כך שוכנעה לקוחת פלאפון לרכוש אוזניות במחיר מופקע כדי לקבל חבילת סלולר מוזלת

כך שוכנעה לקוחת פלאפון לרכוש אוזניות במחיר מופקע כדי לקבל חבילת סלולר מוזלת

בכל פעם שחברת סלולר מציעה לכם לקנות מוצר שלא תכננתם לרכוש, ועוד ב-36 תשלומים, שקלו לעזוב אותה לחלוטין. יש מספיק חלופות

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

הנה סיפור על לקוחת רשת פלאפון, שבסך הכול הגיעה לסניף כדי לעדכן את החבילה שלה לאחר שהחבילה המקורית שלה הסתיימה, ויצאה מהסניף עם אוזניות אלחוטיות של Bose (דגם Soundsport Wireless), שעליהן תשלם 1,253 שקל במשך 3 שנים ב-36 תשלומים – מחיר שהוא גבוה כמעט פי שניים ממחירן באתר זאפ.

למה? משום שנציגת השירות הבהירה לה שכדי לקבל מסלול במחיר נמוך, עליה לרכוש את האוזניות הללו ולהתחייב ל-36 חודשים. הלקוחה אמנם ניסתה להתווכח, אך הנציגה עמדה על כך שזו הדרך היחידה לקבל את המחיר המוזל, והלקוחה חתמה על ההסכם. 

הנציגה לא הציעה לה לרכוש את האוזניות בתשלום אחד או בשישה תשלומים – למרות שהדבר אפשרי ברשת פלאפון ומחירן באופן הזה הוא כ-900 שקל.

מדובר באוזניות שמחירן לפי אתר זאפ נע בין 650 ל-800 שקל, ואילו בפלאפון גובים עליהן כ-900 שקל בעסקה של עד 6 תשלומים, ו-1,253 שקל ב-36 תשלומים. כלומר, פלאפון גובה כמעט פי שניים על אותן אוזניות, עם ריבית אפקטיבית של 27%!

אלא שאותה לקוחה – כמו לקוחות רבים אחרים – לא בדקה בזאפ משום שלא העלתה בדעתה שבפלאפון יעזו לגבות על אוזניות פי שניים מהמחיר המקובל.

במקרים רבים, לקוחות שמתפתים לעסקאות כאלה, מגלים כי נפלו בפח רק לאחר שפתחו את האריזה – ואז כבר אינם יכולים להחזיר את המוצר. 

התוצאה היא שבעידן שבו אנשים מתניידים מחברה לחברה בכל חודשיים, יש לקוחות שתקועים עם עסקה לשלוש שנים.

השיטה הזאת לא חדשה – ועדיין מרתיחה כל פעם מחדש. חברות הסלולר לא אוהבות את נדידת הלקוחות מחברה לחברה, ודרך מצוינת לגרום להם להישאר בחברה היא באמצעות עסקה לשלוש שנים.

מאחר שכבר אין מסלולי סלולר לשלוש שנים, הפתרון שהן מוצאות הוא למכור להם מוצרים, כמו אוזניות ורמקולים, בעסקאות של 36 תשלומים. הרווח כפול ומכופל לאור העובדה שהן גובות ריבית רצחנית על המוצר ומחירו הסופי הוא מחיר מופקע. 

למעשה, גם כאשר המוצרים האלה נמכרים בחברות הסלולר במזומן או עד 6 תשלומים, המחיר שלהם גבוה ממחיר השוק, אולם כאשר הם נמכרים ב-36 תשלומים המחיר הסופי נוסק.

ועוד בפלאפון: דמי מעבר בגובה 80 שקל

לא זו בלבד שהלקוחה שוכנע לרכוש מוצר שאינו נחוץ לה במחיר מופקע, היא אף נדרשה לשלם 80 שקל בגין "דמי מעבר". 

זאת, למרות שלא ביצעה מעבר מחברה אחרת אלא בתוך רשת פלאפון עצמה, ממסלול למסלול – פעולה שלא מצריכה שום טרחה מחברת פלאפון. יותר מכך, אילו הייתה הלקוחה עוברת לחברה האחרת, היא לא הייתה נדרשת לשלם לחברה דמי מעבר – כך שלמעשה משתלם יותר לעבור לחברה אחרת מאשר להישאר בפלאפון.

תגובת פלאפון: "הלקוחה ביצעה מעבר לתוכנית תעריפים אטרקטיבית בהתאם לבקשתה. בשום שלב לא הותנתה רכישת האוזנייה בהצטרפות לתוכנית. יודגש כי בפני הלקוחה הועמדה האפשרות לבטל את העסקה ולהשיב את האוזנייה אך היא מעוניינת להמשיך ולהשתמש בה".

קראו עוד כתבות מעניינות באתר פואנטה:

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 1

  1. עשו לי את אותו התרגיל בחברת סלקום סניף דיזינגוף לפני כמה שנים..עם אוזניות במחיר של 1000 ש'!!..ל3 שנים.גרוע מכך שאפילו לא ציינו בפני שאשלם על האוזניות..הניחו על השולחן אמרו לי זה קודם כל בשבילך(חשבתי לתומי סופסופ מתנה) ורק בחשבון גיליתי את המרמה..כשחזרתי להתלונן המנהל דחה והציע פיצוי מגוחך.. שקלתי לתבוע תביעה ייצוגית העו"ד אמר שאצטרך למצוא עוד כמה לקוחות .

נגישות