אל על: טיסות בוטלו גם הערב, למרות הוראת בית המשפט

אל על: טיסות בוטלו גם הערב, למרות הוראת בית המשפט

לקוחות אל על שהזמינו טיסות לשבוע הבא מבקשים לבטלן ללא דמי ביטול

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

כ-2000 לקוחות נוספים של אל על, שתכננו לטוס מתל אביב להונג קונג ולבייג'ין או משם חזרה לארץ – נתקעו בגלל סכסוך העבודה באל על. 

למרות שבית המשפט הורה היום לטייסים לחזור לעבודה לאלתר, הערב קיבלו הנוסעים את ההודעה הבאה: "החברה נאלצה לבטל את טיסה 075 להונג קונג וטיסה 076 חזרה, וכן את טיסה 095 לבייג׳ין וטיסה 0966 חזרה, עקב אי היענות הצוותים לאייש את הטיסות. אנו מתנצלים על הפגיעה בלקוחות ופועלים למצוא להם פתרונות".

מטבע הדברים, לקוחות שבידיהם כרטיסי טיסה לטיסות אל על בזמן הקרוב מודאגים. בעמוד הפייסבוק של החברה יש מי שמבקש לבטל את הטיסה שהזמין ללא דמי ביטול, אך התשובה אינה מעודדת ולפיה "אנו מבינים את החשש, אך עושים את מירב המאמצים לחזור לפעילות סדירה בהקדם. ניתן לפנות אלינו בהודעה פרטית בנושא".

כאמור, מוקדם יותר היום התקיים דיון בבית הדין לעבודה בתל אביב בעקבות בקשה שהגישה הנהלת אל על נגד הטייסים ונגד ההסתדרות, והשופטת הוציאה צו שבו הורתה לטייסים לשוב לעבודה ולדאוג לשקט תעשייתי מוחלט. נקבע גיון נוסף ב-22.2.2017.

מצד אחד, השופטת נזפה בטייסים על כך שהם מכריזים על ימי מחלה ומשבשים את לוח הטיסות, מבלי שבפועל הכריזו על סכסוך עבודה רשמי. מצד שני, היא ציינה כי ההנהלה נקטה צעד חד-צדדי והפחיתה שכר של מספר טייסים ששובצו בתפקידי קרקע ואשר עד לאותה העת שולם להם שכר גבוה יותר מכוח הסכמה דיונית שהושגה בין הצדדים.

בשורה התחתונה, כאמור, היא דרשה מהטייסים לשוב לעבודה, אך הדבר לא קרה. במהלך היום הם אף אמרו שטייס לא יכול להטיס מטוס בבטחה אם הוא חש שאינו כשיר לכך, ובכך כנראה רמזו על תוכניותיהם לערב. 

בינתיים, הציבור משלם את המחיר, ובידיו שתי דרכים מרכזיות להשיב מלחמה לחברה שמזלזלת בו: ראשית, הגשת תביעות – ואכן הוגשו נגד אל על שורה של בקשות לתביעות ייצוגיות בחודשים האחרונים; שנית, להימנע מלטוס באל על, עד אשר תתייחס בהערכה ובכבוד לקהל הלקוחות שלה.

.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות