכב שמחייב איסוף ניירת, תרגום מסמכים והתנהלות מול מספר גורמים. לכן מועמדים שאינם דוברי פורטוגזית, עלולים למצוא את עצמם מתמודדים עם עיכובים ואף עם דחיית הבקשה.

מעדיפים להוציא אזרחות פורטוגלית לילדיכם במהירות האפשרית, מבלי לבזבז זמן ותוך מקסום התוצאות? פורטוגליס, החברה הגדולה והמובילה בישראל בתחום האזרחות הפורטוגלית, היא הכתובת שלכם. פורטוגליס מציעה ללקוחות תהליך אונליין דיגיטלי, כך שתוכלו לעשות הכול מהבית ולהתעדכן באזור האישי שלכם באתר בכל שלב. במקביל, שירות הלקוחות של פורטוגליס זמין עבורכם לאורך כל היום, וכולל נציג אישי לכל לקוח.

עם ניסיון של כעשרים אלף לקוחות וללא אף סירוב אחד מצד ממשלת פורטוגל, תוכלו להיות בטוחים שאתם עושים את המרב למען עתיד ילדיכם. בנוסף, בפורטוגליס מתחייבים שבמקרה של סירוב לבקשה על ידי הקהילה היהודית – כספכם יוחזר לכם במלואו.

1
נגישות