איך לבחור רמקולים לרכב – טיפים מומלצים

איך לבחור רמקולים לרכב – טיפים מומלצים

אם להיות תקוע בפקק, לפחות שזה יהיה עם מוזיקה טובה וצליל מעולה… אז איך לבחור רמקולים לרכב? הנה כמה דברים שצריך לדעת לפני הקנייה

רמקולים לרכב

תוכן מקודם)

בחירת הרמקולים המתאימים לרכב יכולה לשפר משמעותית את חוויית השמע בפרט, ואת חווית הנסיעה ככלל. לא משנה איזה סוג של רכב יש לכם – רכב קטן, קרוסאובר או כל רכב אחר, והנושא של האזנה למוסיקה חשוב לכם בעת הנסיעה, הנה כמה גורמים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת הרמקולים:

סוג הרמקול

יש רמקולים רגילים שבדרך כוללים את הוופר והטוויטר ביחידה אחת שמפיקה את כל הצלילים והתדרים, ויש קומפוננט. רמקולים מסוג קומפוננט  בדרך כלל כוללים וופרים נפרדים, טוויטרים ולפעמים דרייברים לטווח בינוני.הם מאפשרים איכות צליל מותאמת אישית יותר. הם

גודל

יש לקבוע תחילה את גודל הרמקולים אשר מתאימים לרכב שלכם. חשוב לבדוק את הנתון הזה בספר של הרכב או פשוט למדוד את הרמקולים הקיימים כדי להבטיח תאימות. חשוב לזכור כי גדלי הרמקולים הם סטנדרטיים – אבל למרות זאת, חיוני לדעת את המידות הספציפיות לרכב הפרטני שלכם.

עוצמת הרמקולים

קחו בחשבון את יכולת העוצמה של הרמקולים, אשר נמדדת בוואט. יש לוודא שהרמקולים יכולים להתמודד עם תפוקת הכוח של מערכת הסטריאו של הרכב או המגברים החיצוניים.

חשוב לבצע התאמה של טיפול הכוח RMS (Root Mean Square), שכן הוא מציין את הכוח המתמשך עמם הרמקולים יכולים להתמודד.

רגישות הרמקולים

הרגישות אמורה למדוד באיזו יעילות רמקול ממיר כוח לצליל. רמקולים בעלי רגישות גבוהה יותר דורשים פחות כוח כדי להפיק את אותו עוצמת הקול כמו רמקולים בעלי רגישות נמוכה יותר.

קחו בחשבון את תפוקת הכוח של מערכת הסטריאו שלכם בבחירת רמקולים עם רמת רגישות מתאימה.

טווח תדרים

ההמלצה היא לחפש רמקולים עם טווח תדרים רחב כדי להבטיח שהם יכולים לשחזר מגוון רחב של צלילים. תגובת התדר של רמקול מופיעה בדרך כלל במפרט.

טיב החומרים ואיכות הרמקולים

יש לשים דגש על טיב החומרים מהם עשויים הרמקולים ואיכותם. הרמקולים יכולים להיות עשויים מחומרים שונים, כאשר יש לשים דגש על הפרמטרים הבאים:

וופר

חומרים נפוצים כוללים פוליפרופילן, נציץ או בדים ארוגים. כל חומר משפיע על עמידות הרמקול ומאפייני הצליל.

טוויטר

חומרים פופולריים למטרה זו כוללים משי, פוליאוריטן או מתכת. חומרים שונים מייצרים רמות מגוונות של בהירות או חמימות בצליל.

יש לשים דגש גם על איכות בנייה: כאשר בנייה יציבה ורכיבים איכותיים תורמים לאריכות החיים של הרמקול ולביצועים הכוללים.

מוניטין המותג

כמוו במוצרים אחרים, גם כאן רצוי לבחור במותג מוכר שיש לו מוניטין טוב בייצור מוצרי אודיו לרכב באיכות גבוהה. כדאי גם לקרוא סקירות של לקוחות וחוות דעת.

עכבה

יש לבדוק את העכבה של הרמקול. חשוב לוודא שהוא תואם לדירוג העכבה של מערכת הסטריאו או המגבר של הרכב – זאת, על מנת למנוע בעיות עם תאימות.

עיצוב

עיצוב של רמקול הוא לא רק למטרות נראות. כך למשל, יש רמקולים בעיצוב קונוס – כשהסיבה היא שעיצווב זה משפיע במידה רבה על אופן פיזור הקול. יש לשים לב גם לחומר אשר מקיף את הקונוס, מכיוון שיש לו השפעה על הגמישות והעמידות של הרמקול.

דגש על כל הפרמטרים הללו יאפשר לכם לבחור בסופו של דבר את הרמקולים המתאימים והאיכותיים ביותר עבור הרכב שלכם.

1
נגישות