מהם תחומי הרשלנות הרפואית הנפוצים ביותר?

מהם תחומי הרשלנות הרפואית הנפוצים ביותר?

החל מרשלנות במהלך לידה ועד רשלנות בניתוחים או אפילו במתן תרופה לא נכונה – היכנסו למאמר שיעזור לכם להבין אם מגיע לכם פיצוי

רשלנות רפואית
השתלת חניכיים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

רשלנות רפואית יכולה לבוא לידי ביטוי בדרכים רבות, והנזק שהיא גורמת עלול להגיע לפציעה חמורה, מחלה חמורה או מוות. מקרים אלה נדירים, אך עבור מי שנפגע מהם מדובר כמובן באסון. מדובר בסיטואציה שבה דווקא הרופא שאליו מגיע מטופל מפני שהוא סומך על חוות דעתו, הוא זה שגורם למטופל נזק. עורכי דין לרשלנות רפואית שעוסקים במקצוע די זמן, יודעים להצביע על אירועי הרשלנות הרפואית הנפוצים ביותר.

כדי לשפוך אור על הנושא, ריכזנו רשימה של כמה מתחומי הרשלנות הרפואית המוכרים. קריאה אודותיהם תגרום לכם להיות קצת יותר זהירים לגבי הפוטנציאל לטעויות בקהילה הרפואית. ואם אי פעם תזדקקו לעורך דין לרשלנות רפואית כדי שיילחם עבורכם בבית המשפט על זכותכם לקבלת פיצוי כספי, עורך דין שמואל קשיוב יהיה שם בשבילכם כדי לעזור לכם להשיג את הפיצוי המקסימלי המגיע לכם.

1. אבחון שגוי

אבחון שגוי הוא אחד מסוגי התביעות הנפוצים ביותר ברשלנות רפואית. אבחנה שגויה מורכבת מכך שרופא או איש מקצוע רפואי אחר מאבחן מצב בצורה שגויה או לא מזהה את דרגת החומרה של המצב הרפואי. אבחנה שגויה עלולה להוביל לכך שהמטופל לא יקבל את הטיפול הדרוש לו בפועל, מה שעלול להוביל להחמרת המחלה, לפציעה נוספת או למוות.


מעוניינים גם אתם לפרסם בפואנטה? צרו קשר >


חשוב לציין שלחלק מהמחלות יש תסמינים שקשה לזהות, וייתכן שלא תמיד רופא יוכל לדעת מיד מהי הבעיה. רשלנות רפואית מתרחשת רק אם הרופא עשה טעות בלתי סבירה שרופא אחראי יותר לא היה עושה, והמטופל נפגע כתוצאה ישירה. אם קרה לכם דבר כזה, חשוב להתייעץ עם עורך דין לרשלנות רפואית כדי לגלות מהן זכויותיכם.

2. רשלנות רפואית במתן טיפול תרופתי

לא רק בשלב האבחנה או הבדיקה עלולה להתרחש רשלנות רפואית, אלא גם באופן הטיפול. מדובר למשל ברופא הרושם למטופל תרופה שגויה או מינון שגוי של תרופה. דוגמה אחרת היא מתן תרופה ללא התחשבות בתופעות לוואי מסוכנות או שילובים עם תרופות אחרות. כל אחת מהטעויות הללו במרשמים לתרופות עלולה להזיק או אפילו להוביל למותו של המטופל.

3. רשלנות רפואית בלידה

כחמישית מכל התביעות בגין רשלנות רפואית מוגשות בתחום המיילדות. פוטנציאל הטעויות רחב שכן הוא נוגע גם ליולדת וגם ליילוד, בין אם בשל טיפול באישה במהלך הלידה ובין אם אחריה. טעויות הרות גורל עלולות להוביל לפגיעה בעובר ואפילו למותו ברחם או במהלך הלידה. פגיעה בלידה עלולה לבוא לידי ביטוי בשבירת העצמות של הילד בזמן היוולדו, פגיעה בכתפיים, התפתחות שיתוק מוחין עקב חוסר חמצן לפני או במהלך הלידה ועוד. לפעמים, פציעות מסוג זה הן בלתי נמנעות, אך אם הרופא חרג מסטנדרט הזהירות הסביר, ייתכן שהתרחשה רשלנות אשר עתידה לזכות אתכם בפיצוי כספי משמעותי.

4. רשלנות רפואית בניתוח

פוטנציאל לטעויות של מנתחים במהלך הניתוח הוא, כמובן, גדול. עלינו להבחין בין טעות רשלנית לבין ניתוח שהנזק שנגרם בו היה עלול להיגרם בכל מקרה. דוגמאות לרשלנות רפואית בניתוח כוללות השארת מכשיר בגופו של המטופל, פגיעה בחלקי גוף אחרים בזמן הניתוח, ביצוע ניתוח שגוי או ניתוח על המטופל לא נכון. טעויות כירורגיות מסוג זה עלולות להוביל לכך שהחולה יפתח זיהומים, ייפצע קשה, יחווה ירידה באיכות החיים או אפילו מוות. במידה ותחליטו להמשיך בהליך משפטי בעקבות טעות ניתוחית, יידרש מומחה רפואי להעיד מה היה ההליך הנכון וכיצד נהג המנתח שלכם ברשלנות.

5. שגיאות הרדמה

טעויות הרדמה אינן מתרחשות לעתים קרובות בניתוחים כיום, אך כמו במקרה של רשלנות בניתוחים, קיים פוטנציאל לטעויות. רופא מרדים צריך לבחון את ההיסטוריה הרפואית של המטופל לפני מתן הרדמה. במידת הצורך, עליו ליידע את המטופל כמה זמן לפני הניתוח עליו להיות בצום. במהלך ההליך עצמו, יותר מדי הרדמה עלולה לגרום לסיבוכים, פגיעה מוחית או מוות. מתן הרדמה היא עבודה מורכבת ורגישה, ואם אתה או אדם אהוב נפגעתם מטעות בהרדמה, דעו כי יש לכם הזכות לנקוט בצעדים משפטיים ולדרוש החזר כספי לעצמכם ולמשפחתכם.

משרד עורכי דין לרשלנות רפואית

אם אחד מהמקרים הללו או אחרים של רשלנות רפואית קרה לך או לבן משפחה, אינכם צריכים להשלים עם זה. רופאים וספקי שירותי בריאות אחרים חייבים לספק לכם טיפול רפואי הולם. כאשר רופאים אינם ממלאים את חובתם והמטופלים נפגעים, עליהם לתת דין וחשבון. לכן, מומלץ שתפנו לעורך דין העוסק ברשלנות רפואית כדי שיבחן את המקרה שלכם לעומק וידאג שתקבלו את הפיצוי שמגיע לכם.

תגובות: 0

נגישות