חיסכון בכסף ומניעת זיהום אוויר - כל היתרונות לשימוש ברכב חשמלי

חיסכון בכסף ומניעת זיהום אוויר – כל היתרונות לשימוש ברכב חשמלי

יתרונות הרכב החשמלי רבים, החל מהחיסכון הכספי בשל עלויות הטעינה הנמוכות מעלויות התדלוק, ועד השמירה על הסביבה. רוצים עוד? היכנסו לכתבה

יתרונות רכב חשמלי
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

מהפכת הרכב החשמלי נמצאת בראשיתה. אמנם יותר ויותר נהגים עוברים לנהוג במכוניות חשמליות, אך השינוי המשמעותי טרם הגיע ורוב הרכישות הן עדיין של רכב מונע בבנזין. כדי שהשינוי יקרה מהר יותר, כדאי להבין את המשמעויות ולהכיר את היתרונות האדירים שיש בנהיגה ברכב חשמלי או היברידי. הנה כמה מהיתרונות המרכזיים:

1. פחות זיהום אוויר

ללא ספק, היתרון העיקרי, הגדול והמשמעותי ביותר הוא ירידה ברמת זיהום האוויר בעת שימוש ברכב חשמלי או היברידי (פלאג אין היברידי). רכב חשמלי פועל על סוללה נטענת ולא על מנוע בערה פנימית כמו מנוע בנזין או דיזל. מנועים אלו שורפים דלק ופולטים לאוויר חומרים מזהמים. כאשר בוחרים ברכב היברידי, שיכול לפעול גם על חשמל וגם על דלק, עדיין קיימת צריכת הדלק ולפיכך גם פליטת החומרים המזהמים, אך היא נמוכה באופן משמעותי.

2. חשמל זול יותר מדלק

מבחינת עלויות, חשמל זול מדלק. גם אם נוסיף את עלות התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי, וגם את עלות החלפת הסוללה בעת בלאי (לאחר שמונה שנים ויותר), עדיין המחיר הסופי יהיה זול יותר מתדלוק בדלק.

3. מנוע שקט

יתרון נוסף שיש לרכב חשמלי במסגרת ה"מהפכה הירוקה" הוא השקט. מנוע חשמלי שקט כמעט לגמרי, דבר שהופך את הנהיגה בו לשקטה ורגועה יותר. השקט הזה משפיע גם על הסביבה, שכן גם הולכי הרגל והתושבים סביב שומעים פחות את רעש המכוניות.

4. צמצום זמן מוסך

רכב עם מנוע חשמלי מועד פחות לבלאי ולפגיעה בחלקים במקרה של תאונה. מנוע בנזין עובד על פעולת בוכנה שיש בה הרבה חלקים זזים ונעים שנועדו כדי להכניס את תערובת הבנזין פנימה למנוע, מנוע חשמל אינו נדרש לכך. לכן, במקרה של תאונה חלילה, יש סבירות נמוכה יותר שייפגעו חלקי המנוע וייגרם להם נזק מכיוון שהוא מובנה כיחידה אחת.

היעדר חלקים נעים מונע ודוחה את הבלאי של המנוע, ולפיכך, גם טיפולים תקופתיים אינם נדרשים בתדירות גבוהה כמו ברכב רגיל.

5. טעינה בבית

העובדה שאנחנו יכולים לטעון את הרכב היא ללא ספק מיתרונות הרכב החשמלי. רובנו נעיד על עצמנו כאנשים עסוקים שמנצלים את זמנם עד הדקה האחרונה לעבודה, לעשייה ולפעילות. אם נוכל לנצל את זמן המנוחה של הרכב (לרוב בלילה אך לא רק) כדי לטעון אותו, לא ניאלץ לחפש תחנת דלק, להיכנס אליה, להמתין בתור ולתדלק, ונוכל לנצל את הזמן הזה לדברים אחרים שאנו נדרשים להם במהלך היום.

6. ניצול אנרגיה אופטימלי

בזמן עמידה בפקקים או נהיגה איטית, מנוע בנזין ממשיך לצרוך דלק ואפילו בכמות רבה יותר מאשר כשהוא בתנועה, שכן הרכב אמנם לא זז, אך הצריכה נשארת כפי שהיא כדי להשאיר את המנוע פועל.

בזמן נהיגה הרכב חשמלי, המנוע משתמש בכמות אנרגיה בהתאם לצריכה שלו, כך שאם הרכב עומד או נוסע לאט, צריכת האנרגיה תהיה נמוכה מאוד. ממש ההפך מרכב רגיל והרבה יותר חסכוני.

7. הטבת מס

משרד התחבורה מבין את היתרונות שיש לרכב חשמלי מבחינת זיהום האוויר ומנסה לעודד רכישה של מכוניות חשמליות באמצעות הטבות מס. רפורמת המיסוי הירוק קובעת הטבות מס לכלי רכב ללא זיהום אוויר, כלומר רכב חשמלי, והוא עומד היום על 10% בלבד, בעוד שכלי רכב מזהמים, כלומר עם מנוע בנזין או דיזל, יכולים להגיע עד 83% מס בהתאם לדרגת זיהום האוויר שלהם ופרמטרים נוספים הקבועים ברפורמה.

רשימת היתרונות מעידה על כך שרכב חשמלי או אפילו היברידי, יהפוך להיות רכב ברירת המחדל בעתיד הלא רחוק.

הסיבות לעבור לרכב חשמלי מגוונות ומרובות, וזה רק הגיוני יהיה לעשות את השינוי ממש כמו שאר מדינות העולם: ארצות הברית, אירופה, סין, יפן ועוד.

1
נגישות