איך להבדיל בין טבעות יהלום לזירקון?

איך להבדיל בין טבעות יהלום לזירקון?

רכישת טבעת יהלום אינה דומה לרכישה של סתם תכשיט. היכנסו לכתבה ולמדו איך להבדיל בין טבעות יהלום לזירקון

איך להבדיל בין טבעת יהלום
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

נבחרת הטבעות כוללת עיצובים מרשימים מחומרי גלם איכותיים ורבים מתלבטים אם לבחור טבעות יהלום או טבעות עם זירקון ומתקשים להבחין בין שתי האופציות מלבד ההבדל המשמעותי במחיר. על מנת להבין לעומק את ההבדלים בין טבעת יהלום אמיתי ובין טבעת משובצת זירקון,  הכנו עבורכם כתבה השוואתית, כדי שתדעו לזהות מתי מדובר בזירקון ומתי ביהלום אמיתי.

ההבדלים הפיזיים בין יהלומים לזירקון

אל תתבלבלו בין זירקון לזירקוניה. זירקון הוא מינרל נזוסיליקטי בעל צורת גביש קובייתי הנמצא בגבישים שונים ונכרה ברחבי העולם, ואילו זירקוניה היא זכוכית שקופה המיוצרת במעבדה.

אבן זירקון נחשבת לאלטרנטיבה ליהלומים, אך היא כמובן אינה הדבר האמיתי ויש לקחת זאת בחשבון.

יהלום אמיתי הוא מינרל העשוי מפחמן נקי וגם הוא שייך למערכת הקובייתית, כך שניתן למצוא אותו בטבע בצורה של תמניון או קובייה, אבל הוא הקשה והמבריק מבין המינרלים.

המבנה המינרלי של זירקון ויהלום הוא שונה לחלוטין במאפיינים פיזיקליים רבים: מדד קשיות, שבירה, צפיפות, פיזור ובהירות. לדוגמה, יהלום הוא בעל פנים חדות ואילו זירקון נטולת פנים.

קיימות מגוון דרכים לגלות מהו יהלום אמיתי. למשל, אם נתייחס לקשיות ולקשיחות של היהלום הרי היהלום לא יישחק ויוכל לגרד משטח אחר, אך הוא עצמו לא יגורד. בכל זאת, מדובר בחומר הטבעי הקשה ביותר בעולם.

בניגוד לזירקון, יהלומים אינם נשרטים או נחרצים בקלות אלא שומרים על עמידות ושרידות מרשימה במינימום תחזוקה לשמירה על האבן נוצצת לעומת זירקון, שדורשת תחזוקה וניקיון ועשויה להיפגע ביתר קלות. להישרט וגם הגוון שלה מעכיר עם הזמן ולכן חובה להיזהר בשימוש.

עם טבעת יהלומים אין בעיה להתקלח אלא להפך – מים זורמים עם סבון אפילו מסייעים בשמירת הניקיון של התכשיט ואפילו אפשר לשחות עמם בבריכה ובים והמלח והכלור אינם מזיקים ליהלום.

איך תבחינו בין זירקונים ליהלומים?

עבור מי שאינם בקיאים בתחום, יתכן שזירקון ויהלום ייראו אותו הדבר או דומים למדי ולכן נדרש אבחון מקצועי לאבחון והערכת שווי התכשיט.

יש מי שבוחנים היטב את המינרל באמצעות ציוד מתאים כמו מיקרוסקופ ואפילו זכוכית מגדלת ואם האבן נראית רכה או שחוקה, רוב הסיכויים שהיא אינה יהלום.

בצורתו הטבעית היהלום הוא גם שקוף לחלוטין לעומת הזירקון ויש בו תכלילים. כלומר, ליהלום יש יותר "פגמים" טבעיים לעומת הזירקון.

סימן הכר נוסף של יהלום אמיתי הוא החזר האור ויהלומים גם מצטיינים בהעברה תרמית ולכן יתחממו יותר מהר ביד מאשר זירקון. הזירקונים גם ישקלו הרבה יותר מיהלומים.

מבחינת עלויות יהלומים אמיתיים יעלו הרבה יותר מזירקון וגם יהלום אמיתי קטן יעלה יותר משמעותית מאבן זירקון גדולה.
הזירקון עובר תהליך ליטוש וחיתוך של הגבישים ולכן ניתן להגיע באמצעות מיומנות טכנית למראה של טבעות זירקון המחקות צורות יהלומים, אך כאמור, לא מדובר באותה איכות ועמידות.

שווי השוק של יהלומים הוא גבוה באופן דרמטי יותר מאשר זירקון ולכן, טבעות יהלום אמיתיות נחשבות לנכס בעלות שווי שוק גבוה.

שלא יעבדו עליכם! אם החלטתם להשקיע בטבעות יהלום, חשוב לרכוש טבעות יהלום אמיתי מחברה מוכרת, שמציגה פירוט של היהלום וכן את רמת הניקיון והצבע.

יש לשים לב לשיבוץ המדויק של היהלומים על הטבעת ולוודא שהוא נעשה בעבודת יד מוקפדת והאם רמת הליטוש היא מושלמת. שווי הטבעת נקבע לפי פרמטרים שונים: רמת הניקיון, עבודת השיבוץ, דרגת הקרט של היהלום, וכן שילובים עם חומרי גלם שונים כמו למשל, עם זהב ובאיזו דרגת קרט זהב מדובר.

1
נגישות