קורס דירקטורים - איפה לומדים?

קורס דירקטורים – איפה לומדים?

קורס דירקטורים הוא קורס חובה עבור מי שמעוניין לכהן כדירקטור, אבל מעבר לזה, הוא מומלץ להרבה מאוד אנשים. היכנסו לפרטים

איפה לומדים קורס דירקטורים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

דירקטוריון בחברה הוא גוף המכונה מועצת המנהלים או חבר המנהלים, והוא מהווה את שכבת ההנהלה העליונה בתאגיד, חברה או עמותה. החברים המכהנים בדירקטוריון הם דירקטורים, והתפקיד שלהם הוא לא לבצע את הניהול השוטף של החברה, אלא לפקח על המנכ"ל, לקבוע את היעדים של הארגון ואת האסטרטגיה שלו. זה בא לידי ביטוי בקביעת המבנה הארגוני ומדיניות השכר, מינוי ופיטורים של המנכ"ל, אחריות לאישור דו"חות כספיים, התוויית מדיניות ופיקוח על ביצוע ועוד. מכאן, ניתן להבין את החשיבות של דירקטוריון, שכן הוא בעל השפעה גדולה על הצלחתה של החברה. כאשר מוטת השליטה רחבה ונוגעת במגוון תחומים – יש צורך בהכשרה בהיבטים שונים של ניהול, מעניינים כספיים ועד לעניינים משפטיים.

מה זה קורס דירקטורים ואיפה ניתן ללמוד אותו?

קורס דירקטורים הוא קורס חובה לדירקטורים חדשים, כך לפי חוק החברות במדינת ישראל. מן הסתם, לאור האחריות המוטלת על כתפיהם, דירקטורים חייבים לקבל הכשרה מקיפה כדי למלא את תפקידם בכל ארגון, בפרט כשמדובר בחברה או בתאגיד המעסיקים מאות ואלפי עובדים.

הקורס אורך בממוצע כ-40 שעות לימוד וניתן ללמוד אותו במכוני הכשרה ובמוסדות להשכלה גבוהה המציעים כמובן תוכנית המוכרת על ידי המדינה, כך שניתן יהיה להירשם כדירקטורים מוסמכים.

הלימודים מיועדים, בראש ובראשונה, למועמדים לכהונת דירקטורים ומומלץ מאוד ליועצים לדירקטוריונים ולחברות ציבוריות, פרטיות וממשלתיות. נוסף לאלה, הקורס עשוי לתרום תרומה משמעותית למנכ"לים וסמנכ"לים, נושאי משרה בכירה, מבקרים פנימיים, מזכירי תאגיד וחברה וכן לרואי חשבון ויועצים משפטיים – גם אם הם אינם עתידים להתמנות כדירקטורים אך משפיעים על המתרחש מסביב לשולחן.

מה בדרך כלל לומדים בתוכנית לימודי דירקטורים?

כדי שניתן יהיה לחלוש על התחומים המגוונים בהצלחה – מסוגיות כספיות ועד לסוגיות של שיווק וכוח אדם – קורס דירקטורים מקנה ידע פרקטי ומתקדם בתחומים חשבונאיים, משפטיים, אסטרטגיים, פיננסיים וניהוליים, המכשירים את המשתתפים לכהן כדירקטורים מקצועיים המבססים את החלטותיהם על ידע, חשיבה ביקורתית ומעמיקה וארגז כלים עשיר.

בין הנושאים הנלמדים בקורס: הדירקטוריון המודרני ומשולש הכוחות בחברה, חובות וזכויות הדירקטור, מדיניות תגמול, ועדות הדירקטוריון, אחריות פלילית ורגולציה, דוחות כספיים ויחסים פיננסיים, שיקול דעת עסקי (BJR) ועוד. בסיום תוכנית ההכשרה המשתתפים מקבלים תעודה רשמית וניתן להירשם כחברים באיגוד הדירקטורים בארץ.

ביהמ"ש העליון: להיות דירקטור משמעותו – למלא תפקיד מרכזי בחברה

הדירקטוריון הוא הלב הפועם של כל חברה או תאגיד, ומתקיימות בו החלטות והצבעות שקובעות הלכה למעשה את העתיד של החברה. אם קיבלתם את המינוי לתפקיד החשוב, או שאתם צפויים לקבל אותו בעתיד הקרוב – קורס דירקטורים יסייע בידיכם למלא את התפקיד על הצד הטוב ביותר, בדרך פרקטית שמעוררת שיח ושיתוף פעולה – ניתוח אירועים עסקיים עדכניים, פאנל מומחים, חקרי מקרה עם מנכ"לים מהשטח, תרגולים בקבוצות ועוד.

זאת, כמובן, מעבר לעובדה שמדובר בקורס חובה. זו הזדמנות מצוינת למצב את עצמכם כמקצוענים ביותר סביב השולחן, תוך שאתם מציגים שליטה וידע בכל התחומים העסקיים הרלבנטיים.

1
נגישות