האם טלוויזיה LG OLED A2 צריכה להיות המסך הבא שלכם? סקירה

האם טלוויזיה LG OLED A2 צריכה להיות המסך הבא שלכם? סקירה

LG רוצה שיותר ויותר צרכנים יקנו טלוויזיית OLED, ומציעה בסדרת A2 איכות תמונה מרהיבה ומעבד קצת יותר חלש. האם זו טלוויזיה מומלצת עבורכם? בדקנו

טלוויזיה מומלצת של LG - מסך OLED מסדרה A
טלוויזיה LG - מסך OLED מסדרה A. צילום: LG
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

יש הרבה צרכנים שמחפשים טלוויזיה מומלצת, אבל לא מאוד יקרה, ורצוי שתהיה גם גדולה. האם טלוויזיית OLED של LG מסדרת A2 עונה על הדרישה? מן הסתם, זה קצת מאתגר למצוא טלוויזיה עם הטכנולוגיה הכי מתקדמת, שתהיה בגודל 65 אינץ' ובמחיר סביר. ומה זה בכלל מחיר סביר…? האם 7000 ש"ח לטלוויזיה 65 אינץ' זה מחיר סביר? זה כמובן תלוי קודם כל באיכות. לכל צרכן יש כמובן תקציב משלו, אבל צרכן שמחפש טלוויזיה מומלצת ומתחיל לברר פרטים, שומע די מהר על טלוויזיות OLED. הטכנולוגיה הזאת, שמאפשרת תצוגה חדה במיוחד, פותחה על-ידי LG והיא יותר יקרה מהטכנולוגיות שקדמו לה, כך שמי שרוצה לקנות טלוויזיית OLED גדולה צריך גם לדעת שהמחיר יחסית גבוה. את הפתרון לצרכנים שמחפשים טלוויזיית OLED לא מאוד יקרה, LG מספקת באמצעות כמה דגמים מסדרה A – שהיא זולה יותר מהסדרות G ו-C.

לאחרונה בדקנו בפואנטה את דגם LG OLED A2 בגודל 65 אינץ', שמוגדרת כטלוויזיית OLED במחיר יחסית נמוך. הדגם הזה בגודל הזה עולה כ-7000 ש"ח, כך שהיא יותר זולה מטלוויזיית LG OLED מסדרה C בגודל 65 אינץ'.

אם לסכם במשפט אחד, זו טלוויזיה מצוינת. זאת, למרות ש-LG לא מספקת בדגם הזה את כל מה שהיא יודעת לספק בדגמים היקרים יותר.

אז על מה מוותר לקוח שבוחר בטלוויזיית OLED מסדרה A של LG ומי קהל היעד שזו טלוויזיה מומלצת עבורו? הנה סקירת פואנטה:

טלוויזיית LG OLED A2 בגודל 65 אינץ' – חוויית הצפייה

טלוויזיית LG OLED A2 מגיעה באיכות 4K, מה שאומר שיש לה 8.3 מיליון פיקסלים שמוארים בנפרד ובאופן עצמאי. יש לה קצב רענון מסך של 60 הרץ ומשולב בה המעבד המצוין אלפא 7 (α7 Gen5 AI). בדגמים המתקדמים יותר בסדרות C ו-G משולב מעבד אלפא 9 – שהוא חזק יותר, אבל עבור רוב הצרכנים זו לא פשרה משמעותית, משום שמדובר כאן במעבד חזק שתומך בצפייה ב-4K ומנהל את הטלוויזיה היטב.

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

איכות הצפייה בטלוויזיה מעולה. הצבעים חדים ועשירים והשחור באמת שחור, כמו ששחור צריך להיות. תענוג לראות במסך כל תוכן – החל מסרט ישן, אשר הטלוויזיה למעשה משדרגת אוטומטית את איכותו, ועד סרטים שצולמו מלכתחילה ב-4K.

אז מה בעצם ההבדל בין A2 ל-C2 או G2?

ההבדל באיכות התמונה בין טלוויזיה LG A2 ל-C2 או G2 הוא בבהירות. בעוד שבסדרה A2 הטלוויזיות מתבססות על הפאנלים שאנחנו מכירים מדגמי השנה שעברה, בסדרה C2 ו-G2 משולבים פאנלים בטכנולוגיה מתקדמת יותר. לכן הם נקראים C2 EVO ו-G2 EVO.

טלוויזיה LG OLED – מחירים התחלתיים

סדרה מחיר ()
OLED A2 החל מ-6000 ש"ח ל-55 אינץ
OLED C2 evo החל מ-6000 ש"ח ל-42 אינץ'
OLED G2 evo החל מ-10,000 ל-55 אינץ'

 

טלוויזיה מומלצת - סדרה A2 של LG
טלוויזיה LG OLED בגודל 65 אינץ' – איכות תמונה מצוינת. צילום: דפנה הראל כפיר

מה זה אומר מבחינתכם? שאם בסדרה המוזלת A2 רואים נהדר, בסדרות היקרות יותר רואים אפילו עוד יותר טוב – אבל תכל'ס לא בטוח שתרגישו בהבדל.

הבדל אחר הוא בהתאמה לגיימרים. סדרה A2 פחות מותאמת לגיימרים בשל קצב רענון המסך ובשל היציאות. אם אתם לא גיימרים, זה ממש לא משנה לכם.אם אתם כן, כדאי שתדעו שהסדרות היקרות יותר C2 ו-G2 מותאמות יותר לגיימרים בשל חוויית גיימינג רספונסיבית עם VRR ויציאת HDMI 2.1.

גם חוויית הסאונד משודרגת יותר בדגמים היותר יקרים – ושוב, לטעמי זה לא הבדל מאוד משמעותי מבחינת רוב הצרכנים.

הממשק, מערכת ההפעלה וחוויית השימוש

מבחינת ממשק, מערכת הפעלה ושלט רחוק – מי שקונה טלוויזיה LG מסדרה A מקבל בדיוק את מה שמקבלים הלקוחות שקונים את הדגמים היקרים יותר.

הממשק של הטלוויזיה די אינטואיטיבי. מי שלא הייתה לו טלוויזיה של LG, יצטרך להתרגל אליו, אבל זה קורה די מהר. המערכת מתבססת על מערכת ההפעלה החדשה של LG, ששמה הוא WebOS22. כמובן שהממשק בעברית.

טלוויזיה מומלצת של LG: ממשק נוח בעברית
ממשק הטלוויזיה של LG. צילום: דפנה הראל כפיר

פואנטה בטלגרם

ב-LG שכללו גם את היכולת לשליטה קולית, וניתן לבקש מהטלוויזיה לראות תכנים מסוימים או אפילו לשאול אותה שאלות בעברית, בדומה לעוזרות קוליות אלכסה של אמזון או סירי של אפל.

כיום טלוויזיה מומלצת היא גם כזו שמספקת למשתמש גישה מהירה ונוחה לשירותי הסטרימינג האהובים עליו ולאפליקציות הפופולריות. כמו כל טלוויזיה LG בשנים האחרונות, גם הטלוויזיה הזאת מגיעה עם אפליקציות רבות מובנות, ביניהן נטפליקס, אמזון פריים וידאו, יוטיוב וכו'. אפשר כמובן גם להוריד אליה אפליקציות.

ומה עם דיסני פלוס? מי שמבקש להתחבר אל דיסני פלוס יגלה שהטלוויזיה תומכת גם בה, אך לעתים האפליקציה נתקעת (יש לקוות שחברת דיסני תתקן זאת בקרוב). בשלט של LG יש גם קיצור דרך אל דיסני פלוס.

אחד המאפיינים של טלוויזיות LG הוא הסמן המרחף של השלט (בדומה לעכבר של מחשב). גם בדגם הזה התכונה הזאת קיימת והיא די נוחה, כי אפשר להגיע מנקודה לנקודה במסך בקלות ולסמן את מה שרוצים. כאשר רוצים להקליד, עדיף להיעזר בחצים שבשלט כי השליטה בסמן באמצעות השלט הרחוק קצת מאתגרת.

טלוויזיה מומלצת - LG OLED A2

כדי לנווט בתוך הטלוויזיה מיישום ליישום, למשל כאשר רוצים להוריד אפליקציה מסוימת, לוחצים על כפתור הבית בשלט ומגיעים למסך הראשי, כאשר משם הדרך קצרה ליישומים השונים.

השלט הרחוק קצת עמוס בכפתורים. אם אתם רוצים להגיע בקלות אל סדרות מומלצות בנטפליקס – תמצאו שם קיצור דרך, ויש גם כפתורים פחות שימושיים לרוב הישראלים, כמו כפתור ייעודי לאמזון פריים וידאו ול-Rakuten TV.

הוא נוח לאחיזה ביד והכפתורים החשובים (כמו כפתור הבית) ממוקמים במיקום נוח.

בין היתר, LG מאפשרת כאן להפחית את האור הכחול הנפלט מהטלוויזיה – וזאת כדי לצמצם את עייפות העין. בחירה באפשרות הזאת הופכת את הגוונים לצהבהבים יותר.

LG OLED A2 – טלוויזיה מומלצת גם מבחינת סאונד

בחברת LG מדגישים בכל השקה גם את נושא הצליל של הטלוויזיה, ובצדק. הצליל משפיע מאוד על חוויית הצפייה. כמו טלוויזיות הפרימיום של LG בסדרות היקרות יותר, גם דגם OLED A2 תומך גם ב-Dolby Vision IQ וב-Dolby Atmos, אולם כאמור, מי שירכוש את הדגמים המתקדמים והיקרים יותר יקבל גם סאונד משופר.

לטעמי, שוב, לא מדובר בפשרה משמעותית כי הסאונד של הדגם הזה טוב מאוד. חוויית צפייה של תוכן רגיל בטלוויזיה עם הסאונד המובנה היא חוויה שלמה, אבל עבור מי שרוצה למשל לצפות במופעים או להאזין לספוטיפיי באיכות גבוהה מאוד דרך הטלוויזיה, יש כמובן אפשרות לרכוש מקרן קול ולחבר לטלוויזיה.

בשורה התחתונה: LG A2 היא טלוויזיה מומלצת עבור רוב הצרכנים

כיום, טלוויזיה פונה לכל מיני קהלים – החל מאנשים שרואים רק ערוץ 12, 13 או כאן 11 כדי להתעדכן בחדשות, דרך חובבי סדרות וסרטים ועד גיימרים. חוויית הצפייה שלנו ב-LG OLED A2 הייתה נהדרת בזכות איכות התמונה המעולה והסאונד המוצלח. עבור גיימרים הטלוויזיה הזאת פחות מתאימה. עבור שאר הצרכנים, במיוחד אלה שיודעים להעריך את התמונה החדה וליהנות ממנה, זו בהחלט טלוויזיה מומלצת.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות