מכונת לייזר - מידע על חיתוך בלייזר

מכונת לייזר – מידע על חיתוך בלייזר

מאז שנכנס הלייזר לחיינו, השימושים שלו הולכים ומתרבים. באמצעות מכונת חיתוך בלייזר אפשר לחתוך בקלות מגוון חומרים, אפילו אלומיניום

חיתוך בלייזר
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

טכנולוגיית הלייזר פותחה בשנת 1960 ומאז משתכללת כל הזמן. היא משמשת למגוון רחב של שימושים, החל משימושים תעשייתיים ועד רפואיים וקוסמטיים (מי לא מכיר את ניתוחי הלייזר בעיניים או הסרת שיער בלייזר)? אחד הפיתוחים הוא מכונות שמסוגלות לחתוך בעזרת הלייזר. מכונת חיתוך בלייזר נשלטת באמצעות מערכת הפעלה, ומשמשת לחיתוך או לחריטה על חומר מסוים באמצעות קרן הלייזר. אז מהו לייזר? אם נאמר בפשטות, הלייזר הוא קרן אור מדויקת מאוד וחזקה מאוד. קרן הלייזר יכולה לגרום לשריפה, התכה או אידוי מאוד ממוקד של החומר. ביכולתה לחתוך חומרים שונים, תלוי בסוג החומר ובעוצמה של המכונה שאיתה עובדים.

אתר חלום חרוט – שימוש בלייזר על חומרים שונים

אתר האינטרנט חלום חרוט מספק מידע ואפשרויות חיתוך בלייזר של חומרים שונים. לייזר משמש למגוון רחב של משימות, ולא רק לחיתוך של חומר. אפשר לעשות שימוש בלייזר לצורך חריטה, קידוח או סימון, כך שהוא מייתר את הצורך להחליף כלי עבודה. בנוסף לכך, כפי שכבר צוין, חיתוך הלייזר מתאים למעשה לכמעט כל סוג של חומר, כדוגמת פליז נחושת, פלסטיק, אקריליק, עץ ועוד.

חיתוך בלייזר, סימון לייזר ומה שביניהם

מלבד חיתוך בלייזר אפשר להשתמש במכונה גם לצורך סימון לייזר. ההבדל הוא בעומק החדירה של קרן הלייזר אל החומר. קיימות מכונות שונות שמתאימות לצרכים שונים של סימון בלייזר, בהתאם לסוג החומר שאותו נדרש לסמן. כך למשל, אם רוצים לבצע סימון בלייזר על זכוכית, תידרש לכך מכונה שונה מזו שנדרשת לסימון על עץ או על נחושת.

מה נוכל לעשות עם מכונת חיתוך בלייזר?

קרן הלייזר במכונת חיתוך לייזר חודרת את חומר הגלם בצורה ממוקדת מאוד ונקייה מאוד. צבע הקצוות של החומר שנחתך משתנה מעט בעקבות החיתוך (למשל קצוות העץ נעשים כהים יותר). בעוד שכאשר מדובר בחיתוך לייזר, המכונה מסירה שכבה מהחומר, בסימון לייזר היא רק גורמת לשינוי צבעו.

עם אילו חומרים ניתן לעבוד במכונת חיתוך בלייזר?

כאמור, מכונת חיתוך לייזר מסוגלת לחתוך חומרים שונים, אבל לא כל מכונה מתאימה לשימוש עם כל חומר. בין החומרים שאותם ניתן לחתוך או לסמן במכונת חיתוך אפשר למצוא אלומיניום, נחושת, עץ, פרספקס, דלרין, גומי, עור, לוח מגנטי, PET, נייר, קרטון ועוד. לצורך חיתוך בחומרים אלה נדרשת מכונת CO2. חשוב לדעת באיזו מכונה לבחור, מכיוון שהלייזר לא יכול לחתוך כל חומר וגם בגלל הגזים הרעילים שעלולים להשתחרר ברגע המפגש עם הקרן. יש לזכור גם שחומרים דליקים לא מיועדים לשימוש במכונות אלו. אפשר להשתמש במכונות מסוג זה בחומרים כמו אקריליק, ספוג, גומי, מיילר ועוד.

אילו חומרים מהווים סכנה בעת שימוש במכונת חיתוך בלייזר?

אז כפי שכבר אמרנו, לא כל החומרים מתאים לשימוש במכונת חיתוך בלייזר ואף יכולים להוות סכנה כי הם משחררים גזים רעילים או יכולים להוביל לשריפה. חלק מהחומרים המסוכנים הללו הם PVC, ABS, קלקר, אפוקסי, פיברגלס ועוד.

1
נגישות