4 היתרונות העיקריים של דק לגינה

4 היתרונות העיקריים של דק לגינה

אם יש לכם חצר, ייתכן שאתם מתלבטים לגבי דשא, ריצוף או דק לגינה. הדק טומן בחובו יתרונות רבים, החל מחיסכון בעלויות השקיה ועד מראה טבעי וחם. כל הפרטים – בכתבה

דק לגינה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

התקנת דק בגינה הפרטית מבטיחה שדרוג משמעותי של הגינה, מראה מרשים ויוקרתי, נוחות וניצול אופטימלי של החצר כל עונות השנה. היתרונות של דקים מעוצבים ועמידים לגינה הם רבים ומשמעותיים, ומעבר להיבט האסתטי הדק מעלה את שווי הנכס בשוק החופשי, הוא מאפשר לדיירים ללכת יחפים על המשטח וניתן להקים פינת ישיבה עם פתרון קירוי או הצללה מעל הראש כמו פרגולה, סוכך זרוע, רשת צל וכיוצא בזה.

יש שני סוגים עיקריים של דק לגינה – דק סינטטי או דק מעץ. היתרון בדק במבוק הוא העמידות המצוינת שלו לאורך זמן בפני רטיבות ונזקי מזג האוויר. הדקים העשויים מבמבוק מגיעים בטווח רחב של עיצובים וגוונים, ההתקנה יחסית קלה ונוחה והתחזוקה השוטפת שלו פשוטה.

לדק במבוק יש יתרונות משמעותיים לעומת דקים אחרים, למשל עמידות גבוהה, מראה יוקרתי, חוזק רב (יותר מעץ), מראה אחיד ויש אפשרות להתקין את הדק ללא ברגים כדי ליהנות ממשטח אחיד ואלגנטי במראה מרשים ויוקרתי מאוד.

יתרונות מרכזיים של דק לגינה

דק לגינה משדרג את החצר הפרטית ומבטיח מראה מרשים כל ימות השנה. הדקים בגינה מבטיחים יתרונות רבים וחשובים, להלן היתרונות העיקריים:

 חיסכון בעלויות ההשקיה

ישראל היא מדינה חמה ושטופת שמש, לכן יש להשקות היטב את הצמחים והעצים בגינה הפרטית, גם בחורף, והדק מאפשר לחסוך באופן משמעותי בהוצאות ההשקיה מאחר ומחפים את הקרקע במשטח מעץ או מבמבוק.

בטיחות

את הדק מתקינים על תשתית מקורות עץ או מתכת, ואין מגע בין הדק לקרקע לכן הלוחות לא סובלים מהלחות ומרטיבות הקרקע. ההתקנה על בסיס קורות עץ או מתכת יוצרת גם תחושה אוורירית ומדמה מעין ריחוף כאשר צועדים על המשטח. הדק משדרג את נושא הבטיחות בגינה מאחר ולא צועדים ישירות על הקרקע ואין חשש מפציעות וחתכים בגלל אבנים חדות, מסמרים, שברי זכוכיות, קוצים וכו', ובנוסף הדק מאפשר ללכת עליו באופן בטוח גם לאחר השקיה או גשם ולא סובלים מעקיצות של חרקים המסתתרים בין העשבים והצמחים בגינה.

מראה מרשים ויוקרתי

דק במבוק, עץ טבעי או סינטטי משדרג את מראה הגינה ומעלה את שווי הנכס בשוק. הדק מהווה פתרון אסתטי מושלם לכל גינות הנוי הפרטיות, הוא מתאפיין לרוב במראה כפרי וחם, הדק דומיננטי בחצר ותורם לאווירה ביתית נעימה ומרגיעה. אם יש בריכת שחייה בחצר הפרטית ניתן להתקין את הדק מסביב לבריכה וליהנות ממראה מרשים ויוקרתי ומפתרון בטיחותי המונע נפילות.

משטח נוח ונעים למגע

הדק בגינה הוא משטח המחפה את הקרקע, נוח ללכת עליו גם בימים חמים, הוא בטיחותי ונעים למגע. דקים מבקבוק לדוגמא מהווים משטח טבעי ואפשר ללכת עליהם ברגליים יחפות גם בקיץ, ועל הדק אפשר לתכנן פינת ישיבה מעוצבת לצורך שדרוג הגינה וכדי ליהנות מפינת אירוח טבעית ומרגיעה ומניצול הגינה רוב ימות השנה.

1
נגישות