אסם מבטלת את העלאת המחירים. מובילי מחאת האפודים הצהובים: זה רק ניצחון ראשון - פואנטה

אסם מבטלת את העלאת המחירים. מובילי מחאת האפודים הצהובים: זה רק ניצחון ראשון

אסם וכחלון לא נותרו אדישים למחאה ולאיום בחרם צרכנים נגד אסם. יופי של הצלחה למחאת האפודים הצהובים, אשר מכריזים: "לא נעצור עד שייבלם גל ההתייקרויות"

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

הצרכנים ניצחו, מחאת האפודים הצהובים ניצחה, וזה קרה מהר. שר האוצר משה כחלון וחברת אסם נבהלו, וההעלאה המתוכננת בוטלה. העלאה מתוכננת זו הייתה אמנם רק חלק קטן בפזל של גל ההתייקרויות, אבל היא עוררה זעם ציבורי רב וקריאה לחרם צרכנים, הבוקר פרסמה אסם הודעה בזו הלשון: "בעקבות פניית שר האוצר נפגשו אמש מנכ"ל אסם ויו"ר אסם עם שר האוצר, לדיון לילי בשעות הקטנות של הלילה, בו מסרו נציגי האוצר על פעילותם מול רשות החשמל למתן את העלייה במחירי החשמל. בנוסף, משרד האוצר בוחן ביטול מכסים על שורה של חומרי גלם המשמשים את אסם לייצור בישראל. בעקבות זאת, החליטה הנהלת אסם לדחות בשלב זה את עליית המחירים הצפויה".


כזכור, רק לפני שבוע הודיעה אסם על העלאת מחירים צפויה בתחילת 2018 של כשליש ממוצריה. הרשימה המפורטת לא נמסרה ע"י אסם, אך היא טרחה לציין בהודעתה כי לא יעלו מחירים במוצרים כגון במבה, מטרנה, קפה, פסטה אסם, עוגות, בייגלה ועוד. מזה אפשר היה להסיק שהפתיתים, הקטשופ ושלל מוצרים אחרים שנמצאים ברוב הבתים בישראל כן עמדו להתייקר. העלייה הייתה אמורה להיות בשיעור של 2% עד 4.5%.

יצוין כי אסם לא הייתה היצרנית הראשונה להכריז על עליית מחירים – אך העיתוי שבו נמסרה הודעתה משך אליה את האש. זה קרה בדיוק ביום שבו עדכנה חברת החשמל את הודעתה לגבי התייקרות תעריפי החשמל ובסמוך להודעת רשות המים שהקפיצה את תחזית התייקרות מחירי המים לכ-4.5%. התוצאה הייתה זעם ציבורי וקריאה כמעט מיידית של מובילי מחאת האפודים הצהובים ושל אזרחים אחרים, להחרים את מוצרי אסם.

לפני יומיים, מובילי מחאת האפודים אף הגיעו לסניף רמי לוי ברמת גן ועודדו את הצרכנים לממש את חרם הצרכנים.

מובילי מחאת האפודים הצהובים הגיבו הבוקר בשביעות רצון רבה וציינו כי זהו רק ניצחון ראשון: "הודעת אסם על דחיית עליות המחירים היא ניצחון גדול וראשון לציבור שקם להיאבק בהתייקרויות וביוקר המחיה. זהו ניצחון ציבורי מהיר שהושג בתוך 3 ימים בלבד מרגע שהוכרז חרם הצרכנים על אסם.

"חברת אסם כבר ניסתה לפני יומיים לבקש להיפגש עם מטה המחאה, אולם המטה לא נענה. הציבור כעת מבין שהממשלה והחברות נמצאים בלחץ בעקבות המאבק ברחובות ובסופרים, הציבור גם מבין שהלחץ שלו עובד ובגדול, ולכן אנחנו מגבירים הילוך. בהמשך היום נפרסם את שמה של החברה הבאה שתהיה במוקד חרם הצרכנים. כמו כן נמשכות ההכנות להפגנת ענק של מחאת האפודים הצהובים שתהיה במוצ"ש בקריית הממשלה/עזריאלי בשעה 19:30. אנחנו דורשים עצירה מוחלטת של כל גל ההתייקרויות: בחשמל במים ובכל מוצרי המזון של כל החברות".


דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות