מכשירי כושר ביתיים – הדרך לשמור על שגרת ספורט ואורח חיים בריא

מכשירי כושר ביתיים – הדרך לשמור על שגרת ספורט ואורח חיים בריא

מכשירי כושר ביתיים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

כיום כולם כבר מבינים עד כמה שמירה על שגרת ספורט חשובה כחלק מאורח חיים בריא. הבעיה היא שמרביתנו אינם מצליחים לשמור על שגרה שכזאת, בשל אורח החיים המודרני המעייף ומלא הפיתויים. עבודה, לימודים, ילדים – כל אלה רק גורמים לנו לרצות לנוח על הספה בסוף היום עם איזו פיצה או המבורגר שהזמנו ולא לצאת למסלול הריצה השכונתי או לחדר הכושר. הפתרון? רכישה של מספר מכשירי כושר ביתיים שיאפשרו לנו לשמור על שגרת הספורט באחד מחדרי הבית, כך שלא יהיה מקום לתירוצים. הנה סקירה של מספר מכשירים מתחום הכושר שכדאי לכם לרכוש לבית, כמו גם של מספר טיפים שיעזרו לכם להתמיד בשימוש בהם.

אילו מכשירי כושר כדאי לרכוש לבית?

יש מספר מכשירי כושר שנחשבים למומלצים ביותר לשמירה על אורח חיים ספורטיבי. הם קלים לשימוש, מהנים ביותר ואם תתמידו להשתמש בהם התוצאות לא יאחרו להגיע:

הליכונים

לרוץ או ללכת בכל זמן שתרצו, ללא תלות במזג האוויר ומבלי לצאת מהבית, את זאת מאפשרים ההליכונים השונים או בשמם האחר – מסלולי ריצה. מדובר בפעילות אירובית שמאפשרת לשרוף קלוריות רבות ולהיכנס לכושר במהירות יחסית, והמכשירים המתקדמים של ימינו מאפשרים התאמה אישית מושלמת לכושר ולרצונות של כל אחד ואחת, כגון אפשרויות לשיפועים או בחירה בתוכניות אימונים מוכנות (עם מהירויות שמשתנות באופן אוטומטי) וכמובן צג תצוגה שמראה את המרחק, המהירות, הדופק ועוד פרמטרים חשובים נוספים.

אופני כושר

מכשירי כושר מהסוג הזה מדמים נסיעה באופניים, כך שתוכלו לחזק את שרירי הרגליים והמערכת הקרדיוווסקולרית שלכם מבלי לסכן את עצמכם בכבישים ובשטחים הפתוחים או להיות תלויים במזג האוויר. ניתן לבחור באופני כושר עם או בלי משענת גב, באופניים לישיבה בלבד או בכאלה שמאפשרות גם עמידה (אופני ספינינג), כשאופניים מתקדמות במיוחד יגיעו גם עם צג דיגיטלי ועם שיכוך מגנטי עם כמה רמות התנגדות מבחינת האימון וגם עם גלגל תנופה כבד יותר ששומר על יציבות האופניים.

אליפטיקלים

סוג זה של מכשיר כושר מדמה מעין ריצה באוויר, אך מבחינת מראה דומה מאוד לאופניים, עם ידיות שמאפשרות להפעיל גם את שרירי הידיים תוך כדי האימון ולא רק את הרגליים. זהו מכשיר שריפת השומן האולטימטיבי והוא גם מסייע לשמירה על המפרקים עם הרבה פחות זעזועים. המכשיר משפר את הקואורדינציה, סיבולת הלב-ריאה וגם את שרירי הידיים והחזה. גם במקרה זה ניתן למצוא מגוון רחב של מכשירים, כגון כאלה עם מנגנון התנגדות חשמלי, גלגל תנופה קדמי ולא רק אחורי ועם אפשרויות תצוגה ובקרה מתקדמות.

כמובן שיש עוד מכשירי כושר נוספים שניתן לרכוש, כגון תחנת עבודה להרמת משקולות (מולטי טריינר), מכשירי חתירה, מתקני מתח ומקבילים, ספות כושר ובטן, סטפרים ועוד. בחברת ציוד ספורט מובילה ידעו לייעץ לכם לגבי סוגי המכשירים השונים וגם לספק לכם אביזרים משלימים חשובים (סופגי זיעה, ידיות משיכה ועוד).

תחזוקה שוטפת של מכשירי הכושר – היבט חשוב בהתמדה איתם

כאמור, התמדה היא המפתח לשמירה על שגרת אימונים בריאה ומוצלחת. לכן, חשוב מאוד לשמור על מכשירי הכושר שרוכשים בצורה נכונה ושוטפת, כדי שיהיו מוכנים לשימוש מתי שתירצו ורצף האימונים שלכם לא יפגע. ניתן לעשות זאת על ידי ביצוע פעולות התחזוקה הנדרשות באופן עצמאי, כפי שמפורט בהוראות היצרן, או להתקשר עם חברה שמספקת שירות של טכנאים מוסמכים לשם ביצוע הטיפולים התקופתיים בצורה מקצועית יותר. חברה מקצועית אף תוכל לעזור לכם במקרה של תקלה כלשהי במכשירי הכושר שלכם. היא תדע לתקן מכשירי כושר מכל הסוגים כך שניתן יהיה להזמין ממנה טכנאי עבור תיקון הליכונים, תיקון אופני כושר, תיקון אליפטיקלים וכל סוג אחר של מכשיר כושר. היא גם תדאג שהטכנאי שלה יגיע במהירות, כך שלא יהיה צורך לחכות שבוע ולצאת משגרת האימונים.

טיפים נוספים שעוזרים לשמור על אורח חיים בריא וספורטיבי

לא להגזים

גם אם רוכשים מכשירי כושר לבית והם תמיד זמינים לפעולה, חשוב לא להגזים עם השימוש בהם. יש להעלות עצימות באופן הדרגתי ורצוי גם להתייעץ עם מאמן כושר אישי או לחפש תוכניות אימונים באינטרנט.

לשמור על תזונה נכונה

חשוב מאוד לשלב את שגרת האימונים עם תזונה נכונה. יש לנהל את שגרת צריכת המזון בצורה מושכלת וגם במקרה הזה רצוי להתייעץ עם מומחה דוגמת דיאטנית.

לישון היטב

חוסר שינה גורם לחוסר איזון הורמונלי, מגביר עייפות, מעודד השמנה ומוריד את מצב הרוח, גם אם מתאמנים באופן רציף.

הקפידו על כל אלה ותצליחו לשמור על שגרת ספורט ואורח חיים בריא מעתה והלאה. שיהיה בהצלחה!

1
נגישות