מניית פייזר - מניות שכדאי להכיר

מניית פייזר – מניות שכדאי להכיר

מניית פייזר מעוררת הרבה מאוד עניין בקרב המשקיעים – ולא נראה שזה עומד להשתנות. קבלו עוד קצת מידע על פייזר

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

האם יש מישהו שלא שמע את השם 'פייזר'? בשנים האחרונות, סביר להניח שלא, בעיקר אם אתם משקיעים. מניית פייזר הפכה לפופולרית מאוד בקרב המשקיעים בעיקר מאז תחילת המגפה, בשל העובדה שחברת התרופות האמריקאית הזו הצליחה לפתח חיסון כנגד קוביד 19 במהירות רבה.

החברה, שהוקמה בשנת 1849, הייתה ידועה בעיקר כיצרנית התרופה ליפיטור להורדת הכולסטרול בדם שנמכרת בכל רחבי העולם משנת 2007. בנוסף, היא יצרנית גלולות הויאגרה ומייצרת את התרופה ורניקלין – תרופת המרשם הראשונה שפותחה במיוחד להפסקת עישון. כאמור, כיום היא מוכרת לציבור כולו כחברת התרופות שעומדת בחוד המאבק במגפת הקורונה אשר פוקדת את העולם כולו כבר כמעט שנתיים.

מניית פייזר – חביבה על המשקיעים

למרות שהשם "פייזר" מוכר לכלל הציבור בעיקר מהתקופה האחרונה, אי אפשר להתכחש לעובדה שחברת פייזר ביססה את מעמדה כבר מזמן כחברת תרופות בינלאומית שיודעת לספק את הסחורה. בהמשך לכך, אי אפשר להתעלם מהעובדה כי מאז תחילת ייצורו של החיסון לקורונה, מניית פייזר תופסת מקום של כבוד ברשימת המניות החביבות על המשקיעים, שהרי החברה משווקת את החיסונים בכמויות אדירות ברחבי העולם.

כמובן, מכיוון שמדובר במנייה מתחום הרפואה, יש גם ביקורת ושאלות מוסריות שצצות ועולות. למשל, האם זה נכון שחברה שמטרתה לייעל את הרפואה העולמית, תיסחר בבורסה על גבם של אנשים מהשורה? אותן ביקורות משפיעות ברמה כזו או אחרת על דעת המשקיעים הפוטנציאליים ואף מרתיעות את חלקם. מאידך, ישנם משקיעים שעבורם שדה הקרב שמתחולל בכל העולם מהווה קרקע מוצקה לרווח. איך זה עובד? ובכן, כך:

ניסויים

חברות התרופות השונות עומלות על פיתוח חיסונים שיהיו יעילים ככל האפשר ובטוחים ככל האפשר. כמובן, לשם כך הן מבצעות ניסויים. בדרך כלל תוצאות הניסויים הללו מתפרסמות (בעיקר כשמדובר בתוצאות טובות). כשזה קורה, המניה עולה בשל אמון המשקיעים והציבור בחברת התרופות שצלחה את הניסוי.

בשורות טובות

כאמור, כשיש חדשות טובות, אמון הציבור עולה. אם זה ניסוי שצלח או חיסון מתקדם יותר, המנייה של פייזר תטפס באופן כמעט אוטומטי.

תרחישים

אמנם, לאיש מאיתנו לא ניתנה הנבואה, אבל משקיע טוב חייב כמובן לנסות לחזות את העתיד. זאת, לאחר שהוא בוחן את האפשרויות שעשויות להתרחש. עליו לבצע הערכת מצב ולפעול בהתאם. ייתכן שלאחר ניתוח המצב, הוא יקפיא השקעה מסוימת, יגדיל אותה, יקטין אותה או ימכור את המניות. מה שבטוח, לא כדאי לקבל החלטות נמהרות.

השקעה לטווח הארוך

לאור העובדה שהקורונה מלווה אותנו כבר שנתיים ולא נראה שהיא הולכת לשום מקום בקרוב, ברור מדוע מניית פייזר נחשבת מבחינת המשקיעים לאחת המניות המומלצות, כמו גם מניית מודרנה. בענף מעדיפים שהן ימשיכו לעורר עניין גם כשהעולם יתאושש ממשבר הקורונה בשל היכולת המוכחת שלהן להתמודד עם משברים ולהעניק להם פתרון תוך זמן קצר.

המשבר ייזכר לדורות, וכך גם פועלן של חברות התרופות שלקחו חלק ביצירת החיסונים והפתרונות עבורו. לקריאה נוספת אנו מזמינים אתכם לאתר https://shamanu.co.il/ וללמוד עוד על תחום ההשקעות, על חברות התרופות ועל התנודות בשוק.

1
נגישות