החוג בוטל? מכון הכושר נסגר זמנית? פואנטה בודקת מתי מגיע לכם "החזר קורונה"

החוג בוטל? מכון הכושר נסגר זמנית? פואנטה בודקת מתי מגיע לכם "החזר קורונה"

האם מגיע לכם "החזר קורונה"? אין כמעט צרכן שלא נפגע מביטול מנוי לחדר כושר, ביטול הצגה או ביטול חוגים. פואנטה בדקה מה מגיע לכם

סגר
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




הכירו מושג חדש – "החזר קורונה"… על רקע הסגירה הפתאומית והגורפת של בתי הספר, החוגים, מקומות הבילוי וחדרי הכושר, צרכנים רבים שואלים את עצמם אם מגיע להם החזר כספי בגלל ביטולי קורונה למיניהם. נזכיר כי כפי שפרסמנו בפואנטה בכתבה "מה פתוח ומה סגור", הנחיות קורונה החדשות אוסרות על התקהלות של יותר מ-10 אנשים בחלל אחד ומחייבות סגירת מקומות בילוי, בתי קפה ומכוני כושר.

כדי להבין קצת יותר טוב את המצב הצרכנים המורכב, פואנטה פנתה עם כמה שאלות אל המועצה לצרכנות ואל הרשות להגנת הצרכן. הנה התשובות:

חדר הכושר נסגר – מגיע לכם החזר קורונה?

ראשית, נזכיר כי מכוני הכושר לא סגרו את המקום מיוזמתם.

הנה הצצה להנחיות הקורונה:

ברשות להגנת הצרכן אומרים בתשובה לשאלה לגבי חדר כושר, כי הדרך הנכונה ביותר היא להגיע להסדר מול הצרכן. למשל, מכון הכושר יכול להציע הקפאה לצרכנים.

אם הצרכן רוצה לבטל את המנוי, יש הוראות מיוחדות בחוק לגבי הביטול וצרכן יכול לבטל מתי שהוא רוצה ולשלם את דמי הביטול הקבועים בחוק.

לדברי עופר מרום, מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות, סגירת מכוני הכושר והפסקת פעילותם של גני ילדים וחוגים מהווה הפרת חוזה בשל כוח עליון (סיכול). הדבר מקנה לצרכן את הזכות לבטל תשלומים עתידיים בגין התקופה שבה הוא לא יקבל את השירות.

האם מגיע החזר על ביטוח רכב?

כפי שפרסמנו בכתבה "קורונה והכסף שלנו" כאן באתר פואנטה, יש רק חברת ביטוח אחת שבינתיים הצהירה כי היא מחזירה כסף למי שנמצא בבידוד ולא מנצל את ביטוח הרכב.

מתוך כך, עולה השאלה האם לאדם בבידוד מגיע החזר על ביטוח רכב?

>> כל העדכונים – גם בטלגרם של פואנטה >>

במועצה לצרכנות אומרים כי חברת הביטוח ממשיכה לתת שירות ולקיים את חלקה בחוזה גם בתקופה זו. "אנו ממליצים לצרכנים שנמצאים בבידוד ולא יעשו שימוש ברכב במשך אותה תקופה, לבקש בכתב מחברת הביטוח להקפיא את השירות לתקופה מוגדרת בהתאם לתנאים הקבועים בפוליסה – ולקבל את ההחזר על התקופה המדוברת", אומר מנכ"ל המועצה לצרכנות.

גן פרטי – האם תקבלו החזר?

מאז יום ראשון 15.3 נאסר על גנים לפעול על פי הנחיות הממשלה, אבל כידוע, רוב ההורים שילמו מראש.

במועצה לצרכנות מציינים כי מאחר גני ילדים מחויבים להפסיק פעילות על פי הוראות הממשלה, הם מצויים במצב של הפרת חוזה (טענת "סיכול חוזה"). במצב כזה, לדעתה של המועצה לצרכנות, לא ניתן לדרוש מההורים לקיים את מחויבויותיהם הכספיות ולשאת בתשלומים כל עוד הגן אינו פעיל. לכן, ההורים רשאים לבטל את התשלומים העתידיים.

איך עושים זאת? לדברי מרום, אם נתתם לגן המחאות עתידיות (צ'קים), יש לבקש מהנהלת הגן שתחזיר לכם אותם: "אם שילמתם באמצעות כרטיס אשראי או הוראת קבע, ניתן לפנות לבנקים או לחברות האשראי ולבטל את התשלומים העתידיים. אני מזמין את כל מי שמתלבט לפנות אלינו באמצעים השונים (אלפון, מייל, אפליקציה ועוד), ואנו ננסה לסייע באמצעות ייעוץ והכוונה. בעת חזרה לשגרה, שני הצדדים מחוייבים להסכם המקורי, בהתאם להנחיות המדינה המשתנות מעת לעת".

עם זאת, ברשות להגנת הצרכן פחות אופטימיים: "מדובר בדין אזרחי. הרשות מעודדת את הצדדים להגיע להסכמות ביניהם, ובמידה והצדדים לא מגיעים להסכמות, יש צורך לפנות לבית משפט. טענת הסיכול של החוזה היא משותפת לשני הצדדים ואי אפשר לדעת איך בית משפט יפסוק".

כרטיסים להופעה או הצגה – מגיע לכם החזר

כזכור, כבר בשבוע שעבר נאסר על התקהלות של יותר מ-100 איש וכל אולמות המופעים והתאטראות נסגרו. במועצה לצרכנות אומרים כי במקרה שהמופע בוטל על ידי המארגנים, לצרכן מגיע החזר כספי מלא.

יש לפנות לחברה שממנה רכשתם את הכרטיסים וכן לחברת האשראי (בתנאי שחשבונכם טרם חויב) בדרישה לעצור תשלומים עתידיים.

מה עם שובר או קופון שלא ניתן לממש?

לדברי מרום, לאור הנסיבות רצוי להגיע להסדר עם הספק להקפאת תקופת תוקפו של השובר עד לפתיחת העסק או עד לחזרה לשגרה: "החוק לא מסדיר את העניין בנסיבות של כוח עליון. לכן המועצה לצרכנות ממליצה להגיע להסדר במקרה שבו תוקף השובר פג במהלך תקופה שבה החנות/המסעדה סגורה".

היה לכם מעניין? עבדנו קשה, פרגנו לנו בלייק!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

בטוח שגם הכתבות האלה בפואנטה יעניינו אתכם

 

 





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות