איזה אחסון אתרים הכי משתלם?

איזה אחסון אתרים הכי משתלם?

כדי להחליט איזה אחסון הכי משתלם, יש להביא בחשבון לא רק את המחיר, אלא גם את סוג האחסון, נפח האחסון, הגיבוי והתמיכה. הנה כמה טיפים

איזה אחסון הכי משתלם
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

מאמר אורח מאת אור פיאלקוב

אחרי שבחרתם להקים אתר רשמי לעסק שלכם, לפני תחילת תהליך הבנייה אחד מהמשתנים החשובים ביותר הוא בחירת השרת. בנוסף למחיר שתגבה ממך חברת האחסון, הבחירה תשפיע גם על מהירות הטעינה של האתר ומהירות הגלישה של המשתמשים ולכן אי אפשר להקל ראש ולבחור בחיפזון. למי מביניכם שכבר מאחסנים את האתר שלהם באחת מחברות האחסון, גם אם תחליטו בסופו של דבר לעבור, תשמחו לגלות שמדובר בתהליך פשוט והיום כבר ניתן להעביר האתר מאחסון אחד לשני בקליק. במאמר נסקור את חברות האחסון הפופולריות בישראל ונגלה איזה אחסון הכי משתלם לצרכן הישראלי.

אילו משתנים אנחנו צריכים לקחת בחשבון?

לפני שנתחיל בסקירה, חשוב שנבין על אילו משתנים אנחנו מסתכלים. בכל אתר של חברת אחסון, בכל חבילת אחסון שמוצגת ללקוחות אנחנו רואים טור של לפחות 10-15 משתנים שחלקם לא מובנים לנו כלל ולכן חשוב שנבין מה רלוונטי לנו מהמידע המוצג. כשנבחר חברת אחסון הדבר הראשון שנתמקד בו הוא סוג האחסון, ישנם סוגים שונים של אחסונים כשהאיכותי מביניהם הוא אחסון בשרת ענן, ובסוג הזה נתמקד. לצד סוג האחסון אנחנו נבחן גם משתנים חשובים נוספים: מחיר חודשי, נפח אחסון, אבטחה, גיבויים ותמיכה טכנית.

אחסון אתרים Upress

אחסון יופרס

 

באחסון אתרים יופרס, בחבילות שמוצגות לנו לבחירה יש לנו אפשרות לבחור אחת מ-4 חבילות אחסון.

מדובר כאן על אחסון שיתופי הרבה פחות מתקדם טכנולוגית מאשר אחסון בענן.

בחבילת אחסון הזולה ביותר אנחנו נשלם 15$ לחודש ללא מע"מ תמורת 1GB של נפח אחסון – שטח אחסון מצומצם אשר ככל הנראה נצטרך להרחיב בתשלום נוסף בהמשך.

כאשר מסתכלים על אבטחה ביופרס, אמנם מקבלים בל חבילה תעודת SSL חינם לאתר, אבל אחד החסרונות הכי גדולים של אחסון שיתופי הוא שהאתר שלכם נמצא יחד עם אתרים אחרים על אותו שרת.

כתוצאה מכך, אם אחד האתרים בשרת סופג פגיעה או נזק, גם האתר שלכם עלול להיפגע יחד איתו, מה שהופך את האבטחה ביופרס למסוכנת.

החבילה הבסיסית של Upress מציעה גיבויים ברמה היומית, אך מדובר בגיבוי פנימי בשרת, כך שאם השרת סופג פגיעה הגיבויים של האתר עלולים להינזק.

את התמיכה ושירות הלקוחות ביופרס תקבלו מצוות שירות לקוחות In-House של החברה בשפה העברית בין הימים ראשון עד חמישי בשעות 09:00-18:00, למעט מקרים דחופים.

אחסון אתרים Jet Server

אחסון ג'טסרבר

 

באחסון אתרים של ג'ט סרבר, חברה כחול-לבן, תוכלו למצוא חבילות אחסון שיתופי קצת יותר מתקדמות ממה שהציגה יופרס. אמנם המחירים מעט יקרים יותר אבל התמורה גבוהה יותר גם היא. עבור החבילה הבסיסית נשלם 44 ש"ח ללא מע"מ אבל עם הגבלה של דומיין אחד.

עבור כמות דומיינים ללא הגבלה נצטרך לקפוץ לחבילה השנייה שעולה 20 ש"ח יותר.

נפח האחסון בג'ט הוא ללא הגבלה, אך חשוב לזכור שהשרת עצמו משותף עם אתרים אחרים אז כן קיים לימיט מסוים.

בנושאי האבטחה והגיבויים JetServer מציעה תוספים שפיתחה עבור הלקוחות שלה – JetKeeper ו- JetBackup.

שירות לקוחות ותמיכה טכנית בג'ט תקבלו בימים ראשון עד חמישי בשעות 08:00-23:00 ובנוסף קיים צוות תמיכה טכנית שנותן מענה בשעות הלילה למקרי חירום.

אחסון אתרים Hostinger

אחסון HOSTINGER

 

Hostinger היא אחת מחברות האחסון הוותיקות ביותר בעולם. החברה הוקמה בשנת 2004 בליטא וכבר הונגשה לעשרות מדינות, כולל ישראל.

בהוסטינגר נמצא חבילות אחסון זולות במיוחד, אבל עם נתונים שמזכירים לנו אחסון אתרים בשנת 2010. בחבילה הכי בסיסית באחסון שיתופי תשלמו קצת פחות מ-3 שקלים עבור החודש הראשון בשרת האחסון שלהם. שימו לב שכבר מהחודש השני המחיר עולה ל-8 שקלים.

בחבילה הבסיסית תקבלו אמנם נפח אחסון של 30GB אך עם יכולת לאחסן אתר אחד בלבד ככה שהנפח מתבטל והוא לא כל כך רלוונטי. בנוסף, בהוסטינגר ניתן לראות מגבלה של כמות גולשים חודשית. האבטחה ב-Hostinger לוקה בחסר כמו ביופרס, לצד ה-SSL החינמי שנקבל אנחנו עדיין מאוחסנים באחסון שיתופי ולכן האתר שלנו בסכנה מתמדת. בחבילה ההתחלתית והפרימיום של הוסטינגר לא נקבל אפילו גיבוי יומי אלא רק בחבילה מסוג Business.

אחסון אתרים Cloudways

אחסון קלאודוויז

קלאודוויז היא חברת אחסון מהחברות הגדולות בעולם. החברה מנגישה שרתים של ענן וירטואלי ובעצם מקשרת בין לקוחות הקצה (אנחנו) אל החברות הללו. בין החברות ניתן למנות את: Google Cloud, ענן אמזון, DigitalOCean ועוד. הסיבה המרכזית לבחור ב-Cloudways היא סוג האחסון.

בקלאודוויז אנחנו לא מקבלים אחסון שיתופי אלא שרת משלנו בענן, מה שמונע בעיות אבטחה ומבטיח לנו פעולה רציפה ללא תקלות.

המחירים של קלאודוויז משתנים בהתאם לחברה שנבחר ולגודל השרת. כמומחה בתחום, אני יכול להעיד בפה מלא שבקלאודוויז תקבלו את המקסימום עבור התשלום החודשי שתשלמו לפי החבילה שתבחרו.

גיבוי ב-Cloudways מתבצע גם בשרת עצמו וגם באמצעות גיבוי חיצוני מה שאומר שהקבצים יהיו מגובים גם מחוץ לשרת ככה הדאטה לא תלך לאיבוד גם במקרה קיצון של פריצה לשרת. קלאודוויז מעניקה תמיכה טכנית של 24/7 בכל ימות השנה. התמיכה מתבצעת באנגלית וזה בעצם מה שמונע מחלק מבעלי אתרים ישראלים לעבור לשירות של Cloudways.

לסיכום

עברנו על הטופ של חברות האחסון בישראל. אלו החברות הפופולריות ביותר בקרב הקהל הישראלי ולכל אחת יש את היתרונות והחסרונות שלה. מבין כל החברות Cloudways היא הבולטת מכולם מכיוון שהיא מספקת לנו את האפשרות לנהל שרת אחסון שלם ולא להיות חלק מאחסון שיתופי. בנוסף, Cloudways דואגת לנו לפיצ'רים נוספים הכרחיים עבור ניהול שרת וגם עבור ניהול אתר באופן כללי ולכן מומלץ לבחור בה לאחסון האתר שלכם.

על הכותב

אור פיאלקוב
אור פיאלקוב, מומחה בשיווק דיגיטלי

 

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בקידום ממומן בגוגל ממומן בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של EasyCloud, חברה שמנגישה שירותי ענן מומלצים ואחסון אתרים בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

1
נגישות