השנה הדיגיטלית - על מגמת האונליין בישראל בשנה האחרונה

השנה הדיגיטלית – על מגמת האונליין בישראל בשנה האחרונה

בעידן הנוכחי, ובמיוחד בעקבות תקופת הקורונה, הצרכנים קונים הכול אונליין – והם מצפים מהעסקים להציע להם את כל השירותים באופן הזה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם בחסות לאומי)

בשנה האחרונה, שבה תקפה אותנו מגיפה עולמית פתאומית, עלתה גם מגמת הצריכה באונליין בשיעורים אקספוננציאליים. עלייה זו היא איתות לשינוי דרמטי שעובר השוק הישראלי, והוא ככל הנראה כאן כדי להישאר.

כבר לא נחלתם של צעירים בלבד

אם טרום עידן הקורונה קניות אונליין היו בעיקר נחלתם של צעירים, בשל הנגישות הגבוהה לאינטרנט ולטכנולוגיה, הרי שמאז הקורונה מורגשת מגמה של שינוי. מסקרים שנערכו בעניין זה בעת האחרונה עולה כי כ-65% מהישראלים עושים קניות אונליין. מגמה זו מעידה כי לא רק שקהל המשתמשים של פלטפורמות המסחר המקוונות גדל, אלא שהוא גם בעל גיוון רב יותר היום. מן הסתם, שיעור כה גבוה של צרכנים שעושים קניות אונליין אינו מוגבל לקבוצת גיל מסוימת, והוא מעיד על קהלים בגילאים שונים.

השקעה בשיפוצים ועיצוב מחדש

תקופת הקורונה אף הביאה לשינוי בצרכים שלנו. כיום, הבית הפך להיות מוקד העבודה שלנו ואנו מבלים בו לא רק את שעות הפנאי, אלא גם את שעות העבודה. השהות הארוכה בבית הובילה לצרכים חדשים. פתאום עלה הצורך בהתאמת הבית לחלל עבודה. מצב זה מעיד על שינוי מהותי של חיינו. ניתן למצוא לכך עדות בעלייה הניכרת שנצפתה ברכישת ריהוט לחדרי עבודה. בנוסף, הישראלים לא מסתפקים רק בשינויי עיצוב, אלא גם בשינוי של הבית עצמו. כך, ניתן לראות כי ישראלים רבים ביצעו במהלך תקופה זו שינויים משמעותיים בדירות עצמן, בעיקר על ידי שיפוצים בנכס.

כניסת לתחומים ולשווקים חדשים

מעבר לכך, תקופת הקורונה אף הרחיבה את מגוון המוצרים והשירותים שאותם אנחנו רוכשים אונליין. אם בעבר מרבית האנשים היו מוגבלים לרכישת פריטים מוכרים ומאתרים מוכרים, ניתן לראות כיום שינוי בדפוס זה. ניתן לראות כי ישראלים רבים מרחיבים את תחומי הרכישה שלהם גם לקניות בסכומים גבוהים ובתחומים מגוונים. דוגמה בולטת לכך ניתן לראות בחברת "טסלה", אשר החלה בשיווק רכביה בישראל ללא מוקד שיווק פיזי אלא רק באתר אינטרנט. כלומר, כל אחד מאותם רכבי "טסלה" המצויים כיום בכבישי ארצנו נרכשו באופן מקוון וללא ביקור במוקד השיווק. ניתן למצוא בכך ביטוי להרחבת תחומי הרכישה.

למעשה, כיום אין כמעט תחום שלא ניתן לבצע בו עסקאות באופן מקוון – רכבים, משכנתאות, מוצרי פארם, מזון, ועוד. יש להניח כי תהליך זה צפוי להימשך ביתר שאת. הדרך בה התרגלנו לרכישה אונליין והנוחות הנלווית לה צפויה להוביל לעוד שינויים משמעותיים בשוק בכללותו. סביר להניח כי כניסה של שירותים אשר נראו רק לאחרונה כתחומים המחייבים מפגש פיזי מול נציג בסניף, ישתנו, ונוכל לבצע את אותן הרכישות גם בלי מפגש פיזי.

רכישה אונליין – אתה לא שם, אתה לא קיים

תקופת הקורונה חידדה אבחנה ברורה בין שני סוגי עסקים – עסקים עם אפשרות לרכישה אונליין ועסקים ללא אפשרות לרכישה אונליין.

אבחנה זו ברורה לחלוטין מפני שבתקופת הקורונה עסקים ללא אפשרות לרכישה אונליין נותרו למעשה ללא כל הכנסות, בעוד עסקים שכן אפשרו רכישה בשיטה זו אמנם הפסידו את מי שאינם רוכשים אונליין, אך נשארו עם אלו שרוכשים אונליין.

יתרה מכך, גם כעת לאחר שהמגיפה בנסיגה יחסית והשפעתה על חיינו הולכת ומצטמצמת, מובן כי אנשים רבים שהתרגלו לרכוש אונליין, יתקשו לחזור לרכישה בחנות באופן פיזי. כלומר, ההשפעה על אלו שאינם מחזיקים בפלטפורמה מקוונת בהחלט צפויה להוביל לפגיעה נוספת גם בעידן שלאחר הקורונה באותם העסקים.

כתבה זו אינה מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

1
נגישות