רילמי 6: סמארטפון זול עם תכונות מתקדמות. היכנסו לסקירת פואנטה

רילמי 6: סמארטפון זול עם תכונות מתקדמות. היכנסו לסקירת פואנטה

רילמי 6 הוא סמארטפון זול של חברת REALME, שהחל להימכר בארץ. הוא מגיע עם מפרט מבטיח ומתחרה ברדמי 9S ל שיאומי. האם זה יהיה הסמארטפון הבא שלכם? סקירת פואנטה

רילמי
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




לא בכל יום מושק מותג סלולר חדש בישראל, ולכן חברת REALME (רילמי) הסינית מסקרנת במיוחד. כפי שפרסמנו כאן במדור סלולר באתר פואנטה, מדובר במותג צעיר שתופס תאוצה בעולם, בזכות אסטרטגיה שמזכירה את שיאומי: הבטחה למוצרים עם נתונים גבוהים ומחירים נמוכים. שלושה דגמי סמארטפונים של רילמי משווקים כעת בישראל. היקר שבהם הוא רילמי X3 SUPERZOOM, והזול שבהם הוא REALME 6 (רילמי 6). מדובר במכשיר שמחירו 1000 שקל בלבד, אך למרות המחיר הנמוך – הוא מציע כמה תכונות מתקדמות במיוחד. אז מה מקבלים בסמארטפון של 1000 שקל? במשך מספר שבועות השתמשנו במכשיר, וכעת כל הפרטים כאן בסקירת רילמי 6:

 

תכונות עיקריות – REALME 6:

  • מסך: 6.5 אינץ'
  • קצב רענון מסך: 90hz
  • מצלמות: 4 אחוריות, אחת מהן 64MP. מצלמת סלפי 16MP.
  • טעינה: מהירה, 30W
  • מעבד: Helio G90T
  • זיהוי טביעת אצבע: בצד המכשיר
  • תשלומים חכמים: שבב NFC
  • מערכת הפעלה: realme UI – Android 10
  • נפח אחסון: 128GB ו-4GB RAM

מסך RELME 6

המכשיר מגיע עם מסך 6.5 אינץ' ברזולוציית 1080 על 2400 פיקסלים עם קצב רענון של 90HZ עם וקצב דגימה של 120HZ. מדובר בתכונה מפתיעה לאור המחיר הנמוך של הסמארטפון, ואפשר לומר בביטחון שאין שום סמארטפון במחיר הזה שמציע קצב רענון של 90HZ. התנועה חלקה, והתצוגה במסך נעימה לעין אך לא עשירה כמו שתמצאו במכשירי דגל יקרים. הסיבה היא כנראה שלא מדובר במסך AMOLED שחלק מאיתנו כבר התרגלו אליו, אלא מסך בטכנולוגיית IPS LCD. עם זאת, יש להניח שעבור רוב המשתמשים אלה דקויות שאינן משמעותיות.

מצלמות רילמי 6

REALME

מערך צילום מרובע הפך כמעט לסטנדרט, וגם בדגם רילמי 6 יש 4 מצלמות, אשר הראשית היא של 64 מגה פיקסל.

  • מצלמה ראשית: 64 מגה פיקסל עם מפתח צמצם F1.8
  • עדשה רחבה: 119 מעלות, חיישן 8 מגה פיקסל F2.3
  • עדשת מאקרו: 2 מגה פיקסל F2.4
  • מצלמת עומק: 2 מגה פיקסל F2.4

הופתענו מתוצאות הצילום. התמונות בהחלט מוצלחות ויספקו גם את חובבי השיתוף באינסטגרם – בעיקר באור יום. בלילה התמונות פחות מוצלחות, אבל סבירות. ניתן לדלג בין צילום רגיל לזום X2, זום X5 ועדשה רחבה ע"י לחיצה על הסמלים. בעת המעבר לצילום בעדשה הרחבה מורגש שינוי בצבעים.

מצלמות רילמי 6
צילום במצלמה הראשית ברילמי 6. צילום: דפנה הראל כפיר

 

רילמי 6
צילום מאותה נקודה בזום X2 ברילמי 6. צילום: דפנה הראל כפיר

 

REALME 6
צילום מאותה נקודה בזום X5 ברילמי 6. צילום: דפנה הראל כפיר

 

צילום רילמי 6
צילום מאותה נקודה בעדשה רחבה ב REALME 6. צילום: דפנה הראל כפיר

 

REALME
צילום לילה – רילמי 6. צילום: דפנה הראל כפיר

 

רילמי
צילום במצלמת מאקרו – REALME 6. צילום: דפנה הראל כפיר

מעבד – רילמי 6

הדגם הזה הוא כאמור הזול מבין שלושת הדגמים שמושקים כעת. הוא לא מצויד במעבד סנאפדרגון אלא במעבד MEDIATEK HELIO G90T. מבחינת הסמראטפון, הוא עובד טוב, אך לעתים מגמגם. הדגם הזה מגיע עם זיכרון עבודה של 4 GB בלבד, וגם לזה יש השפעה.

RELME 6 – סוללה וטעינה

היתרון הבולט ביותר של הסמארטפון הזה הוא הסוללה המצוינת שלו והטעינה הסופר מהירה. מדובר בסוללת 4300MAH שמחזיקה אפילו יום וחצי בשימוש יחסית רגיל. למכשיר טעינת פלאש 30W מהירה, והמטען המהיר מאפשר לטעון אותה במלואה תוך שעה.

רילמי 6 – תכונות נוספות

חיישן טביעת אצבע

אם התרגלתם לפתוח את המכשיר שלכם באמצעות טסיע אצבע על המסך, תצטרכו להתרגל לפתיחה שונה. כאן חיישן זיהוי טביעת האצבע ממוקם בחלקו הימני של המכשיר. לנו זה היה קצת פחת נוח, אבל כנראה זה עניין של הרגל. בכל מקרה, הוא עובד מצוין והמכשיר נפתח מהר. יש גם אפשרות להשתמש בזיהוי פנים.

NFC

אחד היתרונות במכשיר הוא NFC – אותו שבב שמאפשר תשלומים חכמים. עבור מי שנוסע בתחבורה ציבורית, NFC נעשה שיקול חשוב במיוחד בתקופה האחרונה, לאור האיסור להשתמש במזומן.

רילמי 6 – מחיר

כאמור, מדובר בסמארטפון זול – ואפילו זול מאוד ביחס לתכונות שהוא מציע.

מחיר: כ-1000 שקל.

בשורה התחתונה

רילמי 6 הוא סמארטפון טוב באופן כללי, ומצוין ביחס למחירו. הוא מספק את כל מה שמשתמש יכול לרצות לקבל בתקציב נמוך, והרבה יותר מזה. איכות הצילום טובה יחסית והסוללה מצוינת. המסך לא בחזית הטכנולוגיה והוא לעתים מגמגם, אבל הוא בהחלט עושה את העבודה היטב ועונה להגדרה "תמורה בעד הכסף".

למעשה, הוא מספק תחרות מצוינת למכשירי הביניים שהוציאה לאחרונה סמסונג (גלקסי A71 או גלקסי A51) – והוא יותר זול מהם.

אם המכשירים האחרים של רילמי, היקרים יותר, יעמדו בסטדנרט דומה – תהיה לשיאומי ולסמסונג סיבה לחשוש.

היה לכם מעניין? תהיו נחמדים, פרגנו לנו בלייק!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

ואל תשכחו לשתף את החברים…

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות