זו טיקטוק? לא, זו פייסבוק. סרטוני רילס (REELS) יוטמעו גם כאן

זו טיקטוק? לא, זו פייסבוק. סרטוני רילס (REELS) יוטמעו גם כאן

לא רק בטיקטוק ולא רק באינסטגרם. סרטונים קצרצרים ימלאו גם את הפיד שלכם בפייסבוק. אז קבלו את פייסבוק Reels וגלו איך אתם עושים מהם כסף

פייסבוק reels
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מי אמר שחייבים להמציא את הגלגל? לפעמים הרבה יותר נוח לקחת משהו טוב שמישהו אחר כבר המציא. וזה מה שפייסבוק (או ליתר דיוק, מטא) עושה. בפייסבוק כבר הבינו מזמן שסרטוני הטיקטוק הקצרצרים הם מוצר מנצח, ואימצו אותם תחת השם Reels באינסטגרם. עכשיו הם גם מאפשרים Reels בפייסבוק. התזמון, כמובן, לא מקרי – אחרי הירידה במספר המשתמשים בפייסבוק בעולם, ואחרי הפגיעה בשווי החברה. המטרה היא להביא קהל צעיר אל הרשת החברתית המזדקנת, ולא משנה אם מדובר ב-Me Too קלאסי.

ייתכן, כך אומרים בחברה, שאפשר יהיה לשתף את קטעי ה-Reels בפייסבוק ובאינסטגרם במקביל.

בהודעה שפרסמה החברה, מציינת מטא כי "סרטוני וידאו מהווים קרוב למחצית מהזמן שאנשים גולשים בפייסבוק ובאינסטגרם כיום". כחלק מהמגמה הזאת, במטא יציעו ליוצרי תוכן כלים להרוויח כסף מסרטוני הרילס שהם יעלו. "החברה ממקדת את מאמציה בקטעי ה-Reels – במטרה להפוך אותם לכלי הטוב ביותר עבור יוצרים שרוצים להגיע לקהלים חדשים, להתחבר לצופים ולהרוויח כסף. לצד זאת, Meta מסייעת לאנשים למצוא תוכן רלוונטי ומבדר בקלות ובמהירות, וממשיכה לפתח אפשרויות חדשות גם בתחום זה".

השקת פייסבוק Reels בישראל

Meta העולמית משיקה את Facebook Reels בישראל לצד 174 מדינות נוספות בעולם (בארה"ב ההשקה הייתה לפני מספר חודשים). בחברה אומרים שסרטוני ה-Reels הקצרים מהאינסטגרם הפכו לפורמט התוכן הצומח ביותר בפלטפורמות של החברה.

ניתן ליצור קטעי Reels ולצפות בהם בפיד, בקבוצות ובחלונית ה-Watch של פייסבוק. אנשים יוכלו לעקוב אחר יוצרי התוכן ישירות מתוך קטעי הוידאו, לעשות לייקים, להגיב ולשתף את הקטעים השונים.

כלים חדשים ליוצרי תוכן: "יפיקו רווחים מהעשייה שלהם"

במטא מכריזים במקביך על כלים ליוצרי תוכן: "הכלים החדשים יאפשרו להם להפיק רווחים מהעשייה שלהם, לבטא את היצירתיות שלהם בצורות חדשות ולצפות בקטעי ה-Reels בדרכים שונות", אומרים בחברה.

דרכים חדשות להרוויח כסף מ-Facebook Reels

ביולי האחרון Meta הכריזה כי תשקיע מיליארד דולר ביוצרי התוכן שפועלים בפלטפורמות, לרבות תכנית בונוסים ייחודית ליוצרי Reels – שמשלמת ליוצרי תוכן שעומדים בקריטריונים עד 35,000 דולר מדי חודש עבור הצפיות בקטעי ה-Reels שלהם. כעת, החברה מתכננת להרחיב את תכנית הבונוסים למדינות נוספות, על מנת שעוד יוצרים יזכו לתגמול על התכנים שלהם.

פואנטה בטלגרם

בנוסף, החברה בונה כלי מוניטיזציה חדשים עבור Facebook Reels, שיאפשרו ליוצרי התוכן לחלוק ברווחים שמתקבלים ממודעות ולזכות לתמיכה מהמעריצים שלהם:

  • החברה בוחנת אפשרות להציג מודעות בתוך קטעי ה-Reels – החברה תאפשר להציג באנרים שקופים למחצה שמופיעים בתחתית הסרטון, או סטיקרים סטטיים שיוצרים יכולים למקם בתוך הקטעים שלהם, וכך מפריעים בצורה מינימלית לסרטונים השונים. האפשרות לשלב מודעות ב-Facebook Reels כבר זמינה לכל יוצרי התוכן בארצות הברית, קנדה ומקסיקו שעומדים בקריטריונים לשימוש במודעות ה-in-stream, ובחודשים הקרובים צפויה להתרחב למדינות הנוספות שבהן מודעות ה-in-stream זמינות – לרבות ישראל.
  • החברה בוחנת אפשרות להעניק כוכבים בזמן צפייה בקטעי Reels – צופים יוכלו לקנות ולהעניק כוכבים ליוצרים שהם אוהבים, בזמן שהם צופים בתכנים שלהם.
  • החברה בוחנת אפשרות להציג פרסומות במסך מלא בין קטע Reels אחד לאחר – ממש כמו כל תוכן שזמין בפייסבוק, ניתן יהיה להגיב על הפרסומות, לעשות להן לייק, לצפות, לשתף או לדלג עליהן. פרסומות אלו יושקו בהמשך בצורה הדרגתית ברחבי העולם.

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

כלים חדשים לעריכת קטעי Reels

עם השקת Facebook Reels ברחבי העולם, החברה מציגה שורת כלים שיעזרו ליוצרים לשדרג את הסרטונים שלהם. הכלים החדשים כוללים:

  • רמיקס – יוצרים יוכלו להציג את הסרטון שלהם לצד קטע Reels קיים ולייצר סרטון משותף.
  • קטעי Reels ארוכים – ניתן יהיה ליצור סרטונים באורך של עד 60 שניות.
  • טיוטות – בקרוב יוצרים יוכלו לשמור את הסרטונים שלהם כטיוטה, מבלי למחוק אותם או לפרסם אותם.
  • כלי חיתוך – יוצרים שמקליטים סרטונים ארוכים או מצלמים סרטוני לייב יוכלו לחתוך את הקטעים שלהם בקלות ולהתנסות בפורמטים חדשים.

ליצור ולצפות ב-Reels ממקומות חדשים

בשבועות הקרובים, Meta תציג מספר עדכונים שיאפשרו ליצור ולצפות בקטעי Reels במקומות שונים בפלטפורמה:

  •  Stories – ניתן יהיה לשתף את קטעי ה-Reels לסטורי בפייסבוק על מנת להגדיל את החשיפה, או להשתמש בקטעי Stories קיימים וציבוריים כדי ליצור סרטוני Reels.
  • Watch – אנשים יוכלו לצפות בקטעי Reels מתוך לשונית ה-Watch בפייסבוק, ובהמשך גם ליצור אותם משם.
  • במעלה הפיד – אנשים יוכלו להגיע לסרטונים בלחיצת כפתור דרך תגית חדשה של קטעי Reels שתוצג במעלה המסך.
  • המלצות בפיד – הפלטפורמה תתחיל להציג במדינות מסוימות המלצות לקטעי Reels שאנשים עשויים לאהוב בתוך הפיד שלהם, ותשים דגש על יוצרי תוכן בתחילת דרכם.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

תגובות: 0

נגישות