עוד מענק קורונה לעצמאים: פואנטה עם הקריטריונים לפעימה החדשה

עוד מענק קורונה לעצמאים: פואנטה עם הקריטריונים לפעימה החדשה

ההודעה על עוד מענק קורונה אמנם משמחת, אבל היא תיבחן במבחן התוצאה, במיוחד לאחר האכזבה מהפעימות הקודמות. אילו עסקים זכאים למענק? פואנטה עם החדשות לעסקים

סיוע לעצמאים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




הממשלה הודיעה על עוד מענק קורונה לעצמאים – כחלק מתוכנית חדשה לסיוע למגזר העצמאים והמגזר העסקי שאמורה לתצא לפועל בימים הקרובים. לפי הודעת משרד האוצר, היקף התוכנית עומד על 2 מיליארד ש״ח.

מענק קורונה לעצמאים – מה כוללת התוכנית החדשה?

  • מענק לעסקים עד לגובה 400 אלף שקל, לעסקים שמחזורם עד 20 מיליון שקל שנפגעו בהיקף של 60% לפחות בחודשים מאי-יוני, עד לגובה 15-10% מהמחזור.
  • מענק סיוע לעסקים עד למחזור של 100 מיליון שקל, שנפגעו בהיקף של 80% לפחות בחודשים אלה.
  • מענק סיוע לעצמאים עד למחזור של 300,000 ש״ח בשנה – מענק נוסף כפול בהיקפו ביחס לפעימה הקודמת.
  • שינוי הקריטריונים לקבלת מקדמות מ-20% ל-40%, ביחס לפעימה הקודמת.
  • מענק גבוה יותר לעסקים ששימרו עובדים למרות הפגיעה הקשה.

זאת, לצד המשך קבלת המענקים בסך 7500 שקל על כל עובד שיוחזר לעבודה. תוכנית המענקים הזו, כזכור, זכתה  לביקורת ציבורית חריפה בשל התמריץ השלילי שהיא נתנה: דווקא עסקים שעשו מאמץ לא להוציא כלל עובדים לחל"ת, או להחזיר אותם מוקדם – לא קיבלו מענק, ואילו עסקים שהחזירו לעבודה את עובדיהם ביוני קיבלו את המענק הגבוה יותר.

מה קיבלו העצמאים במענקים הקודמים?

הבשורה על מענק סיוע נוסף לעצמאים מתקבלת ברגשות מעורבים: מצד אחד, העצמאים למודי אכזבות. רבים מהם לא קיבלו פרוטה בפעימות הקודמות, במיוחד בפעימה הראשונה. המחאה הביאה אמנם לשיפור במענק הסיוע בפעימה השנייה והשלישית, ועדיין רבים לא עמדו כלל בקריטריונים או שקיבלו מעט מאוד כסף.

מצד שני, בתחילה לא דובר כלל על עוד פעימה, כך שההבטחה הנוכחית נוטעת תקווה מסוימת שיהיו עצמאים שיוכלו לקבל עוד סיוע.

המבחן, כרגיל, יהיה מבחן התוצאה.

בינתיים, במבחן התוצאה ראש הממשלה אכזב את העצמאים, לאחר שנתן את הבטחתו כי נושא דמי האבטלה לעצמאים יוסדר בחקיקה – אך ברגע האמת הצביע נגד. קיים משבר אמון שהולך ומעמיק בין ארגוני העצמאים לבין הממשלה, וההודעה על מענק סיוע נוסף נועדה לרכך מעט את האווירה הקשה.

תגובת להב: "נקווה שעצמאים לא ייפלו בין הכיסאות"

מי שמבטא היטב את התחושות המעורבות לגבי המענק הנוסף, הוא עו"ד רועי כהן, נשיא ארגון העצמאים להב: "אני מברך על החלטת ראש הממשלה ושר האוצר להזרים חמצן למשק שיאפשר יכולת הישרדות לציבור העצמאים. מדובר במהלך שיש בו צעדים שדיברנו עליהם כבר חודשים וחבל שנאלצנו להגיע למציאות שרק במחאה כואבת ברחוב דברים זזים שם בירושלים. אני מקווה שלא נופתע לרעה כשבאותיות הקטנות עשרות אלפיי עצמאים ייפלו בין הכיסאות. אני קורא לראש הממשלה ושר האוצר להקים שולחן עגול: ממשלה-מגזר עסקי-הסתדרות, ולהוביל תהליכים מידיים להצלת הכלכלה הישראלית. לא עוד טלאי על טלאי, אלא תכנית סדורה בשיתוף פעולה ולא כברירת מחדל".

היה לכם מעניין? איזה יופי, פרגנו לנו בלייק, זה ממש חשוב לנו!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות לעסקים באתר פואנטה

 

תגובות: 0

נגישות