איפה מוצאים קרטונים ואיך אורזים דירה למעבר – כל התשובות

איפה מוצאים קרטונים ואיך אורזים דירה למעבר – כל התשובות

צריכים לעבור דירה? שימו לב לטיפים שיהפכו את אריזת הדירה למבצע הרבה פחות מסובך ומתיש, ואת הפריקה למהירה ופשוטה

קרטונים לאריזה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

אלפי ישראלים עוברים דירות ומתמודדים עם שורת החלטות ואתגרים, החל מאריזת הדירה ועד למציאת מובילים מומלצים. עם השנים קנו לעצמם מעברי הדירות מוניטין בעייתי, שמתקשר בעיקר לאי סדר ולהזמנת בעלי מקצוע מפוקפקים. לכן, האתגר הוא למצוא חברת הובלה מומלצת. החשיבות של מובילים ישרים ברורה. מי שנופל קורבן לנוכלים, עלול למצוא את עצמו משלם הרבה מאוד כסף, מתמודד עם עיכובים ואפילו עם הובלה חלקית.

יחד עם זאת, כשמתמקדים כל כך בהובלת הדירה, עלולים לשכוח דברים חשובים לא פחות (ויש שיגידו אפילו יותר). אנו מתכוונים כמובן לאריזת הדירה. זה לא שהובלת הדירה אינה חשובה, אבל יש לזכור שהובלה אורכת מספר שעות, בעוד שאריזה והכנה של דירה למעבר יכולה לקחת שבועות. עם ניהול סדר עדיפויות נכון ויישום של מספר טיפים פשוטים, תוכלו גם לארוז בקלות וגם למצוא מובילים מומלצים.

צוות האתר 'בסטבוקס' המשווקים קרטונים למעבר דירה מספק טיפים להתמודדות עם המטלה הכי מורכבת במעבר (האריזה) ואיך אפשר ליעל אותה ולהבטיח את שלום החפצים בזמן ההובלה.

חשיבות האריזה ואיך להיערך אליה

כל מי שארז דירה למעבר, יכול להעיד על המורכבות של התהליך ועל העובדה שכמעט תמיד יש הערכת חסר בנוגע למשך הזמן שנדרש כדי לארוז. לא בכדי אנשים רבים מוצאים את עצמם ממשיכים לארוז אפילו עם הגעת המובילים לביתם, ומדובר באחת הטעויות הנפוצות.

מעבר ללחץ שאתם עלולים להיות שרויים בו, אריזה לא מסודרת יכולה לגרום לנזקים, אי סדר וקושי רב בארגון הדירה החדשה לאחר שעברתם אליה.

כמו כן, אריזה יכולה להיות תהליך ממושך. בדירות רבות האריזה נמשכת שבועות ספורים, שמלווים בעיקר באי סדר ובחיים מבולגנים.

המציאות לא חייבת להיות כל כך מאתגרת, ואפשר לקצר את התהליך, להפוך אותו למסודר יותר ולארוז כל דירה בפחות זמן ואף לסדר את הדירה החדשה ביעילות מרבית שתחסוך לכם את אי הנעימות של הימים הראשונים.

כדי לארוז את הדירה באופן הנכון, עלינו לחלק את המשימה ל-3 חלקים. הראשון הוא ההכנות, השני מתייחס לאריזה עצמה ואילו השלישי אל הסידור של הדירה החדשה.

חלק ראשון: הכנות למעבר

הכנה נבונה של הדירה לאריזה יכולה לחסוך לכם הרבה זמן, בלגן ואפילו כסף, והיא אחד השלבים הכי חשובים בתהליך שאין לוותר עליו בשום אופן.

ההכנות צריכות להתחיל קצת יותר מחודש לפני המעבר על מנת להשאיר לכם די זמן להתארגנות.

בשלבי ההכנה מומלץ להבין מה צריך לארוז ומה לא. במקרים רבים תגלו פתאום שיש לכם הרבה חפצים שכבר אינכם משתמשים בהם ואפשר לזרוק אותם או לתרום, ובמקרים מסוימים אפילו למכור ולהרוויח כסף.

מיון ראשוני יעזור לכם לצמצם את ההובלה וכך אולי גם להוזיל במחיר שלה ולצמצם את משך האריזות.

