האם אפשר לתקן ניתוח אף כושל?

האם אפשר לתקן ניתוח אף כושל?

אמנם ניתוח אף הוא ניתוח פופולרי ונפוץ, ואמנם היידע והיכולות התרחבו משמעותית, אבל עדיין לעתים ניתוח אף אינו מצליח. איך לתקן ניתוח אף כושל?

לתקן ניתוח אף
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

ניתוח אף הוא הליך כירורגי שהשתכלל באופן משמעותי בשנים האחרונות. המיומנות של המנתחים הפלסטיים שמבצעים ניתוחי אף השתדרגה, וככל שהניתוח הפך לפופולרי יותר, כך גם הצטבר ידע נרחב. כל אלה מביאים לתוצאות טובות מאוד ברוב רובם של המקרים, אבל יש מצבים שבהם ניתוח האף לא משפר את המראה שלו. למעשה במספר מועט של מקרים הניתוח אף גורם לנזק – אבל חשוב לדעת שניתן לתקן ניתוח אף כושל.

סוג הנזק שנגרם לאף

השלב הראשון בדרך לתיקון ניתוח אף שנכשל הוא לאבחן במדויק את אופי הפגיעה באיבר. המקרה הנפוץ יותר הוא כשיש חוסר סימטריה מסוים בנחיריים או בקצה של האף. עוד מצב שמצריך תיקון הוא בליטות קטנות של רקמות סחוסיות. כדאי לדעת שתופעות אלה נגרמות לאו דווקא מפעולה רשלנית של המנתח, אלא מהמבנה האנטומי של האף, ואין דרך לדעת מראש שזו תהיה התוצאה.

מצב מורכב יותר הוא פגיעה מבנית ממשית באף. מצב זה הוא כבר תוצאה של ניתוח לא מקצועי מספיק, ובעיקר כריתת מופרזת של סחוסים.

מי מבצע את ניתוח תיקון האף?

כשהצורך בתיקון האף נובע מכשל מהסוג הראשון, בדרך כלל מי שיבצע את התיקון הוא הכירורג הפלסטי שביצע את הניתוח המקורי. רופא ותיק ואמין לא יגבה סכום כסף נוסף על התיקון, אלא יבצע אותו כחלק מהשירות ומתוך הבנה שנדרשת פעולה נוספת כדי להגיע לתוצאות הרצויות.

לעומת זאת, במצבים מהסוג השני ההמלצה היא לחפש מנתח חדש, רצוי איש מקצוע בעל ניסיון רב במיוחד בניתוחי אפים ובפרט ניתוחים לתיקון הליך כירורגי כושל.

כיצד מתבצע ניתוח לתיקון הליך כירורגי שנכשל?

ניתוחים מהסוג הראשון, כשהכשל צנוע יחסית, הם הליכים כירורגיים פשוטים. עיקר העבודה כבר נעשתה, ואפשר להגדיר את הניתוח השני ככוונון עדין של התוצאות. למרות זאת חשוב כמובן להתנהל בזהירות, ובפרט לא לגרום נזק שיפגע בדרכי הנשימה.

תיקון ניתוח אף כושל מהסוג השני הוא כבר הליך כירורגי מורכב. הוא עשוי לכלול השתלה של סחוסים כדי לפצות על הכריתה העודפת, ולמעשה במקרים רבים הוא מוגדר כשחזור אף.

בפורטל mynose תוכלו למצוא מידע מקיף על ניתוחי אף מכל הסוגים, וכן המלצות מפורטות מה לעשות כשהניתוח הראשון לא מספק את המראה המבוקש. מומלץ להיעזר במידע המקצועי על-מנת להתנהל נכון, כדי שהניתוח השני יוביל לתוצאות המצופות ויהפוך את עוגמת הנפש המובנת אחרי הניתוח הראשון הכושל לנחת רבה.

1
נגישות