מס הכנסה שלילי - מה המשמעות של התוספת בחגי תשרי?

מס הכנסה שלילי – מה המשמעות של התוספת בחגי תשרי?

נשארתם מבולבלים מההכרזה לתת מענק למי שמקבל מס הכנסה שלילי עוד לפני החגים? מי זכאי ובכמה כסף מדובר? פואנטה עם ההסבר

מענק עבודה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




האם אתם זכאים לקבל מס הכנסה שלילי? האם הצעת החוק לגבי מס הכנסה שלילי רלבנטית אליכם? אחרי מענק קורונה, מענק הסתגלות, מענק לעצמאים, מענק לעסקים ומענק לכל אזרח, בימים הקרובים נשמע הרבה על מס הכנסה שלילי, ולכן כדאי להבין קצת יותר מה אומרת הצעת החוק של נתניהו וכ"ץ.

אם אתם מבולבלים, יש לכם סיבה טובה. רק לאחרונה אושרה סוף סוף התוכנית הכלכלית שאמורה לעשות סדר למשך כשנה, והנה עוד מענק שאמור לעלות כמעט מיליארד שקל לקופת המדינה. מי ייהנה ממנו? מס הכנסה שלילי הוא למעשה מענק עבודה, שהמדינה נותנת כדי לעודד אזרחים עובדים שלמרות עבודתם לא מגיעים לרף הכנסה מינימלי. ההצעה הנוכחית משמעותה תוספת של 67% למענק עבודה (מס הכנסה שלילי) לשנת 2020 בעבור החודשים אפריל עד דצמבר.

מס הכנסה שלילי / מענק עבודה מוגדל

כאן במדור כסף באתר פואנטה פרסמנו שלאור המשבר הכלכלי, רשות המסים הקדימה את העברת מענק העבודה עבור שנת 2019 וניתן להגיש בקשה ולקבל אותו תוך זמן קצר.

פואנטה

בדרך כלל מדובר בממוצע בסכום של עד כ-4000 שקל למי שמקבל את המענק. כאמור, ההצעה אמורה להגדיל בשיעור של עד 67% את הסכום. אולם, לא כל התוספת תתקבל בבת אחת. בחגי תשרי תוענק מקדמה לשכירים או עצמאים שנמצאו זכאים למענק עבודה עבור 2019. גובה המקדמה – 25% מסכום המענק לשנה זו. יתרת התוספת תשולם יחד עם המענק הבסיסי במהלך השנה הבאה. עוד נקבע כי סך התוספת בגין מענק עבודה 2020 לא תפחת מאלף שקלים.

כבר בסוף חודש אוגוסט הודיעו ראש הממשלה ושר האוצר על הכוונה להגדיל בחגי תשרי את הסכום עבור מי שזכאי לקבל מס הכנסה שלילי. נתניהו אמר אז שמענק כזה יעודד יציאה לעבודה. לכן, שכיר שעל פי נתוני הביטוח הלאומי קיבל דמי אבטלה בעבור מלוא החודשים אפריל עד יולי 2020 ברצף, לא יהיה זכאי לקבלת המקדמה למענק, שנועד לעודד השתתפות בשוק העבודה.

כך או כך, צריך לזכור שהבעיה האמיתית של המשק עכשיו היא מאות אלפי מובטלים שפשוט אין להם איפה לעבוד ומובטלים שיצטרפו למעגל בשל הסגר הנוסף.

מס הכנסה שלילי – מי בכלל זכאי לקבל מענק עבודה?

 

שכיר/עצמאי שעמד בכל שלושת התנאים הבאים:

  1. א הכנסתו החודשית הממוצעת מעבודה ו/או מעסק גבוהה מ- 2,090 ש"ח ונמוכה מ- 6,807 ש"ח.
    ב. לגבי מי שהוא הורה יחיד – הכנסתו הממוצעת כאמור גבוהה מ- 1,290 ש"ח ונמוכה מ- 11,650 ש"ח.
  2. מלאו לו 23 שנים ויש לו ילד אחד לפחות (שטרם מלאו לו 19 שנים) או שמלאו לו 55 שנים גם ללא ילדים.
  3. במועד כלשהו, מלבד דירת מגורים יחידה לא היתה בבעלותו זכות במקרקעין העולה על 50%.

אין מצב שעדיין לא הצטרפתם לטלגרם של פואנטה >

אין מצב שאתם לא עוקבים אחרינו באינסטגרם > 

למה שלא תצטרפו לקבוצת "עדכוני קורונה" של פואנטה >

העצמאים ממתינים להסדרת דמי אבטלה

על רקע הסגר השני, נזכיר כי מענקים אלו ואחרים אינם פותרים מן היסוד את בעיית העצמאים בישראל, אשר לא מקבלים מהמדינה דמי אבטלה למרות שהם משלמים ביטוח לאומי כמו שכירים. המענקים שקיבלו חלק ניכר מהעצמאים זעומים – ולא מאפשרים להם להתקיים בכבוד או להמשיך ולקיים את העסק שלהם.

חלק גדול מאותם עצמאים הם בעצמם מעסיקים, כך שכאשר הם סוגרים את העסק הם מוציאים ממעגל העבודה עוד אנשים. חלוקת מענקים של כמה אלפי שקלים היא לכל היותר פלסטר קטן שלא יעצור את הדימום אם לא ישתנו דברים מהותיים יותר.

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

היה לכם מעניין? שתפו חברים בוואטס אפ ואל תשכחו לפרגן לנו כאן בלייק – זה ממש חשוב לנו!

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות