כל מה שצריך לדעת על אסתטיקת הפה

כל מה שצריך לדעת על אסתטיקת הפה

אנשים רבים מרגישים לא בנוח עם מראה השיניים שלהם. בסופו של דבר, זהו כרטיס הביקור שלנו… לכן, כדאי להכיר את החידושים בתחום אסטתיקת הפה

אסתטיקת הפה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

חיוך יפה ומזמין יכול לפתוח עבורכם המון דלתות ולסייע לכם ביצירת קשרים עם אנשים. למרבה הצער, אסתטיקת הפה עשויה להינזק עם השנים בשל מגוון סיבות כמו: עישון, תחזוקה לקויה, גנטיקה ועוד. כיום עולם הרפואה מציע פתרונות רבים. לפניכם כול מה שאתם צריכים לדעת על אסתטיקת הפה.

הרמת סינוס

פעמים רבות יש צורך בעקירת השיניים האחוריות בלסת העליונה. במקרים מסוימים לאחר עקירה זו נוצרת ספיגה של העצם באזור, דבר המקשה החדרה של שתלים. הרמת סינוס נועדה לאפשר עיבוי של העצם באזור ההשתלה, שכן השתלה לתוך הסינוס בלבד יוצרת בדרך כלל דלקות הגורמות לדחיית השתל.

קיימים שני סוגים של הרמת סינוס: הרמה פתוחה והרמה סגורה. הרמת סינוס פתוחה נעשית על ידי יצירת חלון בצד הלסת, זאת כדי לאפשר גישה לחלל הסינוס. דרך חלון זה ירים המנתח את רקמת הסינוס ומתחתיה יוכנסו גרגירים של עצם כתושה. לאחר ביצוע תהליך זה יסגור המנתח את החלון שאותו יצר בלסת. בעקבות תהליך זה יחליף הגוף את העצם הכתושה בעצם טבעית. מקור העצם הכתושה יכול להגיע ממספר מקומות, כמו בעלי חיים, תרומות מבני אדם או חומרים מלאכותיים. יצירת העצם הטבעית מאפשרת מצע יציב להחדרת שתלים דנטליים.

הרמת סינוס סגורה אינה נעשית באמצעות פתיחת חלון בצד הלסת. במקום זה ייצור המנתח חורים קטנים בעצם הלסת, אך לא מצד הלסת אלא מתוך חלל הפה עצמו. לרוב יבחר המנתח בביצוע הליך זה אך ורק במקרים שבהם יש עדיין נוכחות של עצם טבעית באזור.

בדומה להרמה פתוחה, גם כאן תעשה החדרה של עצם כתושה. החדרת השתל בהליך זה יכולה להיעשות כבר במעמד ההרמה או לאחר החלמה של המקום. מדובר בהליך נפוץ ביותר, הזוכה להצלחה רבה בפתרון ירידת נפח העצם בלסת.

יישור שיניים

שיניים לא ישרות יוצרות מפגע אסתטי לא קטן, שעשוי לגרום לחוסר ביטחון רב בקרב מי שלוקה בכך. נהוג לחשוב שיישור שיניים שמור למתבגרים בלבד, אך לא כך הדבר. מבוגרים רבים שלא הייתה להם האפשרות ליישר את שיניהם בגילאים מוקדמים, מעוניינים לעבור את התהליך בגיל מאוחר יותר. ישנן מספר שיטות שונות ליישור שיניים:

השיטה המוכרת ביותר ליישור שיניים נעשית באמצעות התקנת גשר מתכת על גבי השיניים. לאורך הטיפול תעשה מתיחה של התיל העובר בגשר המתכת, כיצד להזיז אט־אט את השיניים למקום הרצוי. שיטה זו אומנם מוכרת, אך היא הופכת לנפוצה פחות משום שהיא אורכת זמן רב. כמו כן, חלקי המתכת יוצרים מפגע אסתטי שאינו מתאים לאורח חייהם של אנשים מבוגרים.

מי שמעוניין ביישור שיניים נסתר, ירוויח מאוד מיישור שיניים שקוף. כפי שניתן להבין משם ההליך, מדובר במכשיר שקוף המולבש על השיניים, שאותו יש להרכיב במשך כל שעות היממה. מאחר ונעשית התאמה מדויקת לצורת השיניים בעת הכנת המכשיר, תהליך זה מאפשר יישור מהיר וממוקד הרבה יותר.

שיטה נסתרת נוספת היא יישור באמצעות גשר המורכב בחלקן הפנימי של השיניים. שיטה זו נקראת גם "יישור לינגואלי". התקנת גשר זו היא מעט מורכבת יותר בשל מיקומו, לכן יש לעשות הליך זה אך ורק אצל רופא מיומן ביישור מסוג זה.

בדומה לגשר הקלאסי, גם כאן מדובר בהליך ארוך יותר מאשר היישור השקוף. היתרון של שיטה זו שהיא מתאימה גם ליישורי שיניים מורכבים יותר.

ישנן שיטות נוספות ליישור כמו: יישור דמון, יישור אורתוגנטי ועוד. קביעת סוג היישור תעשה בעיקר בידי הרופא בהתחשב בנסיבות וברצון המטופל.

1
נגישות