בצל הקורונה: מחירי חבילות הסלולר יוקפאו, אין ניוד בין חברות הסלולר

בצל הקורונה: מחירי חבילות הסלולר יוקפאו, אין ניוד בין חברות הסלולר

כמה אתם משלמים על חבילת סלולר? תכננתם לבצע ניוד מסלקום לרמי לוי? האם חברות התקשורת מחויבות למענה תוך 6 דקות גם בתקופת הקורונה? פואנטה עם התשובות

חבילת סלולר
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם רציתם לנצל את תקופת השהייה הכפויה בבית בגלל הקורונה כדי לעשות קצת סדר בחשבון הסלולר שלכם ולעבור לחבילת סלולר זולה, לא תוכלו לעשות זאת בזמן הקרוב. אמנם מחירי חבילות הסלולר עדיין נמוכים, אך ניוד המספרים הוקפא עד 22.3.2020 בהנחיית שר התקשורת דודי אמסלם (הליכוד). במילים אחרות, בזמן הקרוב אין אפשרות למעבר בין חברות הסלולר. המטרה היא לאפשר לחברות לצמצם עובדים שבדרך כלל עוסקים בשימוש לקוחות ובגיוס לקוחות, וכן לאפשר להן להתמקד בכשירות הטכנית. במשרד התקשורת אומרים שהדבר ייתן ודאות פיננסית מסוימת לחברות בטווח הנראה לעין.

כמו כל החברות והעסקים במשק, חברות התקשורת מתמודדות עם אתגר מורכב. ההתמודדות הזאת מגיעה לאחר תקופה לא פשוטה עבורן בשל הירידה בהכנסותיהן. כך למשל, סלקום נכנסה לתהליך התייעלות שכולל פיטורים נרחבים והסכם קיבוצי. לאחרונה אף נחתמה עסקת סלקום-גולן טלקום שבמסגרתה אמור להתבצע מיזוג בין השתיים.

אייפון מחיר

התקופה הנוכחית מאלצת אותן מצד אחד לספק שירות מיטבי למיליוני צרכנים לחוצים ועצבניים, ומצד שני לצמצם את כוח האדם במוקדים כדי לעמוד בהנחיות משרד הבריאות. כידוע, מוקדי שירות בדרך כלל פועלים באולמות פתוחים של מוקדנים של מעל 100 איש בחלל אחד. כעת עליהן להיערך מחדש, לשלוח חלק מהעובדים לחל"ת וחלק אחר לעבוד מהבית, ובמקרים מסוימים לשכור מתחמי עבודה אחרים המתאימים למצב הנוכחי. התוצאה היא שזמני ההמתנה כבר התחילו לעלות באופן ניכר.

מחירי חבילות הסלולר הוקפאו עד להודעה חדשה

כדי שחברות הסלולר לא ינצלו לרעה את תקופת המשבר ואת העובדה שלא ניתן לעבור לחבילת סלולר זולה יותר, משרד התקשורת הורה על הקפאת מחירי חבילות הסלולר.

לפי ההנחיה, מחיר החבילה שנרכשה על ידי הלקוח יישמר לכל אורך תוקפה של ההחלטה (עד שתתקבל החלטה חדשה בעניין), הנחייה זו תקפה גם ללקוח שרכש חבילה שמחירה אמור להשתנות בתום תקופה מסוימת.

בכך נשללת מחברות הסלולר האפשרות לנצל את התלות המוחלטת שיש לנו כעת בסמארטפון ובחבילות הגלישה שלנו כדי להעלות מחירים.

פואנטה

תוך כמה זמן חייבים לענות במוקד שירות לקוחות?

כפי שפרסמנו במדור זכויות הצרכן כאן בפואנטה חדשות צרכנות, בחודש יולי 2019 נכנס לתוקפו חוק מענה תוך 6 דקות במוקדי שירות. כעת בתקופת משבר הקורונה, הצורך של הלקוחות בקבלת מענה אפילו גדול יותר בשל התלות שלנו בסמארטפון ובאינטרנט. במקביל, לחברות הקשורת הרבה יותר קשה לתפקד תחת הנחיות הקורונה המחמירות.

לכן, משרד התקשורת החליט כי יצומצמו שעות הפעילות במוקדים הטלפוניים ל-8 שעות בלבד, חמישה ימים בשבוע, בשעות 8:30-16:00. פניות בנושא תמיכה טכנית עדיין יקבלו מענה תוך 6 דקות, אך פניות בנושאים אחרים (בירור לגבי חשבוניות, שימור לקוחות או מכירות) יקבלו מענה תוך זמן כפול ממה שמתיר החוק בשגרה, כלומר, תוך 12 דקות.

לקוחות שנתקלים בבעיות שירות יכולים לפנות למוקד פניות הציבור של משרד התקשורת:

  • מענה טלפוני ינתן בימים א׳-ה׳ בשעות 8:30 – 16:00 בטלפון 03-5198231
  • מספר טלפון לאנשים עם מוגבלויות: 03-5198285
  • כתובת מייל: Pnyot@moc.gov.il
  • כתובת למילוי טופס מקוון: https://www.gov.il/he/Departments/Guides/subjects?chapterIndex=1
  • פקס למייל: 03-5198106

האינטרנט זוחל? "אנחנו מודעים לכך"

בבזק דיווחו אתמול על קפיצה של 64% בחיבור לקוחות חדשים לשירות האינטרנט של החברה. ההסבר לעלייה החדה נובע ככל הנראה ממשבר הקורונה שהביא להשבתת מערכת החינוך ובמקביל מעבר של עובדים רבים לעבוד מהבית. קיים גידול משמעותי של כ-30% בממוצע ליום בנפח הגלישה, ככל הנראה מצריכה מוגברת של תלמידים שנמצאים בבית ולומדים מרחוק או צורכים תכני וידאו וגיימניג מספר שעות גדול מבדר"כ וכן מעובדים שהסיתו את עבודתם לבתים.

במשרד התקשורת קיימו הבוקר דיון לגבי המענה שצריך לתת ענף התקשורת למצב החירום כתוצאה ממשבר הקורונה. בדיון הייתה התייחסות לעומסים בתעבורת האינטרנט בתשתית הנייחת: "אנו מזהים כי קיימת גלישה מוגברת המכבידה על רשת האינטרנט בשעות הערב המאוחרות, מנתונים שהוצגו ע"י החברות הן ערוכות למתן מענה גם בעומסים משמעותיים יותר", נמסר מהמשרד.

יש לקוות שהחברות אכן ערוכות לכך.

באשר לחברות הסלולר, כחלק מההיערכות הוחלט להקצות לחברות הסלולר באופן זמני תדרים על מנת לאפשר שיפור איכות הקליטה והגדלת הקיבולת למספר מנויים רב יותר.

כל החדשות הכי מעניינות בתחום הסלולר, האינטרנט והטלוויזיה – בקבוצת הפייסבוק של פואנטה >>

השוואת חבילות סלולר

עוד כתבות מעניינות בפואנטה





>> קבלו את כל העדכונים החמים גם בטלגרם של פואנטה >>

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות