ח"כ אוחנה: "זו מחאת הגוצ'י והפראדה". פעיל המחאה: "אני מרוויח שכר מינימום" - פואנטה

ח"כ אוחנה: "זו מחאת הגוצ'י והפראדה". פעיל המחאה: "אני מרוויח שכר מינימום"

חודשיים אחרי שראש הממשלה נתניהו לעג לאזרחית מקריית שמונה ואמר לה שהיא משעממת אותו, ח"כ אוחנה מהליכוד נוקט שפה מזלזלת ומגמד את פעילי מחאת האפודים הצהובים

פעילי מחאת האפודים הצהובים נגד יוקר המחיה בכנסת. משמאל: רם שפע, יו"ר התאחדות הסטודנטים. במרכז: דוד מזרחי
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

"מחאת הגוצ'י והפראדה", כך כינה היום חבר הכנסת אמיר אוחנה מהליכוד את מחאת האפודים הצהובים נגד יוקר המחיה: "זו מחאת הגוצ'י והפראדה, והיא לא תתרומם". את הדברים הוא אמר במסגרת דיון בגל ההתייקרויות, שעסק בעלייה החדשה במחירי החשמל, המים ומוצרי הצריכה.

דברי הלעג המתנשאים של אוחנה צרמו במיוחד לאור זעקתו של פעיל מחאת האפודים הצהובים, דוד מזרחי, שסיפר את סיפורו הכואב: "אני מרוויח שכר מינימום ומטפל באמא נכה. הייתי ילד רעב, אבא שלי היה מחביא את חשבון החשמל במגרה ומפחד שתבואו ותנתקו לנו את החשמל. אני מייצג פה את כל הילדים הרעבים שהאבות שלהם לא יודעים מה לעשות – לשלם חשמל או מים, לקנות אוכל או לקנות תרופות. נמאס לנו. אני הצבעתי ליכוד במשך שנים. הליכוד בגד בנו וירק לנו בפנים. הליכוד בגד בנו, בפריפריה החברתית והגאוגרפית. השפלתם אותנו ושיקרתם לנו. במשך שנים, הליכוד פוגע בשכבות החלשות והמוחלשות! כחלון קרא לנו לפשוט את האפודים. אנחנו לא נפשוט אותם, להפך. האפודים האלה הם אפודים זוהרים. הם יעירו הרבה לבבות של אנשים שאתם מדכאים".



פעילי המחאה שנכחו בדיון, לבשו את האפודים הצהובים. למזרחי הצטרף רם שפע, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, שאמר למשתתפי הדיון כי הם מנותקים מהציבור: "יסלחו לי חברי הכנסת, אבל אתם רבים ביניכם מי יצביע על מה. את הציבור זה לא מעניין. את הציבור כמה חשמל הוא ישלם וכמה מים הוא ישלם".

נזכיר למחאת האפודים הצהובים הצטרף אתמול גם ארגון לתת, שהוא ארגון שאינו מזוהה פוליטית, וברק אומגה, ממובילי מחאת החקלאים.

ח"כ אוחנה: "ישראל יקרה, אבל היא לא מתייקרת"

אגב, ח"כ אוחנה היה הח"כ היחיד שטרח להגיע מהליכוד – ואחרי דבריו הוא עזב את הדיון. מהבית היהודי לא הגיע אף חבר כנסת.

ח"כ אוחנה ניסה להציג תמונת מצב אופטימית יותר וטען: "מדינת ישראל יקרה אבל לא מתייקרת".

גם ראש רשות המים וראש רשות החשמל ניסו להציג תמונת מצב שלפיה המחירים בישראל נמוכים ביחס לעולם – אבל חבר הכנסת כבל זעם על ההשוואה וציין כי היא מציגה תמונת מצב חלקית.

חבר הכנסת יצחק וקנין מש"ס, שהוא חבר הקואליציה, זעם גם הוא על הניסיון להיתלות בהשוואות בינלאומיות ואמר שאם מבצעים השוואה כזאת צריך גם להשוות כמה למשל משלמים בהן על דלק.

רשות החשמל וחברת החשמל הודו: מתווה הגז עולה לצרכן הישראלי ביוקר

למרות הניסיונות של ח"כ רועי פולקמן מכולנו ושל ח"כ אמיר אוחנה מהליכוד לטעון שמחירי הגז לא מאוד משמעותיים בתוך התחשיב הכללי של מחירי החשמל לצרכן – נאלצו מנכ"ל חברת החשמל ויו"ר רשות החשמל להודות שמחירי החשמל גבוהים משום שחברת החשמל רוכשת את הגז ביוקר משותפויות תמר.

את הדברים הלא פחות ממדהימים שהם אמרו – אפשר לקרוא בכתבה המלאה על הדיון בגל ההתייקרויות.



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות