מעשה סדום - המשמעות המשפטית ומה חשוב שתדעו עליה

מעשה סדום – המשמעות המשפטית ומה חשוב שתדעו עליה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

המונח "מעשה סדום" מתייחס בעולם המשפט למעשים של מין אנאלי או מין אוראלי. עד כאן, העניין פשוט וברור למדי. אך למעשה, התמונה מורכבת יותר. האם ומתי מעשים כאלה נחשבים כעבירה על החוק? מהם העונשים אשר עשויים לקבל בעקבות זאת? וכיצד משתלבים בנושא זה שירותיו של עורך דין מומחה?

האם ומתי זו עבירה? הגדרות בסיסיות ועונשים

מאז 1988, "מעשה סדום" איננו עבירה פלילית באופן אוטומטי. זו תוגדר כעבירה, אם המעשים נעשו בכפייה או שהם נעשו בהסכמה אך בנסיבות מחמירות. מעשה כזה שבוצע בהסכמה, עשוי להביא לעונש של 3 עד 5 שנות מאסר בפועל, אם ישנן נסיבות מחמירות שונות. מעשה סדום שבוצע שלא בהסכמה, יביא לעונש של עד 20 שנות מאסר בפועל.

מהן הנסיבות המחמירות?

נסיבות מחמירות בנוגע למעשה סדום, מעבר לאפשרות של היותו מבוצע שלא בהסכמה, כוללות

  • היבטי גיל – ביצוע מעשה מסוג זה בקטינים, נחשב כמובן לעבירה אשר בוצעה בנסיבות מחמירות.
  • ניצול תלות או יחסי מרות – למשל יחסי מרות בין נפגע העבירה לבין הנאשם, במקום העבודה. נסיבות מחמירות כאלה, עשויות להיות גם במקרה שמתרחש במשפחה, בין כוהן דת לאנשי קהילתו, בין מטפל למטופל ובוודאי במקרה שהנאשם היה אחראי על חסר ישע, שהוא נפגע העבירה.
  • יכולת מופחתת לשפוט את המצב או להתגונן – למשל עקב הימצאות נפגע העבירה במצב של שיכרות או סימום.
  • אלימות מסוגים נוספים – ניתן כמובן לחשוב על מעשי סדום בנסיבות מחמירות שונות, כעל מעשים אלימים. בכל מקרה, יש נסיבות שהן בוודאי כאלה, כגון מעשה סדום באיומים או התעללות שנלוותה למעשים.
  • קבוצת תוקפים – מעורבות של כמה אנשים בתקיפה.

מעשה סדום – כמה הבהרות ותובנות

  • הגדרת המונח מין אנאלי – מונח זה מתייחס מבחינת המשפט הישראלי, לפעולה של החדרת איבר מין לפי הטבעת או של החדרת חפץ לפי הטבעת.
  • כיצד מתקשר לכך מין אוראלי? – מין אוראלי הוא בהקשר זה, החדרת איבר מין לפה. נדגיש, שמבחינת החוק הישראלי, מדובר רק בהחדרת איבר מין.
  • אצל זוג נשוי – אם הנאשם ונפגע העבירה נשואים, אין זה מבטל את האפשרות שהדבר אכן ייתפס כעבירה.
  • גרימה לעבירה כזו – גם מי שגרם במעשיו לביצוע עבירה מסוג זה, עשוי להיחשב כמבצע עבירה בעצמו.

התמודדות יעילה עם האשמה

אין ספק, שאם אתם נאשמים בעבירה בנושא זה, חיוני לפנות אל עורך דין עבירות מין. עורך דין שמנוסה בתחום זה, חשוב שיהיה בעל ניסיון רב והתמחות במיוחד באישומים במעשי סדום.

ראשית, עורך הדין יוכל ללוות אתכם בשלבים הראשונים, המבלבלים ובוודאי הלא פשוטים, בו מגלים שאתם עומדים בפני האשמה כזו. הוא יוכל לספק ייעוץ ראשוני וגם להמשך ולהנחות, כיצד לפעול בצורה הטובה ביותר. מה כדאי לעשות ומה לא, מהן זכויותיכם וכדומה. עורך הדין יוכל גם להציג בפניכם אפשרויות שונות שעומדות בפניכם להמשך. למשל האפשרות להגיש תביעת פיצויים אזרחית. אגב, בתביעה כזו ניתן לקבל פיצויים, גם ללא הוכחת נזק. בדיונים בבתי המשפט, תקבלו ממנו שירותי ייצוג. מעל הכל, עורך הדין יסייע להוציא את המיטב עבורכם מהנסיבות, כך שהתהליך המשפטי יעבור בצורה הטובה ביותר. או אם לומר זאת אחרת – בכמה שפחות נזקים. כמעט תמיד ישנן למשל נסיבות מקלות, אשר בעזרתן ניתן להגיע לתוצאות טובות יותר. אך חיוני לדעת לזהות ולהציג בפני הרשויות נקודות כאלה. כאן באים לידי ביטוי הידע המקצועי ובעיקר הניסיון של עורך הדין.

1
נגישות