צריכים דחיית הלוואות? לכמה זמן תקבלו דחייה ובאילו תנאים? חדשות הכסף

צריכים דחיית הלוואות? לכמה זמן תקבלו דחייה ובאילו תנאים? חדשות הכסף

ישראלים רבים מבקשים דחיית הלוואות בעקבות משבר הקורונה – החל מדחיית משכנתאות, דרך הלוואות לעסקים ועד לווים פרטיים. פואנטה מסבירה את המתווה של בנק ישראל

בנק הפועלים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




קרוב לחצי מיליון ישראלים ביקשו דחיית הלוואות על רקע משבר הקורונה – בין אם מדובר בדחיית תשלומי משכנתא ובין אם דחיית הלוואות אחרות. חודשיים אחרי פרוץ המשבר, בנק ישראל פרסם מתווה אחיד לדחיית תשלומי הלוואות, הרלבנטי גם ללווים פרטיים וגם לעסקים.

לקוחות שזקוקים לדחיית הלוואות צריכים לדעת שהם ייהנו כעת מגמישות רבה יותר אך דחיית ההלוואות כרוכה בריבית ולכן יש לשקול גם את זה.

חשוב גם להדגיש כי דחיית תשלום הלוואה כמוה כנטילת הלוואה חדשה, בגובה הסכום הנדחה.

בבנק ישראל מדגישים כי המתווה שגובש מציג את תנאי המינימום בדחיית ההלוואות וכל בנק רשאי להרחיבו לטובת לקוחותיו ולבקשתם. ניתן להגיש בקשה לבנק לדחיית תשלומי הלוואה, בהתאם למתווה זה, עד לתאריך 31.7.2020.

דחיית הלוואות עקב הקורונה – מתווה בנק ישראל

הקלות הקורונה אמנם מאפשרות לעסקים רבים לחזור לשגרה, אך יש עדיין מאות אלפי מובטלים ויש עצמאים רבים שספגו פגיעה אנושה. מענק הסיוע לעצמאים ניתן רק לחלק מהעצמאים והסכום הפעוט לא מכסה את ההפסדים הרבים.

לכן, יש ישראלים רבים – לווים פרטיים ובעלי עסקים – שגם אם עדיין לא ביקשו דחיית הלוואה, הם צפויים לעשות זאת.

קבלו את כל העדכונים החמים גם בטלגרם של פואנטה >

הצטרפו לקבוצת "עדכוני קורונה" של פואנטה בפייסבוק >

מתווה דחיית ההלוואות שמפרסם בנק ישראל רלבנטי ללווים אלה. המתווה מתייחס לדחייה של תשלומי הלוואות בשלושה מגזרי פעילות (משכנתאות, אשראי צרכני ואשראי עסקי), והוא מאפשר למשקי הבית ובעלי העסקים הקטנים לדחות את תשלומי ההלוואות באופן הבא:

משכנתאות

הדחייה לתקופה של 6 חודשים, ללא מגבלה על סכום יתרת ההלוואה.

פריסת התשלומים תהיה על פני כל יתרת תקופת ההלוואה.

הלוואות צרכניות

לקוחות שצריכים להחזיר הלוואה של עד 100,000 ש"ח יקבלו דחייה לתקופה של 3 חודשים, עם אפשרות ל-3 חודשים נוספים בהתאם לשיקול דעת הבנק.

הלוואות לעסקים קטנים

עסקים שנותרה להם יתרה לתשלום יכולים לדחות את התשלומים עד 6 חודשים ללא מגבלה על סכום יתרת ההלוואה, בהתאם לשיקול דעת הבנק.

מדובר בעסקים עד מחזור פעילות שנתי של 25 מיליון ₪, אשר נפגעו כתוצאה מהמשבר.

את הדחייה יוכל לקבל עסק שהלוואותיו נפרעו בצורה סדירה עד ל-28.2.2020 במהלך שנה שקדמה למועד זה, וצפוי כי הוא יצלח את המשבר ויוכל לעמוד בהחזר ההלוואה לאחר המשבר.

דחיית הלוואות – ריביות ועמלות 

  • לא ייגבו עמלות בגין דחיית תשלומי ההלוואה.
  • התשלומים הנדחים יישאו ריבית שלא תעלה על שיעור הריבית בחוזה ההלוואה.
  • התשלומים על הלוואות למשקי בית ולעסקים יידחו לסוף תקופת ההלוואה.

דחיית הלוואות בהיקפים חסרי תקדים

דחיית הלוואות הפכה לכורח ברור כבר מתחילת התפרצות מגפת קורונה, לאור הפיטורים וההוצאה לחל"ת של מאות אלפי ישראלים, לצד סגירה מיידית של רוב העסקים בארץ.

דחיית הלוואות

המערכת הבנקאית החלה לאפשר דחייה של תשלומי הלוואות, תוך שהפיקוח על הבנקים מעודד זאת בין השאר באמצעות הבהרות והקלות חשבונאיות.

לפי נתוני בנק ישראל, מתחילת המשבר ועד סוף חודש אפריל הבנקים דחו הלוואות לכ-450,000 לקוחות בכל מגזרי הפעילות בסך מצטבר של 5.2 מיליארד ₪, היקפים חסרי תקדים.

היה לכם מעניין? אז פרגנו לנו בלייק, זה ממש חשוב לנו!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות בפואנטה




תגובות: 0

נגישות