LG G8X - הסמארטפון המתקפל של LG - הגיע לארץ במחיר משתלם

LG G8X – הסמארטפון המתקפל של LG – הגיע לארץ במחיר משתלם

האם סמארטפון עם מסך כפול חייב להיות בעל מסך מתקפל? LG G8X של LG מושק בישראל במקביל להשקה העולמית ומציע לחובבי המסך הגדול פתרון זול יותר

LG G8X
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם הרבה זמן רציתם סמארטפון עם מסך מתקפל, אולי הפתרון של LG יהיה זה שיתאים לכם. LG משיקה את LG G8X – הסמארטפון המתקפל הראשון שמגיע לישראל, במקביל להשקה העולמית. בניגוד לסמארטפון המתקפל של סמסונג (גלקסי FOLD) או של וואווי (Mate X), הסמארטפון של LG לא מגיע עם מסך גמיש, אלא עם מסך כפול (LG Dual Screen). המסך השני של LG G8X הוא בעצם מסך שמובנה בנרתיק של המכשיר, אשר מגיע כמובן בערכה.

מה מציע LG G8X?

LG G8X כולל, כאמור, שני מסכי OLED בגודל 6.4 אינץ' (זה לצד זה), עם יחס מסך 19.5:9. למכשיר תצוגה חיצונית נוספת בגודל 2.1". כאשר המכשיר סגור, אפשר לראות בתצוגה את השעה והתאריך, לקבל חיווי על הודעות ועוד.

אפשר להשתמש במכשיר כמיני מחשב נייד – כך שהצג התחתון הופך למקלדת וירטואלית (LG Smart Keyboard)  לרוחב כל המסך, או לעבוד במכשיר בזוויות שונות ולהפוך אותו למשל לבקר משחקים המוצב בזווית של 120°. כמובן שאפשר להשתמש בשני המסכים כמסך אחד שטוח בזווית של 180 מעלות.

LG G8X סמארטפון מתקפל

מערך הצילום כולל מצלמה קדמית בת 32MP המוטמעת בעיגול קטן דמוי טיפת מים על המסך, ושתי מצלמות אחוריות – האחת של 12 מגה פיקסל והשנייה של 13 פיקסל, ומנגנון הזיהוי שופר ביחס לדגמים קודמים, משום ש-LG משלבת כאן לראשונה קורא טביעות אצבע במסך.

למכשיר סוללה גדולה של 4,000 מילי-אמפר, וכמובן – חיבור-ציר המאפשר לנעול את המסך הכפול בכל זווית.

מבחינת חומרה, ערכת השבבים היא סנאפדרגון 855 ומערכת ההפעלה היא מערכת הפעלה: אנדרואיד 9.0 פאי.

מה עדיף? מסך גמיש או מסך כפול?

כפי שפורסם במדור הסלולר באתר חדשות הצרכנות פואנטה בספטמבר 2016, חברת LG הכריזה על LG G8X בספטמבר 2019 כמענה לצורך של הצרכנים במסך גדול יותר מהמסך שמציעים הסמארטפונים הנוכחיים, במחיר שהוא נגיש יותר מזה של הסמארטפונים המתקפלים עם המסך הגמיש.

כמה יעלה המכשיר בישראל? פרטים בהמשך הכתבה, אך מדובר במחיר נגיש מאוד – הרבה יותר ממחירו של גלקסי פולד, אשר כלל לא נמכר בישראל בינתיים. מחיר גלקסי פולד בארה"ב עומד על 1,980 דולר.

את המחיר הנגיש של LG G8X משיגה LG באמצעות הבחירה לא לפתח מסך גמיש, אלא לפתור את האתגר של הגדלת שטח התצוגה באמצעות מסך כפול המותקן באביזר נלווה. הדבר גם חוסך הרבה כסף על פיתוח וטכנולוגיות מתקדמות וגם הופך את הסמארטפון להרבה פחות רגיש לשברים ולנפילות.

הרעיון של מסך כפול שאינו מתבסס על מסך גמיש אומץ גם על ידי מיקרוסופט, אשר הכריזה לאחרונה על סמארטפון Surface Duo שהיא תתחיל לשווק בשנת 2020.

נזכיר גם שכפי שפורסם בפואנטה לפני מספר ימים, מוטורולה הכריזה על מכשיר מתקפל ראשון שלה – מוטורולה RAZR, אשר יחזיר לחיים את פורמט הצדפה הזכור ממוטורולה RAZR המיתולוגי. המכשיר של מוטורולה כן מגיע עם מסך גמיש – ומחירו יהיה הרבה יותר גבוה מזה של LG G8X. גם במקרה הזה, לא ברור מתי יגיע לישראל.

מחיר LG G8X

ייאמר לזכות LG שהיא מתמחרת את המכשיר במחיר של מכשיר דגל רגיל שלה. למעשה, מחירו של המכשיר נמוך מסמארטפוני דגל אחרים של סמסונג או של אפל. כעת נותר לראות האם הפורמט הזה יתגלה כמוצלח ויאומץ על-ידי הצרכנים.

מחיר: כ-3,300-3,400 שקל.

הערכה כוללת כמובן את אביזר המסך הנוסף ונרתיק סיליקון למכשיר. אחריות לשנתיים.

סמארטפון מתקפל




דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות