תחבושות, טמפונים או תחתוני מחזור? באיזה כדאי לך להשתמש ומתי?

תחבושות, טמפונים או תחתוני מחזור? באיזה כדאי לך להשתמש ומתי?

תחבושות וטמפונים כבר מזמן הפכו לנחלתן של כל הנשים והנערות בעולם, אבל תחתוני מחזור הם פתרון פחות מוכר. מה כדאי לדעת?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

המחזור החודשי משותף אמנם לכל הנשים, אך אצל כל אישה הוא שונה מבחינת הזמן שהוא נמשך, עוצמתו ותופעות הלוואי שלו. כדי להקל על הנשים, הומצאו מספר מוצרי היגיינה נשית המסייעים בספיגת הזרם, ומאפשרים התנהלות נוחה ובטוחה גם במהלך ימי המחזור. המבחר הגדול עשוי להיות מבלבל, לכן אספנו עבורכן את כל המידע שאתן צריכות לדעת על טמפונים, תחבושות ותחתוני מחזור.

תחבושות

התחבושות ההגייניות הן בחירתן של נשים רבות משלל סיבות, כמו נוחות, יכולת ספיגה ואפילו מטעמי בריאות. את הפדים מצמידים לפנים התחתונים וישנן גם כאלה בעלות כנפיים דביקות, המאפשרות אחיזה טובה יותר ומונעות תזוזה במהלך היום. בתוך הפד ישנה מערכת ספיגה מיוחדת, הלוכדת בתוכה את המחזור ומונעת נזילה. נערות רבות בשלבים הראשוניים עם ההיכרות של המחזור, מעדיפות להשתמש בפדים, משום שהם נוחים לשימוש ולהחלפה, ומאחר שהם אינם דורשים החדרה כמו הטמפונים.

לרוב, תחבושות יגיעו בטווח מסוים של יכולת ספיגה, להתאמה לעוצמת המחזור. הן גם מגיעות בגדלים להתאמה מושלמת לגוף. ישנן גם תחבושות ייחודיות למהלך הלילה בעלות יכולת ספיגה מוגברת, שמטרתן לאפשר שינה נוחה לאורך כל הלילה, ללא דליפות.

אם את מתכננת לצאת לטיול שיימשך מספר ימים, את יכולה לנסות לבדוק איך לזרז מחזור כדי להימנע מההתעסקות עם המחזור מבחינת הכאבים והחלפת התחבושות. אם בכל זאת יצא שהמחזור שלך הגיע עם מועד הטיול, שקלי אם את רוצה להסתובב עם פדים, שהם אמנם נוחים מאוד להחלפה, אך מסורבלים יותר מטמפונים.

כמו כן, זכרי לארוז איתך כמות מספקת של תחבושות כי ייתכן שהמוצר המועדף עלייך לא בהכרח יהיה זמין בארץ זרה, או לחילופין לבחור במוצר אחר כמו תחתוני מחזור, שעליהן נרחיב בהמשך.

טמפונים

גם הטמפונים הם מוצר היגייני נפוץ, שאותו מעדיפות נשים רבות. היתרון של מוצר זה הוא היכולת להיכנס לים או לבריכה גם במהלך המחזור, דבר שתחתוני המחזור או הפדים אינם מאפשרים. ברגע שלומדים כיצד להחדיר את הטמפון בצורה נכונה לנרתיק, מאוד קל להשתמש בהם במהלך היום. בנוסף, האריזה שלהם קומפקטית ונוחה לאחסון גם בתיקים קטנים.

ברגע שהטמפון מוחדר הוא מתרחב בתוך הנרתיק וסופג לתוכו את הדם, בכך הוא גם חוסם נזילות. גם כאן ניתן למצוא טמפונים בעלי יכולות ספיגה שונות להתאמה לעוצמות הזרימה במהלך ימי המחזור השונים. יש גם צורות החדרה שונות, עם מוליך וללא מוליך. המוליך יכול לסייע בהחדרה למי שרק מתחילה את דרכה בשימוש בטמפונים. בהחדרה ללא מוליך חשוב מאוד לחטא את הידיים לפני כן.

הטמפונים גם הם חד־פעמיים, כך שהם אינם אידאליים לסביבה, אך עשויים מחומרים מתכלים יותר מאשר הפדים. חשוב מאוד להחליף את הטמפון בתכיפות כדי למנוע סיבוכים הקשורים בזיהום. אם את בחופשה באתר נופש או באי טרופי זו בהחלט הבחירה הטובה ביותר, שכן תוכלי לבלות בים ובבריכה ללא חשש.

תחתוני מחזור

מוצר זה הפך בשנים האחרונות לפופולרי יותר ויותר ובהחלט ניתן להבין מדוע. תחתוני מחזור נראים ומרגישים ממש כמו תחתונים רגילים, אך בתוכם ישנו פד פנימי הסופג את הדם ומונע נזילות במהלך היום. בשל צורת המוצר כמובן שפשוט מאוד ללבוש אותו, ממש כפי שלובשים כול זוג תחתונים אחר.

תחתוני מחזור מגיעים בצורת שימוש חד־פעמית ורב־פעמית. התחתונים החד־פעמיים הם מושלמים במיוחד לטיול בשטח ושינה מחוץ לבית במקום שאין בו שירותים מסודרים, מאחר שאין צורך לכבס אותם לאחר השימוש. בנוסף, ניתן לרכוש תחתונים חד־פעמיים בעלי יכולת ספיגה גבוהה במיוחד שיגנו עלייך גם במהלך הלילה ללא חשש. תחתוני מחזור רב־פעמיים מתאימים בעיקר לשימוש בבית, שכן יש לכבס אותם לאחר כול שימוש. מצד שני הם כמובן אקולוגיים יותר שכן הם מייצרים פחות פסולת.

לסיכום, בשוק ישנם שלל פתרונות היגייניים לזמן המחזור שמהם תוכלי לבחור. כדאי תמיד להתנסות כמה שיותר כדי לגלות איזו מהאפשרויות הכי מתאימה לך ולצרכים שלך. כמובן שאינך חייבת להיצמד לאפשרות אחת בלבד, שכן היתרונות של כל אפשרות יתאימו לך למצבים שונים. אין דבר חשוב יותר מהבריאות והנוחות שלך במהלך ימי הווסת, לכן שמרי על היגיינה, בחרי במוצרים איכותיים ותמיד הקשיבי לגופך.

1
נגישות