מומלץ לסרוק את המחסן, הארונות וכל אותם מקומות שנוהגים לשים בהם דברים שלא משתמשי עד לקבלת החלטה…

לאחר שהבנתם מה צריך לארוז, מומלץ לארגן חומרי אריזה וארגזים מתאימים לפי כמות התכולה שנותרה.

יש כמה דרכים מומלצות למציאת ארגזים, קרטונים וחומרי אריזה. תוכלו לרכוש חומרי אריזה באתר 'בסטבוקס' או דומיו ולקבל את הפריטים על לביתכם כמו כן תוכלו למצוא באתר קרטונים למעבר לפי עיר ולאסוף באופן עצמאי.

מדובר בממוצע בהוצאה שמסתכמת בעלות שבין 100 עד 300 ש"ח אם כי ברור שהסכום הסופי תלוי בתכולה שלכם וכמות הפריטים שצריך לארוז.

יש אפשרויות נוספות למציאת קרטונים כשהנפוצות הן איסוף של קרטונים מחנויות. זאת אופציה חינמית, אך כדי למצוא קרטונים מתאימים למעבר, יהיה עליכם להשקיע לא מעט זמן, ולכן היא לא מתאימה לאריזת דירות גדולות.

האופציה הנוספת היא להיעזר במובילים שחלקם מספקים מספר מצומצם של קרטונים כחלק מהשירות ויכולים למכור לכם קרטונים נוספים.

חלק שני: דגשים לאריזה נכונה

אריזה של דירה למעבר יכולה להיות פשוטה מאוד. כל מה שצריך לעשות הוא לעבוד באופן מסודר, וזאת גם הסיבה שהמלצנו לכם להתחיל במועד מוקדם ככל שמתאפשר לכם.

כדי לארוז באופן נכון, כדאי לאמץ כמה כללים:

  1. היעזרו בקרטונים קטנים וחזקים לאריזת חפצים כבדים כמו ספרים או שבירים כמו צלחות וכוסות.
  2. רפדו את הארגזים בנייר אריזה כדי לשמור על הניקיון ולמנוע תזוזות בזמן ההובלה.
  3. תחילה ארזו את הפריטים שאתם לא משתמשים בהם בשגרה. ככל שתתקרבו למועד המעבר, התחילו בפריטים חיוניים יותר.
  4. הקפידו לארוז כל חדר בנפרד ואל תערבבו את תכולת החדרים באותם קרטונים. פעולה זאת אולי פחות נוחה באריזה, אך תציל אתכם בסידור הדירה החדשה ויכולה לחסוך לכם המון זמן.
  5. כתבו על כל קרטון מה הוא מכיל ולאיזה חדר הוא שייך. באופן הזה תוכלו למצוא כל דבר ואף לבקש מהמובילים להניח כל ארגז במקום שאליו הוא שייך.
  6. חפצים יקרים או עדינים כדאי לקחת באופן עצמאי.
  7. הכינו ארגז נפרד עם חפצים ובגדים לימים הראשונים בדירה החדשה.

חלק שלישי: סידור הדירה החדשה

סידור דירה חדשה הוא שלב שיכול לקחת הרבה זמן אם לא נערכים אליו בהתאם.

לשמחתנו, אם הקפדתם על יישום שני השלבים הראשונים, הסידור של הדירה יכול להיות מהיר ויעיל באופן מפתיע.
הסידור למעשה מתחיל כבר בהובלה. בקשו מהמובילים להניח את כל הארגזים לפי השייכות שלהם לחדרים.
מאחר ששמרתם על הפרדה מוחלטת בין החדרים, הסידור יהיה לכם הרבה יותר פשוט.

כמו כן, מומלץ להפריד את החפצים האישיים ופריטים חשובים אחרים, על מנת שתהיה לכם גישה נוחה במידה שתצטרכו אותם.

סדרו את הדירה החדשה תוך הפעלת שיקול דעת. לדוגמה, לא מומלץ להתחיל בסידור הצלחות שאתם שומרים לאירועים מיוחדים, אלא דווקא בדברים האישיים כמו בגדים וכלי רחצה, ובלבד שתרגישו בבית כמה שיותר מהר.

כפי שוודאי שמתם לב, כמו בהרבה דברים בחיים, גם אריזת דירה למעבר יכולה להתבצע באופן הרבה יותר יעיל אם רק נערכים אליה בהתאם ומנהלים אותה באופן הנדרש.

1
נגישות