מכורות ללק ג'ל? מחקר חדש מצא קשר לסרטן העור

מכורות ללק ג'ל? מחקר חדש מצא קשר לסרטן העור

מחקר מטריד מאוד שהתפרסם לאחרונה מגלה קשר בין לק ג'ל לסרטן – בעקבות שימוש בנורות UV לייבוש הלק

לק ג'ל סרטן
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

נשים רבות הפסיקו כבר מזמן למשוח לק בעצמן ונפרדו מהלק הרגיל. מדי כמה שבועות הן מפנות זמן וכסף לטובת לק ג'ל. ולא מדובר רק בנשים ישראליות. בכל העולם לק ג'ל פופולרי מאוד – ולכן המחקר שהתפרסם בכתב העת Nature גורם לסערה בינלאומית. לפי המחקר, מנורות ה-UV לייבוש הלק שבהן משתמשים במכוני היופי עלולות לעורר את התאים באופן שיוביל לסרטן. המחקר בוצע ע"י חוקרים מאוניבריסטת קליפורניה.

לפי המחקר, נורות ה-UV הללו מסכנות את בריאות הציבור יותר מכפי שחשבו בהתחלה. לדברי מחבר המחקר, פרופ' לודמיל אלכסנדרוב, מומחה לביו-הנדסה, המכשירים מסומנים כבטוחים וככאלה שאין מה לדאוג בגינם: "אולם, למיטב ידיעתנו, איש מעולם לא חקר את המכשירים הללו ואת האופן שבו הם משפיעים על תאים אנושיים בהיבט המולקולרי עד כה".

נזכיר כי מכשירי הייבווש של לק ג'ל פועלים כך שבמקום להמתין זמן רב עד שכל הלק על הציפורניים יתייבש, האישה מניחה את אצבעותיה תח נורות ה-UV שמפעילות את הכימיקלים בתוך הג'ל וגורמות לו להתקשות.

פואנטה בטלגרם

החוקרים בחנו את התאים בכמה צורות, וגילו שחשיפה של 20 דקות לתאורת ה-UV המופעלות במכונות הייבוש של לק ג'ל הרגה 20%-30% מהתאים שנחשפו. שלוש חשיפות נוספות לפרק זמן דומה הביאו לתמותת תאים בישעור של 65%-70%.

לק ג'ל גורם לסרטן? נזק בלתי הפיך לתאים

לדברי פרופ' אלכסנדרוב, הם גילו שה-DNA נפגע ולעתים באופן בלתי הפיך. בנוסף, הם גילו שלאחר כל חשיפה למייבש של לק ג'ל נגרמו מוטציות. אותן מוטציות מוכרות ככאלה שמופיעות אצל חולים בסרטן העור.

החוקרים אומרים כי יש להמשיך ולחקור את ההשלכות ארוכות הטווח של שימוש במכונות UV לייבוש לק ג'ל. עם זאת,

הנתונים שכבר התגלו הספיקו לאחת החוקרות להפסיק באופן מיידי את השימוש האישי שלה בלק ג'ל.

משרד הבריאות הישראלי לא הוציא עד כה הנחיות או חוות דעת.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות