בקשה נוספת לייצוגית נגד רונלייט ו-LG: הפעם בגין תקלת "צריבת מסך" ב-LG G5

בקשה נוספת לייצוגית נגד רונלייט ו-LG: הפעם בגין תקלת "צריבת מסך" ב-LG G5

התובעים: "רונלייט תיקנה את המכשירים בפעם הראשונה, ואילו בפעם השנייה טענה ש'זו תקלה סבירה שאפשר לחיות איתה'"

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם יש לכם LG G5 ואתם נתקלים בבעיה קבועה במסך – אתם כנראה לא לבד.

בדיוק כשדגם LG G6 מתחיל להימכר בארץ – מוגשת בקשה לתביעה ייצוגית שנייה (ת"צ 4954-04-17) נגד רונלייט ו-LG בגלל תקלת "צריבת מסך" בקודמו – LG G5. סכום התביעה: 13,430,000 שקל.

אני גאה לומר שבקשה זו היא תוצאה של הכתבה הקודמת שפרסמתי בנושא – שבה גילו התובעים את דבר קיומה של בקשה לייצוגית נגד LG ורונלייט בגין תקלות ב-GPS בדגם LG G5.

התובעים סבלו מאותה בעיה של ה-GPS, אך לא רק ממנה. הם מיוצגים ע"י עו"ד אורלי בן עמי ועו"ד דוד מזרחי, שהגישו את הבקשה בגין תקלת ה-GPS. שתי הבקשות הוגשו לבית המשפט המחוזי בחיפה.

בבקשה זו הם טוענים כי ב-LG G5 יש תקלה מובנית נוספת ששמה "צריבת מסך" – כאשר משתמשים עוברים ממסך למסך, המסך הראשון נותר ברקע, מה שמשבש את היכולת לראות את הפרטים על המסך: "ככל שחולף הזמן מהופעת הצריבות לראשונה, מחמירה התופעה, תדירותה גוברת וגם משך הזמן בו נותר המסך הקודם ברקע", הם כותבים בבקשה.

בעיות אלה במסך הן כמובן לא פגם קוסמטי קליל, אלא כאלה שמפריעות לתפעול השוטף של המכשיר, כך שהלקוחות נאלצים לתקן את המכשיר החדש ששילמו עליו אלפי שקלים.

התביעה מתארת כיצד שני בני הזוג רכשו שני מכשירים בחנות בסט מובייל ונתקלו בשני מכשיריהם בתופעת צריבת המסך זמן קצר לאחר הרכישה. באותו שלב, ברונלייט סיפקו שירות טכנאי עד הבית ואכן נשלח אליהם טכנאי שתיקן את שני המכשירים. זמן קצר לאחר מכן, שוב הופיעה אותה תקלה בדיוק.

כאשר ביקשו שוב לתקן את המכשיר, התשובה שקיבלו מרונלייט הדהימה אותם: "צריבת מסך כלל לא נחשבת בעיה, אלא תקלה סבירה ומוכרת שאפשר לחיות עמה. לכן, לרונלייט אין כוונה לתקנה".

השניים דרשו תיקון, אבל נאמר להם ששירות הטכנאי עד הבית בוטל ולכן עליהם להגיע בעצמם למעבדה. בן הזוג אכן נכנע ומסר את מכשירו לשבוע. המכשיר תוקן וכעבור זמן קצר תופעת הצריבות חזרה – בפעם השלישית.

כאן בדיוק מגיעה הנקודה השנייה שמחדדים התובעים: "בד בבד מצטברות עדויות לטיפול קלוקל, בלתי מקצועי ומלזל של המשיבות בלקוחות המתוסכלים", נכתב בבקשה. התביעה, אגב, הוגשה גם נגד המשווקת בסט מובייל.

התובעים מתארים מצב שבו בוטל השירות שבו נשלחו טכנאים ישירות לבתי הלקוחות, כך שכל מי שמכשירו מתקלקל נאלץ להגיע לנקודות שונות בארץ ולמסור את המכשיר לשבוע ימים. במהלך השבוע הזה הוא נותר ללא מכשיר, וכדי לקבלו חזרה עליו להגיע פעם נוספת לאותה נקודה. התוצאה היא שיש לקוחות שמוותרים על הגעה למעבדה.

לטענת התובעים, LG ורונלייט יודעות על התקלה אך אינן מודות בה וממשיכות לשווק מכשירים פגומים.

זאת, במקום להוציא הודעת ריקול (איסוף מוצרים) יזומה ובמקום לא למכור מכשירים אשר הן יודעת שהם פגומים.

מרונלייט לא נמסרה תגובה.

מאז LG G4: שורה של תקלות ושל תביעות

כזכור, דגם LG G4 סבל מתקלה חמורה בלוח האם שהביאה לקריסת המכשיר. התקלה – ששמה BootLoop – הביאה לתביעות ייצוגיות בארה"ב ובארץ – לא רק בגין התקלה עצמה אלא גם בגין העובדה ש-LG לא לקחה אחריות והמשיכה למכור מכשירים פגומים.

תקלה דומה אפיינה את מכשירי V10 – שבהם הותקנו אותם לוחות אם. לאחרונה הוגשה בקשה לייצוגית נגד רונלייט ו-LG גם על-ידי בעלי דגם זה בארץ.

כאמור, בדגם LG G5 סבלו משתמשים מבעיה אחרת – בעיקר ב-GPS, ובגינה הוגשה הבקשה לייצוגית שפרסמתי כאן לאחרונה.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות